دهه کرامت زمان مناسبی برای نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی

رستمی با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و زمان مناسبی برای نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی است، عنوان کرد: دختران امروز که مادران فردای جامعه اسلامی هستند، نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه بر عهده دارند.
دهه کرامت زمان مناسبی برای نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی
1403/02/26 - 12:21
تاریخ و ساعت خبر:
193341
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران، خدیجه رستمی در گفتگو با خبرنگار ما درکبودراهنگ با تبریک دهه کرامت با بیان اینکهدهه کرامت دهه پر برکتي که آغازش ميلاد مبارک ميلاد مسعود خورشيد تابناک ايران زمين حضرت علي بن موسي الرضا (ع) گره خورده است، اظهار کرد: هرخانه ای که در آن دختر باشد هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی اش می شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی گردد در حالی که در هر شبانه روز برای پدر آن دختران عبادت یکسال نوشته می شود.
وی با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و زمان مناسبی برای نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی است، عنوان کرد: دختران امروز که مادران فردای جامعه اسلامی هستند، نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه بر عهده دارند.
مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) کبودراهنگ با بیان اینکه نگاه دین اسلام نسبت به شخصیت زن و جنس دختر نگاه پر از شفقت و کرامت است، گفت: در روایات داریم که پسر نعمت و دختر رحمت است و نگاه دین اسلام به این مسئله نگاه جنسیت گرا نیست و هر یک از مخلوقات خداوند جایگاه و تکالیفی دارند و مکمل یکدیگر هستند.
وی با اشاره به اینکه تقوا و تسلیم بودن در برابر خود و مقام ولایت مهم‌ترین انتظار خداوند از یک انسان است، تصریح کرد: این ویژگی‌ها انسان ها را به سمت کامل شدن حرکت می دهد اما برخی ویژگی ها مانند حیا و عفاف لازمه شخصیت زن است و بر آن تأکید زیادی شده است و علت تفکراتی که از سوی فمینیست ها مطرح می شود این است که این ویژگی ها را به خوبی نشناخته اند.
رستمی خاطرنشان کرد: دین اسلام الگوهایی از زن مانند حضرت زینب (س) که پیام آور عاشورا برای جهانیان است یا حضرت معصومه(س) که به جایگاه علمی امی رسد که در سن هشت سالگی به مرتبه ای می رسد که سوالات دانشمندان ایرانی را پاسخ دادند و آن ها را قانع کردند را به ما معرفی می‌کند که در عین انجام وظایف مربوط به مادری و یا دختری اما در جامعه اثرگذار هستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دهه کرامت، حضرت معصومه(س)، روز دختر، سبک زندگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو