مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان:

پیشگیری مرکز نفس «لرستان» از ۱۳۲ سقط جنین/تولد۷ نوزاد در قالب طرح نفس

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت؛ مرکز نفس «لرستان» تا کنون توانسته است از ۱۳۲ مشاوره سقط جنین صدرصد جلوگیری کند.
پیشگیری مرکز نفس «لرستان» از ۱۳۲ سقط جنین/تولد۷ نوزاد در قالب طرح نفس
1403/02/26 - 18:02
تاریخ و ساعت خبر:
193351
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فریبا ولی پور مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران با بیان اینکه ۸ ماه از افتتاح اولین مرکز نفس «نجات فرزندان سقط» میگذرد گفت: این مرکز الحمدالله به همت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی استان صورت گرفته که خوشبختانه شاهد اتفاقات خوشایندی در این مرکز بودیم.
ولی پور تصریح کرد: اولین اتفاق زیبا و خوشایندی که در مرکز نفس لرستان اتفاق افتاد اولین نوزادی که در شکم مادر شناسایی شد دختر بود و موقع افتتاح این مرکز اسم دختر را نفس گذاشتیم و همین نامگذاری زیبا باعث شد تا نفس تازه ای به مجموعه دوستان نفسی ما بدمد.
مدیر کل امور بانوان در استانداری لرستان با بیان اینکه مرکز نفس توانسته از ۱۳۲ مشاور سقط جنین صد درصدی پیشگیری کند خاطر نشان کرد: پدر و مادرانی که تصمیم به سقط جنین گرفته بودند با مراجعه به مرکز نفس و پس از مشاوره از سقط جنین منصرف شدند و خوشبختانه مرکز نفس استان از ۱۳۲ سقط جنین پیشگیری کرده است.
وی تولد های نوزاد در مرکز نفس استان را ۷ مورد عنوان کرد.
ولی پور به شناسایی مادران در آستانه سقط، جنین اشاره کرد و افزود: مادرانی که تصمیم به سقط جنین گرفتند از طریق بهورز های مراکز بهداشت، روستاها و شهرها، مجموعه ماماها که در مراکز مختلف، گروههای مردمی، که با جامعه زنان در ارتباطند، پایگاه های مقاومت بسیج، محلات و مساجد، مجموعه بانوان اداری که هرکدام با جامعه هدف خود مرتبط است شناسایی می شوند.؛ همه و همه ما را در شناسایی مادران بنا به دلایل پزشکی، مالی و اقتصادی تصمیم به سقط میکنند یاری می دهند.
وی عنوان داشت: گاهی یک اطلاعات ناقص و نادرست در حوزه پزشکی به مادر داده می شود که تصمیم به سقط جنین میکند ولی وقتی همین مادر به مرکز نفس مراجعه میکند و مشاوره علمی، پزشکی، را دریافت میکند دقیقا به همان فکری می‌رسد که نباید فرزند خود را سقط کند و این اتفاق برای همه ما و مرکز نفس خوشایند است.
ولی پور در ادامه گفت: برای حمایت از مادران مرکز نفس دستگاههای از جمله کمیته امداد، بهزیستی، علوم پزشکی پای کار آمدند و تا لحظه تولد فرزند مادر را از لحاظ مالی مشاوره ای حمایت میکنند.
مدیر کل امور بانوان در استانداری لرستان
هدف از راه اندازی مرکز نفس را نجات جان یک انسان و افزایش جمعیت عنوان داشت و خاطر نشان کرد: نجات جان یک انسان نجات کل جامعه است جنینی که در رحم مادر است و حق زندگی در این دنیا را دارد چرا این حق را از این انسان باید گرفته شود.
ولی پور به مادرانی که تصمیم به سقط، جنین گرفتند گفت: به مرکز نفس لرستان مراجعه کنند تا مورد مشاوره علمی، پزشکی قرار بگیرند و زیبا ترین اتفاق یعنی نجات جان فرزند خود را در این مرکز رقم بزنند.
گفتگو: کبری دریکوند
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
افزایش جمعیت ، مرکزنفس لرستان، سقط جنین ، مشاوره سقط جنین ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
لرستان
V
آرشیو