معرفی بانوی نخبه دماوندی

روایت درخشش بانوی نخبه دماوندی در عرصه‌های علمی پژوهشی

بانوی 33 ساله دماوندی فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیولوژی گیاهان، دانشجوی نمونه و معلم نمونه استانی و کشوری است که نگارش مقالات پژوهشی ، همایشی و تالیف 4 کتاب را در پیشینه شغلی خود دارد.
روایت درخشش بانوی نخبه دماوندی در عرصه‌های علمی پژوهشی
1403/02/25 - 12:22
تاریخ و ساعت خبر:
193207
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان تهران: ساناز پور علی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران اظهار داشت:
از نوجوانی علاقه زیادی به مطالعه ،ورزش و کارهای هنری داشتم. از سنین نوجوانی در کلاس های رزمی کاراته (کان ذن ریو) مشغول به ورزش شدم ‌تا دریافت کمربند مشکی دان ۲ ادامه دادم . دوره معرق کاری را به صورت حرفه‌ای ادامه دادم.
وی در خصوص سوابق تحصیلی خود بیان کرد: دوره تحصیلی ابتدایی تا دریافت مدرک دیپلم را در شهر رودهن در مدارس دولتی گذراندم. در سال ۹۹ موفق به اتمام دوره ی دکتری تخصصی فیزیولوژی گیاهان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج شدم و در سال ۹۵ موفق به کسب عنوان دانشجوی نمونه استانی و سال ۹۶ عنوان معلم نمونه استانی و کشوری شدم.
این بانوی نخبه به انجام فعالیت های علمی و پژوهشی خود اشاره و افزود: به حوزه بسیج دانشجویی علاقه زیادی دارم. از سال ۹۲ مشغول به تدریس درمدرسه تیزهوشان فرزانگان رودهن هستم. در کنار آن نیز در پژوهشسرای دانش آموزی امام صادق (ع)، به عنوان دبیر و داور تخصصی مرحله استانی و کشوری جشنواره های نوجوان وجوان خوارزمی خیام فعالیت دارم.
وی ادامه داد: سال ۹۴ به عنوان ناظر تخصصی واحد های گلخانه ای شهرستان دماوند مشغول به کار هستم. از سال ۹۴ عضو بنیاد ملی نخبگان شدم و در سال ۹۹ نیز به عنوان بسیج نخبگان استان و مدیر خانه نخبگان صبرا منتصب شدم.
پور علی در مورد سوابق درخشان شغلی خود گفت: از سال ۹۱ به عنوان عضو فعال و برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد رو‌دهن فعالیت دارم. درسال ۹۸ به عنوان پژوهشگر برتر استان انتخاب شدم. تاکنون ۴ مقاله ISI ،۳ مقاله ISC ،۴ مقاله علمی پژوهشی و ۹ مقاله همایشی (داخلی-خارجی) و ۴ کتاب تالیفی و تخصصی در انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسانده ام.

وی همچنین به عنوان معلم نمونه سال ١۴٠٢ انتخاب و رتبه ٢ کنکور ارشد را کسب کرده است.
بانوی نخبه دماوندی گفت: تمام این مراحل حضور خدا و حمایت صمیمانه پدر و مادر عزیزم را ملموسانه حس کردم.
وی با اشاره به برابری جنسیتی از دیدگاه اجتماعی عتوان کرد: از نظراجتماعی برابری جنسیتی وجود دارد و در رشته بنده که اکثریت مردم نگاه مردانه دارند ولی من توانستم با عزت نفس ، پشتکار و تلاش به همراه یکی دیگر از دوستانم بانوان موفق این زمینه و رشته بشویم .
پور علی در ادامه به وجود محدودیت سنی در انتصاب هیئت علمی دانشگاه انتقاد و بیان کرد: برای امثال من محدودیتی برای پیشرفت و ترقی در جامعه به جز محدودیت سنی وجود ندارد. چون همیشه برای هیئت علمی شدن با سن کم مخالفت شده که به نظر بنده نیروی جوان و قوی هم باید بتواند عضو هیئت علمی باشد.
وی گفت: جوانان و نخبگان زن در جامعه نیز می‎توانند با ایده ها و استعدادها و خلاقیت و تلاش‌هایشان و حضور پر شور و پررنگشان در جهت پیشرفت کشور و حتی دنیا تاثیرگذار باشند.
بانوی نخبه در پایان به کلیه بانوان توصیه کرد که نگذارند موانع اقتصادی و اجتماعی مانع پیشرفتشان شود. ناامید نشوند و با توکل به خداوند متعال با تمام قوا و اراده قوی در مسیر درست حرکت کنند .
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوی نخبه دماوندی، بانوی دانشجوی نمونه، معلم نمونه کشور، مولف کتاب، گفت و گو با بانوی موفق
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو