مدیریت خانواده در سیره رضوی

در سیره رضوی، داشتن برنامه و مدیریت صحیح موجب قرار گرفتن خانواده‌ها در مسیر انسجام می گردد. به همین دلیل، با درس گرفتن از آموزه های نظری و عملی در سیره ائمه و اهل بیت می‌توان تا حدودی آینده‌ی سعادتمند فردی و رسیدن به خانواده متعالی را تضمین کرد.
مدیریت خانواده در سیره رضوی
1403/02/31 - 17:02
تاریخ و ساعت خبر:
193531
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اکرم سادات موسویان به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام در یادداشتی به بررسی مدیریت خانواده در سیره رضوی پرداخت و نوشت : نهاد مقدس خانواده یکی از پراهمیت ترین و با ارزش ترین واحد اجتماعی است که رسالت انسان سازی و رسیدن به کمال را ایفا می کند. یک سازمان کوچک متشکل از اعضایی که با احساس عاطفی، احترام و گذشت در کنار هم برای رسیدن به هدفی متعالی گام برمی دارند.
در سیره رضوی، داشتن برنامه و مدیریت صحیح موجب قرار گرفتن خانواده‌ها در مسیر انسجام می گردد. به همین دلیل، با درس گرفتن از آموزه های نظری و عملی در سیره ائمه و اهل بیت می‌توان تا حدودی آینده‌ی سعادتمند فردی و رسیدن به خانواده متعالی را تضمین کرد.
نسبت امام رضا (علیها السلام) که نور عرش الهی است با ما، مانند ستارگان است، به آنها دسترسی نداریم، اما نوری از آن ها به ما می رسد، کسی نمی‌تواند به حقیقت وجودی امام رئوف دست یابد، اما خدای متعال بر ما منت نهاده و هشتمین خورشید ولایت را در همسایگی‌مان قرار داده است. مزیت این همسایگی ارتباط قلبی و عمیق است که بین ما و ایشان ایجاد می‌شود، از رهگذر این ارتباط طهارت پیدا می کنیم، پاک و نورانی می شویم، مشکلات باطنی ما حل می شود و در مسیر قرب الهی قرار می گیریم.
با مراجعه به آموزه های دینی امام رضا(علیها السلام) می توان به این مسئله دست یافت که شادی و سرور در خانواده جایگاه ویژه ای دارد. در حدیثی از امام هشتم(علیها السلام) که مضمون آن در احادیث دیگر نیز آمده است نقل شده است که کوشش کنید اوقات روز شما چهار ساعت باشد، ساعتی برای عبادت و خلوت با خدا، ساعتی برای تأمین معاش، ساعتی برای معاشرت با برادران مورد اعتماد و کسانی که شما را به عیب هایتان واقف می‌کنند و در باطن به شما خلوص و صفا دارند و ساعتی را هم به تفریحات و لذایذ خود اختصاص دهید و از مسرت و شادی ساعات تفریح، نیروی انجام وظایف وقت‌های دیگر را تأمین کنید. نه خود را به فکر فقر مشغول دارید و نه درازی عمر، چون اندیشیدن در مورد فقر، انسان را بخیل می‌کند و اندیشه در مورد درازی عمر بر حرص می‌افزاید. بهره خود در دنیا را در امور حلال قرار دهید. امام رضا(علیها السلام) در این حدیث گوهربار، شادمانی و نشاط را یکی از ارکان اساسی در زندگی در ساعات شبانه روز معرفی می‌کنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سیره رضوی ، مدیریت خانواده ، شادی در خانواده ، اهمیت خانواده ، برنامه ریزی خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران بزرگ
V
آرشیو