مسئول طرح نفس استان کرمانشاه:

در کرمانشاه هر ساعت یک جنین سقط می شود

دکتر موحد مسئول طرح نفس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این استان در هر ساعت یک جنین سقط می شود ، گفت : این درحالی است که جنین در امنترین مکان رحم مادرش که پناهگاهش هست توسط والدین به قتل میرسد!.
در کرمانشاه هر ساعت یک جنین سقط می شود
1403/02/25 - 11:51
تاریخ و ساعت خبر:
193221
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کرمانشاه؛ روز ملی جمعیت یک رویداد سالانه است که هر سال در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. که به پیشنهاد سازمان ثبت احوال ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، و مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر ایران سید علی خامنه‌ای به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی ایران به ثبت رسید.
در این روز سیاست‌های کلی جمعیت به مواردی مانند ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به‌ویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی دربارهٔ اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی و… اشاره شده‌است در این راستا به سراغ سرکار خانم دکتر موحد مسئول طرح نفس استان رفتیم .
.لطفا خودتان را معرفی کنید ؟
مریم موحد هستم مسئول طرح نفس ( نجات فرزندان سقط عمدی ) استان کرمانشاه
به نظر شما چرا یک هفته را بعنوان هفته جوانی جمعیت اختصاص داده اند ؟
باتوجه به آغاز هفته جوانی جمعیت و اختصاص یک هفته بعنوان جوانی جمعیت دلیل بر اهمیت موضوع و بحران کاهش جمعیت جوان در کشور است جمعیت جوان در هر کشوری نشانه از قدرت اقتصادی ،سیاسی امنیتی و علمی آن کشور هست و پیر شدن وسالمند شدن جمعیت کشور سبب آسیب های فرهنگی، اقتصادی و به خطر افتادن امنیت کشور است رهبر معظم انقلاب به همه مدیران ارشد کشور پیری جمعیت هشدار دادند
برای جوانی جمعیت چه کارهایی باید انجام شود ؟
امروز در مسیر جوانی جمعیت هر کس قدمی بردارد با مالش ،با کلامش با عملش و با قلمش ،جهاد کرده است مانند زمان هشت ساله جنگ علیه مملکتمان جوانان و زنان و مردان و پیران ما دفاع کردند.
از عوامل کاهش جمعیت در کشور توضیحاتی بفرمائید ؟
یکی از موارد کاهش جمعیت کشور ما سقط جنین جنایی است در تمام دنیا از هر ده بارداری سه بارداری به سقط عمدی منجر میشود و مادران ما هم متاثر از فرهنگ سازی سالها ی کنترل جمعیت که متاسفانه بطرف انقراض جمعیت حرکت کردیم و شیئ انگاری جنین در سه ماهه اول بارداری و ریختن قبح سقط جنین و قتل جنین ا ز طریق رسانه و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دشمنان این مرز و بوم سبب دلخراشترین جنایت بشری در جامعه امروز ما شده است
وضعیت سقط جنین در کرمانشاه چگونه است ؟
جنین در امنترین مکان رحم مادرش که پناهگاهش هست توسط والدین به قتل میرسد روزانه بیشتر از ۱۰۰۰ فرزند ، آماری سالانه دو تا سه برابر شهدای ما در هشت سال جنگ در این کشور به قتل میرسد در کرمانشاه هر ساعت یک جنین سقط میشود .
6 کار شما به عنوان مسئول طرح نفس در استان چیست ؟
ما هم بعنوان فرزندان این ملت لبیک به رهبرمان گفتیم و با فعالیت جهادی طرح (شهید سلیمانی) نفس در جهت فرهنگسازی و شبکه سازی برای شناسایی مادرانی که تصمیم به سقط فرزند خود دارند
چه اقداماتی در طرح نفس انجام میدهید ؟
با مشاوره و اغنا سازی مادران به نجات جنین های مظلوم با یاری خداوند اقدام میکنیم و مواردی که نیاز به حمایت مالی دارند با سبد معیشتی و ارائه خدمات درمانی رایگان به آنها کمک میشود
از تاسیس طرح نفس در کرمانشاه چند وقت می گذرد و چه نتیجه ای داشته است ؟
یکسال از تاسیس طرح میگذرد و ثمر این باغ تولد پانزده نوزاد تاکنون بوده است با هم افزایی سایر نهاد و سازمانها و ارگانهای استان و برخورد با خاطیان در امر سقط و فروشندگان و توزیع کنندگان دارو و گیاهان سقط کننده می توان به نتایج بهتری رسید .
چند اثر مثبت طرح نفس را توضیح دهید ؟
سه اثر مثبت پیشگیری از قتل جنین اول یک انسان نجات یابد بر اساس آیات قرآن یک نسل نجات یافته و حقیقت انسان حفظ میشه ، اثر دوم نزول رحمت الهی که وعده خداوند است و اثر سوم افزایش موالید و جوانی جمعیت است .
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سقط جنین - طرح نفس، استان کرمانشاه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو