خبرگزاری زنان ایران

تلاش غرب در ایران این است که قداست مادری را درهم شکند

مشاور استاندار در رابطه با جمعیت گفت:تلاش غرب در ایران این است که قداست مادری را از بین ببرد.
تلاش غرب در ایران این است که  قداست مادری را درهم شکند
1403/02/25 - 12:14
تاریخ و ساعت خبر:
193215
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آذربایجان شرقی: جوانان هر جامعه سرمایه اجتماعی آن هستند و هرچه بیشتر به آن ها اهمیت داده شود عملکرد آن جامعه در حوزه های مختلف بهتر خواهد بود.
مشاور استاندار آذربایجان شرقي در خصوص اهمیت جوانی جمعیت گفت: قابلیت های جوانی بسیار زیاد است و غیرقابل شمارش و اوج استفاده از امکانات الهی هم در جوانی است
و به تعبیری زیبا ، جوانی گل عمر است که اوج استعداد و نبوغ و شکوفایی در این دوران است. از منظر اجتماعی هم بسیاری از اکتشافات و موفقیت ها در دوران جوانی اتفاق می افتد ما در دوران دفاع مقدس هم دیدیم آمار شهدای جوان زیر سی سال بالای ۸۵درصد بود.
جوانان هر جامعه سرمایه های اجتماعی آن هستند و هر چه در جامعه ای سرمایه اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد ، آن جامعه در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی عملکرد بهتری می تواند داشته باشد و افراد این جامعه بهتر می توانند به اهداف و منافع مشترک خود برسند و راه توسعه را راحت تر می توانند طی کنند.
در مورد مسائل سیاسی هم می بینیم امروز جوانان دنیا علیه استکبار جهانی قیام کرده اند و در جامعه نقش آفرینی می کنند.
پیرسمساری در خصوص سیاست های موثر در فرزندپروری گفت: فرهنگ سازی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد تا سیاست های تشویقی ویترینی و فانتزی که ممکن است در بعضی امور با توجه به نواقص ، تاثیر منفی در بحث جوانی جمعیت بگذارد که نمونه ی آن در اعطای تسهیلات بانکی و مشکلات ضامن و وثیقه و...می بینیم یا در مورد مسکن که مثلا در تبریز در دورافتاده ترین قسمت ها که مرغوبیت زمین صفر است اختصاص داده اند.

مشاور امور بانوان استاندار خاطرنشان کرد: در این میان رسالت صدا و سیما، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی در فرهنگ سازی مهم است و باید گفتمان ازدواج و فرزند آوری در خانواده ها ترویج شود.
پیرسمساری افزود: بر خلاف ادعاها و فرضیه های آحاد مردم مبنی بر اینکه اگر مسائل اقتصادی، تورم و گرانی در جامعه برطرف شود مشکل فرزندپروری حل خواهد شد ،
اما اینطور نیست و جوانی جمعیت ریشه فرهنگی دارد.
عدم مسئولیت پذیری جوانان و نداشتن رغبت برای ازدواج ، مربوط به ترویج سبک زندگی غربی است و تلاش غرب در ایران این است که جایگاه مادری و قداست مادری را درهم شکند.

مشاور استاندار در خصوص وضعیت استان آذربایجان شرقي در حوزه فرزندآوری گفت: نرخ رشد جمعیت در استان ما پایین است و تا جایی که می دانم برنامه ها اکتفا شده به محیط های بسته و دوره های آموزشی چند نفره به عنوان تربیت کنشگر جمعیت که اقدام سپاه است و در قالب طرح ملی ناشط.
نرخ موالید استان ما کمتر از یک درصد است در حالیکه میانگین کشور یک و نیم درصد است.در استان ما کار شاخصی وجود ندارد و همان اندازه که ازدواج صورت می گیرد ، طلاق هم هست. در خصوص اعطای مسکن وضعیت مطلوبی نداریم و از میانگین کشوری پایین تر هستیم.
با بحران جمعیتی مواجهیم و تا سال ۱۴۱۵ رشد جمعیت نخواهیم داشت.
طبق گزارشات .. ۱۲٪ جمعیت استان سالمند می باشد و رتبه سوم سالمندی کشور راداریم
از سال ۹۱ به بعد نرخ موالید کاهش پیداکرده ، نرخ ازدواج ۱۰درصد کاهش و طلاق ۸درصد افزایش داشته است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جمعیت ، فرزند پروری ، قداست مادری ، جنگ با خانواده،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو