روان شناس بالینی بیان کرد

نقش مهم پدران در تربیت و موفقیت دختران

روان شناس بالینی گفت: شواهد علمی فزاینده ای حاکی از آن است که پدرهای علاقه مند به ویژه آن هایی که به لحاظ عاطفی در دسترس فرزندانشان هستند در خوشبختی آن ها نقش به سزایی دارند.
نقش مهم پدران در تربیت و موفقیت دختران
1403/02/25 - 12:20
تاریخ و ساعت خبر:
193285
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ زینب محمدی روان شناس بالینی در گفتگو با خبرنگار زنان ایران در دلیجان گفت: مدت هاست که روانشناسان باور دارند که دخالت پدر در بزرگ کردن فرزندان به ویژه دختران مهم است . شواهد علمی فزاینده ای حاکی از آن است که پدرهای علاقه مند به ویژه آن هایی که به لحاظ عاطفی در دسترس فرزندانشان هستند در خوشبختی آن ها نقش به سزایی دارند.
وی بیان داشت: پژوهش ها نشان می دهد پسرهایی که پدرانشان در زندگیشان حضور ندارد در یافتن تعادل بین قاطعیت مردانه و خویشتن داری دچار مشکل هستند. و همچنین شواهد نشان می دهد دخترانی که پدرانشان در زندگی آن ها حضور دارند کمتر در سنین پایین به بی بندوباری جنسی رو می آورند و به احتمال بیشتر در بزرگسالی روابط سالمی با همسر خود برقرار می نمایند .
محمدی تصریح کرد: سوالی که پیش می آید این است هنگامی که پدری غایب، سرد و بی توجه است چه پیش می آید؟ پژوهش در زمینه رشد کودکان به ما می‌گوید که چنین فرزندانی فقط یک دستیار مادر کم نخواهند داشت بلکه چون معمولا پدرها به شیوه متفاوت از مادرها با فرزندان خود ارتباط برقرار می کنند. رابطه فعال پدر و فرزند موجب رشد توانایی های دیگر او به ویژه در زمینه روابط اجتماعی می شود.
این روان شناس بالینی افزود:نقش پدر از همان ابتدا موثر است . پژوهش ها نشان داده اند پسر پنج ماهه ای که زیاد با پدر در تماس است، کمتر در ارتباط با افراد غریبه اضطراب غریبگی نشان می دهد. پدرها از طریق بازی نیز به شدت می‌توانند بر کنترل و مدیریت هیجان های کودک به ویژه دختر موثر باشند.
خبرنگار: مریم حافظی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روان شناس بالینی، دختر، تربیت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو