در گفت وگو با نماینده ولی فقیه ناحیه سرچهان استان فارس مطرح شد:

7 ویژگی مشترک شهید رجایی و شهید آیت الله رئیسی

اسماعیل زاده در رابطه با ویژگی های بارز شهید رئیسی گفت: مردمی شهید رئیسی را در بسیاری از صحنه های می توان دید.
7 ویژگی مشترک شهید رجایی و شهید آیت الله رئیسی
1403/03/07 - 12:22
تاریخ و ساعت خبر:
193828
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از فارس : به مناسبت هفتمین روز از شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی ، سیدالشهدای خدمت در گفت وگویی با نماینده ولی فقیه ناحیه سرچهان به بررسی ابعاد مختلف شخصیت این شهید بزرگوار و نقاط مشترک حکمرانی این دو رئیس جمهور شهید ایران پرداختیم .
حجت الاسلام اسماعیل زاده در با بیان اینکه ابتدا به روز های اول انقلاب برمی گردیم و شرایط سخت آن روز هارا یاد اوری می کنیم ، گفت: روزگاری که در ابتدای جنگ بود صدامیان قسمت زیادی از خاک ایران را اشغال کرده بودند و در داخل نیزمنافقین کور دل با قیام مسلحانه بر علیه مردم می پرداختند . روزگاری که هنوز ساختار سیاسی و اقتصادی کشور قوی نشده بود جای جای کشور درگیر آشوب و ادعای تجزیه طلبی بود .روزگاری که حتی شاهد کودتای درون ارتش و خیانت عده‌ای از مسئولان و نفوذ گسترده آنها به ارکان حاکمیت جمهوری اسلامی بودیم
وی ادامه داد: در این شرایط که هر ازگاهی خبر ترور مسئولان عالی رتبه کشور از قوه قضاییه گرفته تا نیروهای انتظامی و نظامی به گوش می‌رسید و هنوز داغ شهادت آیت الله بهشتی تسکین داده نشده بود و زخم زدن ترور آیت الله خامنه‌ای التیام پیدا نکرده بود به ناگاه در میانه سال ۱۳۶۰ خبر ترور رئیس جمهور و نخست وزیر به گوش رسید و به کشور شک عجیبی وارد کرد اما با این وجود این نظام نوپا محکم تر و استوار تر شد و سید علی حسینی خامنه‌ای به ریاست جمهوری منتخب شد و نظام قوی‌تر از قبل به مسیر خودش ادامه داد.
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت سرچهان افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در بعد از ظهر روزی که این اتفاق افتاد در جمع خانواده‌های سپاه پاسداران فرمودند: مملکت مملکت آقا امام رضاست و اگرهم برای رئیس جمهور ما اتفاقی بیفته هیچ خللی در مسائل نظامی،سیاسی،و بین الملل کشور ایجاد نمی‌کند باید بدانیم که شهادت آیت الله رئیسی نه تنها نمیتونه در این مسیر خللی ایجاد کنه بلکه نظام محکم تر به پیش می‌برد.
وی در رابطه با ویژگی های بارز شهید رئیسی گفت: مردمی بودنشون، به عنوان مثال: زمانی که رفت در یکی از کارخانه‌های هپکو اراک برای پیگیری امورات اون کارخانه از اول که پیاده شد از نگهبان دم در تا مدیر عامل کارخانه با تک تک افراد دست داد صحبت کرد در صورتی که شاید ریاست جمهوری‌های قبلی این برخورد را نداشتند
وی ادامه داد:نقاط اشتراک شهید رئیسی و شهید رجایی رو از زمانی که حضرت آقا در ماه مبارک رمضان در دیدار کارگزار نظام در تعریف از دولت بیان کردند مثال دولت شهید رجایی بود.
اولین دلیل که نام شهید رجایی و شهید باهنر در کنار دولت آقای رئیسی بود مردمی بودن این دو رئیس جمهور بود. دومین مورد تابع محض ولایت بودن این دو شهید بزرگوار بود
گوش شهید رئیسی چسبیده به زبان مقام معظم رهبری بود همانطور که گوش شهید رجایی چسبیده به زبان امام راحل بود.
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت سرچهان با اشاره به اینکه سومین مورد ساده زیستی شهید رئیسی بود گفت: همانطور که در مصاحبه ای بیان کرد « زندگی من و خانمم و فرزندانم شاید به دو میلیارد نرسه» و این نشان از نداشتن تعلقات مادی در وجود این شهید بزرگوار بود.
حجت الاسلام اسماعیل زادهقناعت و صرفه‌جویی را چهارمین ویژگی وسبک زندگی شهید آیت الله رئیسی دانست و افزود: وی خیلی از تشریفات خیلی از همایش‌های اضافی را حذف کردند خیلی از حساب‌های جاری دولت را کمتر کردند تا بیشترین سود به نفع دولت و مردم باشد.
این کارشناس مسائل دینی - سیاسی ادامه داد : پنجمین مورد از سبک زندگی شهید رئیسی پرهیز از فساد بود که مصداق بارز ویژگی آیت الله رئیسی و شهید رجایی بودن این بود که در زمان قوه قضائیه مبارزه با فساد را شروع کردند و ششمین مورد مبارزه با فساد بود در دولت خودشون بستر های فساد زای اقتصادی و سیاسی را بستند و و کنترل کردند .
هفتمین موردتعهد و التزام به شریعت بود
وی در ادامه با بیان اینکه به طور ساده و روان بگویم : « بچه مذهبی بود ، بچه ولایی بود، با مذهب و شریعت و اهل بیت بزرگ شده بود و خودش ر‌ا خادم ویژه امام رضا میدونست همانطور که شهید رجائی خودش رو خادم ویژه آقا امیر المومنین میدونست »
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت سرچهان استان فارس درباره آخرین ویژگی شهید جمهور گفت : مدیریت جهادی شاخصه مدیریتی شهید آیت الله رئیسی بود . در این سه سال اخیر پروژه هایی که کلنگ خورده بود ولی به نتیجه نرسیده بود را به نتیجه رساند و در عرصه بین الملل گشایش‌های فراوانی در جبهه مقاومت ایجاد کرد
حجت الاسلام اسماعیل زاده در پایان بیان کرد:ما بعد از این واقعه باید در فضای مجازی با شایعات برخورد کنیم به نوعی جهاد تبیین داشته باشیم و دومین مرحله این است که محکم در پای صندوق های رای در زمان انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه حضور پیدا کنیم و با هر رای که میدهیم مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهید رجایی، شهید باهنر، شهید آیت الله رئیسی ، نماینده ولی فقیه ناحیه سرچهان استان فارس ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو