به بهانه روز دختر؛

حدیث و ثنا، دختران نابغه اصفهانی که جهانی شدند

روز دختر یعنی معرفی افرادی که به راستی با الگوگیری از دخت موسی ابن جعفر علیه السلام، در راه دین ثابت قدم هستند.
حدیث و ثنا، دختران نابغه اصفهانی که جهانی شدند
1403/02/23 - 09:56
تاریخ و ساعت خبر:
193179
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان؛ روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و نامگذاری این روز در وصف دختران ایران زمین بهانه ای شد تا در لیست 250 نفره دختران نخبه اصفهانی جستجویی برای محور قرار دادن مصاحبه داشته باشم.
قطعا در این روز باید مهمان خانواده ای می شدم که الگوی زندگی شان اهل بیت علیه السلام بوده و سبک زندگی اسلامی را سرلوحه کار و فعالیت خود قرار خواهند داد. به منزل نابغه های قرآنی که سال گذشته مهمان برنامه محفل بودند رفته و یک ساعتی پای صحبت های حدیث و ثنا نظری نشستیم.
پدر و مادر دو مشوق اصلی دختران کودک و نوجوان خود بودند و چه زیبا مادری که از بدو تولد فرزند، به او قرآن را اهدا کرد تا سه ساله جهان، حافظ کل قرآن کریم نام گیرد. نکته‌ی قابل توجه این است که پدر و مادر خانواده «نظری»، حافظ کل و استاد قرآن نبودند و فرزندان اجباری برای حفظ قرآن نداشته‌اند؛ اما عشق و علاقه مادر خانواده به قرآن، باعث جوانه‌زدن این محبت در قلب حدیث و ثنا شده و بدون استفاده از موسسه، استاد و مربی حافظ قرآن‌ شده‌اند.
ثنا نظری از اصفهان، نابغه هشت جهان اسلام، به تقلید از خواهر بزرگ‌ترش در سه سالگی حافظ قرآن شد و اکنون قادر به خواندن بسیاری از سوره‌ها به پنج زبان فارسی، عربی، فرانسوی، ترکی استانبولی و انگلیسی است.
این نابغه خردسال اصفهانی، در بیست‌ونهمین دوره‌ی مسابقات سراسری قرآن بسیج موفق به کسب رتبه سوم شد.

«ثنا» از کودکی هنگام بیدار شدن از خواب، مانوس با نوای دل‌نشین قرآن بوده است و در منزل آن‌ها عموماً صدای قرآن، نهج‌البلاغه یا صحیفه‌سجادیه پخش می‌شود.
حدیث، خواهر بزرگ‌تر او نیز در سن ۴سالگی، ابتدا عربی و سپس فارسی را از مادر خود آموخت و شروع به حفظ نمود که پس از 20ماه و در آغاز دوره‌ی ابتدایی، حافظ کل قرآن شد، به طوری که هنگام به دنیا آمدن «ثنا»، با شنیدن صدای تلاوت او، کلام خدا با جان خواهرش عجین شد.
حدیث نظری 15 ساله از اصفهان، حافظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و جوان ترین دختر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان است.
وی در گفتگو با زنان نیوز اظهار کرد: کارشناس ارشد علوم و قرآن و حدیث و حافظ کل قرآن و صحیفه و نهج البلاغه هستم و در حال آماده شدن برای دکتری علوم و قرآن و تافل میباشم و به لطف خدا پایان نامه خود را در سن 12 سالگی با موضوع بررسی رابطه اسماء الحسنی در قرآن با زمان نزول سوره ها با درجه عالی کسب کردم.
کم سن ترین دانشجوی دانشگاه اصفهان به گوشه کوچکی از فعالیت های خود در زمینه قرآنی اشاره و افزود: 10 سال سابقه اجرا در رادیو باموضوع قرآنی و 4 سال تدریس حفظ قرآن و همچنین رتبه اول حفظ کل کشوری را دارا هستم که بخشی از فعالیت های بنده طی این مدت است و با پشتیبانی پدر و مادرم توانستم لیسانسم را در سن 11 سالگی در دانشگاه اصفهان رشته علوم و قرآن و حدیث کسب کنم.

ثنا نظری که اینک هفت سال دارد با صدای بسیار دلنشینش و به مدت کوتاهی اظهار کرد: کم سن ترین حافظ کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستم و از یک سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و در سه سالگی حافظ قرآن شدم.
این نابغه جهانی قرآنی افزود: من می توانم به زبان های استانبولی، ترکی و انگلیسی، فرانسوی و عربی قرآن را بخوانم و خیلی از این بابت که با قرآن زندگی ام را آغاز کرده ام خوشحالم.
به گزارش زنان نیوز، این گفتگو حاصل 40 دقیقه مصاحبه با دو دختر نمونه قرآنی اهل اصفهان بود ولی از نظر من این دقایق تبرکی برای قلم، فکر و اندیشه ام قلمداد خواهد شد.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز دختر، نوابع اصفهانی، حفظ قرآن ، ثنا نظری ، حدیث نظری ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو