مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S23 FE؛ صف‌آرایی دو گوشی شبه‌پرچمدار

گلکسی S23 FE و پوکو F6 پرو نمایندگان سامسونگ و شیائومی در رده‌ی قاتل پرچمدار هستند، اما کدام‌ یک می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد؟
مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S23 FE؛ صف‌آرایی دو گوشی شبه‌پرچمدار
1403/03/06 - 10:47
تاریخ و ساعت خبر:
193765
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شیائومی سرانجام پس از مدت‌ها پوکو F6 پرو را رونمایی کرد؛ موبایلی که مشخصات سخت‌افزاری چشمگیری دارد و به‌ احتمال زیاد معادلات بازار را به‌هم خواهد زد.
یکی از گوشی‌هایی که مستقیماً رقیب جدیدترین قاتل پرچمدار شیائومی به‌شمار می‌رود، گلکسی S23 FE است. این گوشی در برابر رقیب خود دست‌وپا بسته نیست و در بخش‌هایی مانند دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
پوکو F6 پرو و گلکسی S23 FE زبان طراحی کاملاً متفاوتی دارند و به‌جز متریال به‌کار رفته در بدنه، هیچ شباهت ظاهری بین آن‌ها دیده نمی‌شود.
طراحی گلکسی S23 FE مشابه سایر گوشی‌های سری گلکسی S23‌ است و شاهد دوربین‌های بیرون‌زده از بدنه هستیم. فریم دستگاه فلزی است و وظیفه‌ی محافظت از هر دو بخش جلویی و پشتی دستگاه را پوششی از جنس شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ به‌‌عهده دارد.
در آن سوی میدان طراحی پوکو F6 پرو شبیه گوشی‌های سری ردمی K70 و پوکو X6‌ پرو است و دوربین‌ها و فلاش LED دوگانه با چینش مربعی‌ در یک قاب مستطیلی‌شکل قرار گرفته‌اند. فریم دستگاه فلزی است و پوششی از جنس شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ از صفحه‌نمایش محافظت می‌کند.
گوشی پوکو مدل F6 پرو موفق‌به‌ کسب گواهی IP54 شده است و تا حد زیادی در برابر نفوذ گردوغبار مقاوم است، اما مقاومت این گوشی در برابر آب فقط به پاشش محدود است. از طرفی، گلکسی S23 FE دارای گواهی IP68 است و علاوه‌بر مقاومت کامل در برابر گردوغبار، به‌مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب دوام می‌آورد.
صفحه‌نمایش نماینده‌ی پوکو حاشیه‌های بسیار کمتری از آخرین فن‌ادیشن سامسونگ دارد و از این حیث، حس‌وحال بهتری به‌کاربران القا می‌کند. وزن هر دو گوشی ۲۰۹ گرم اعلام شده است، اما به‌خاطر طراحی فریم پوکو اف ۶ پرو، این محصول خوش‌دست‌تر از رقیب خود است.
پوکو F6 پرو و گلکسی S23 FE به‌ترتیب از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و اگزینوس ۲۲۰۰ (در آمریکا اسنپدراگون ۸ نسل ۱) استفاده می‌کنند. مدلی از S23 FE که در ایران عرضه می‌شود، پردازنده‌ی اگزینوس دارد.
اگزینوس ۲۲۰۰ در واحد سی‌پی‌یو دارای یک هسته‌ی پرقدرت Cortex-X2 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، سه هسته‌ی میانی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز است. وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیکی بر‌عهده‌ی تراشه‌ی Xclipse 920 است.
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ دارای یک هسته‌ی پرقدرت Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز، دو هسته‌ی میانی Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و دو هسته‌ی میانی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است و از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 740 استفاده می‌کند.
فارغ از مشخصات پردازنده‌ها، چه نسخه‌‌ی اگزینوس و چه نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی S23 FE روی کاغذ توانایی رقابت با پوکو F6‌ پرو را ندارند. قاتل پرچمدار شیائومی در بازی‌های سنگین مانند کال آو دیوتی موبایل و گنشین ایمپکت به نرخ فریم بالاتر و پایدار‌تری دست پیدا می‌کند و مدیریت دمای آن از گلکسی S23 FE بهتر است.
ظرفیت باتری پوکو F6‌ پرو ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و با شارژر ۱۲۰ واتی موجود در جعبه‌، در ۱۹ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. گلکسی S23 FE باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و با حداکثر توان ۲۵ وات شارژ می‌شود. در بخش باتری نماینده‌ی کره‌ای‌ها هیچ حرفی برای گفتن در برابر رقیب خود ندارد.
گلکسی S23 FE به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و پوسته‌ی One UI 5.1 به‌فروش می‌رسد و تا اندروید ۱۷ را دریافت می‌کند. پوکو F6‌ پرو به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS مجهز است و مانند رقیبش تا اندروید ۱۷ را دریافت می‌کند. وجه تمایز این محصولات در بخش نرم‌افزار به ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی گلکسی S23 FE برمی‌گردد که همراه با One UI 6.1 به این گوشی اضافه شدند.
گلکسی S23 FE به صفحه‌نمایش اولد (با نام تجاری Dynamic AMOLED 2X) ۶٫۴ اینچی ۸ بیتی مجهز شده است و از وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. گوشی مذکور از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش آن در تست‌های زومیت به ۱٬۳۱۵ نیت رسید.
پوکو F6‌ پرو از صفحه‌نمایش اولد ۶٫۶۷ اینچی ۱۲ بیتی با وضوح 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند و به‌کمک فناوری FRC عمق رنگ ۱۲ بیتی را شبیه‌سازی می‌کند و به‌واسطه‌ی آن ۶۸ میلیارد رنگ را به‌نمایش می‌گذارد. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش پوکو F6‌ پرو به‌ترتیب در حالت‌های HBM و Peak به ۱٬۲۰۰ و ۴٬۰۰۰ نیت می‌رسد. البته روشنایی ۴٬۰۰۰ نیتی مقطعی است و فقط هنگام پخش محتوای HDR می‌توان به آن دست پیدا کرد.
جدیدترین گوشی پوکو از استاندارد‌های +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و به‌خاطر ۱۲ بیتی بودن پنلش، رنگ‌های چشم‌نواز‌تری از رقیب خود به‌نمایش می‌گذارد.
گلکسی S23 FE عکس‌های باکیفیت‌تری ثبت می‌کند، اما صفحه‌نمایش آن در زمینه‌ی نمایش رنگ‌ها ضعیف‌تر از پوکو F6 پرو است
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی پوکو F6‌ پرو را دو ماژول فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌کنند. دوربین اصلی گلکسی S23 FE نیز ۵۰ مگاپیکسلی است و در کنار آن دو دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی هر دو گوشی پوکو و سامسونگ لرز‌شگیر اپتیکال دارد و وضوح دوربین سلفی آن‌ها به‌ترتیب ۱۶ و ۱۰ مگاپیکسلی است.
ما پوکو F6 پرو را برای بررسی در اختیار نداریم، اما به‌طور کلی می‌توان گفت دوربین‌های اصلی، سلفی و فوق عریض گلکسی S23 FE عکس‌های بهتری ثبت می‌کنند. دوربین تله‌فوتو پرچمدار اقتصادی سامسونگ کارایی بسیار بیشتری از دوربین ماکرو رقیب دارد.
دوربین‌های اصلی هر دو گوشی می‌توانند ویدیو‌های 8K‌ با نرخ ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه و 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کنند. درحالی که وضوح ویدئو‌های دوربین سلفی پوکو F6 پرو به FHD با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه محدود می‌شوند، دوربین سلفی گلکسی S23 FE‌ می‌تواند ویدیو‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.
اگر عملکرد بهتر دوربین و ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی گلکسی S23 FE را فاکتور بگیریم، پوکو F6 پرو در سایر زمینه‌ها عملکرد بهتری از خود به‌نمایش می‌گذارد. حتی دوربین اصلی نماینده‌‌ی پوکو می‌تواند کاربرانی را که آن‌چنان نکته‌سنج نیستند راضی کند.
قیمت پوکو F6 پرو برای کانفیگ پایه که ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد ۵۰۰ دلار اعلام شده است؛ اما قیمت گلکسی S23 FE برای کانفیگ پایه که ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم دارد ۵۹۹ دلار است.
قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی S23 FE درحال حاضر در بازار کشورمان حدود ۲۵ میلیون تومان است. اگر قیمت گوشی شیائومی را در همین محدوده و حتی کمی پایین‌تر در نظر بگیریم، احتمالا برای تعداد زیادی از کاربران خرید گوشی جدید پوکو F6 پرو منطقی‌تر خواهد بود.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شیائومی ، گلکسی اطلاعات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو