بزرگداشت معلم مطالبه ای بر لزوم ارتقاء جایگاه معلمی

یک کنشگر حقوق شهروندی گفت: روز معلم مطالبه ای بر لزوم ارتقای جایگاه حرفه معلمی، نه تنها برای معلمان و دانش آموزان بلکه به خاطر جامعه و آینده ای بهتر با تولید علم و دانش است که این تصدیقی بر نقش معلمان در ساختن آینده بشری است.
بزرگداشت معلم مطالبه ای بر لزوم ارتقاء جایگاه معلمی
1403/02/23 - 11:17
تاریخ و ساعت خبر:
193186
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، مسعد سلیتی طی یادداشتی در خصوص جایگاه معلم بیان کرد: ایران در ۱۲ فروردین ماه ، روز ملی معلم را جشن می گیرد تا نقش حیاتی این قشر را در آموزش و توسعه کشور و تولید علم را قدردانی و ارج گذاری کند.
روز معلم فرصتی برای بزرگداشت معلم است. در این روز، خانواده های ایرانی فضیلت معلم، تلاش های عظیم و اهمیت او را در زندگی یادآوری می کنند.
آموزش خوب در سرتاسر جهان، امید و نوید زندگی بهتر را می دهد. با این حال، آموزش خوب بدون معلمان متعهد و شایسته امکان پذیر نیست. معلمان علاوه بر اثر گذاری بر روند یادگیری کتب درسی به دانش آموزان، در آموزش مهارت های اندیشه انتقادی، نحوه بررسی اطلاعات از منابع مختلف، همکاری در فعالیت های مشترک، شیوه مدیریت مشکلات و اتخاذ تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.

دولت با پرداخت حقوق و مزایای مکفی به معلمان، ارائه پاداش و مشوق ها، ارتقای امنیت شغلی، ارائه امکانات، ایجاد انگیزه برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مدرسه‌ای ودانشگاهی ، ایجاد فضایی برای تبادل ایده‌ها و تجارب معلمان و استادان در زمینه‌های مختلف و شبکه‌های همکاری و تبادل دانش میان معلمان و موسسات آموزشی و تحقیقاتی و همچنین ارائه دوره‌ها و آموزش‌های مرتبط با روش‌های تحقیق و تولید علم، نقشی اساسی در ارتقای فرهنگ تحقیق و پژوهش و تشویق معلمان و استادان به ارتقاء دانش و تولید علم با فعالیت‌های تحقیقاتی دارد.
معلمان و استادان با ایجاد فضایی برای تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان به فعالیت‌های تحقیقاتی و پرسش‌های علمی ، ارائه ایده‌های جدید و امکانات برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در کلاس درس ،راهنمایی دانش‌آموزان در انتخاب موضوعات تحقیقاتی مناسب و معرفی روش‌های صحیح تحقیق و ارائه راهنمایی و پشتیبانی در فرآیند تحلیل داده‌ها و تفسیر نتایج در فرایند تولید علم مشارکت خواهند داشت.
معلمان و استادان با ایفای نقش فعال در فرآیند تولید علم می‌توانند به شکل‌های مختلفی در تحقیقات و تولید دانش مشارکت کنند. این مشارکت می‌تواند از تحریک دانش‌آموزان و دانشجویان برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی گرفته تا شرکت در پژوهش‌ها و مقالات علمی و حضور در کنفرانس‌ها و سمینارها گسترده باشد.
جهش تولید علم با مشارکت معلمان و استادان به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه علمی و پژوهشی می‌تواند به شکل‌های گوناگونی رخ دهد. مشارکت فعال معلمان و استادان در فرآیند تولید دانش می‌تواند به رشد و پیشرفت علمی و آموزشی کشور کمک بزرگی نماید.
احترام و قدردانی از معلم توسط دانش آموزان و خانواده های ایرانی از یک سو و پرداخت حقوقی در شان و جایگاه معلم و ایجاد فضای برای پژوهش و تحقیق توسط دولت در مدارس و دانشگاه از سوی دیگر و تلاش معلمان و استادان در تشویق دانش آموزان به فعالیت های تحقیقاتی و پرسش های علمی باعث خواهد شد. مجموعه این اقدامات معلمان و استادان به عنوان افرادی فعال در فرآیند تولید علم نقش مهمی در توسعه دانش و پژوهش‌ها دارد.

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بزرگداشت ، روز معلم ، ارتقاء جایگاه معلم ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو