شکوفایی روزافزون خمینی کبیر

تحولات جاری دنیا خصوصاً بیداری اسلامی، هر روز بیش‌ازپیش شاهد و حاکی از گسترش دامنهٔ «نفوذ ایده‌ها و اندیشه‌های خمینی کبیر» بوده و «این انقلاب بی‌نام خمینی، در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.» و ازاین‌پس نیز، دنیا شاهد «شکوفاییِ روزافزونِ اندیشه و هویتِ خمینی کبیر» در «کالبدِ هویتِ انقلابی ملتِ ما» خواهد بود.
شکوفایی روزافزون خمینی کبیر
1403/03/13 - 11:05
تاریخ و ساعت خبر:
194062
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، «انقلاب جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی دو پدیدهٔ انفکاک‌ناپذیرند و تحلیل انقلاب اسلامی بدون شخصیت رهبر بزرگ آن ممکن نیست.»
تحلیلگران تحولات سیاسی و اجتماعی جهان که مسائل انقلاب اسلامی را دائماً تعقیب می‌نمایند، به این واقعیت به انحای مختلف اعتراف می‌کنند که امام خمینی سنگ بنایِ اصلی این انقلاب بوده است، تا جایی که اندیشمندان بزرگی چون (فرید هالیدی) استاد روابط بین‌الملل دانشگاه لندن، انقلاب اسلامی را عظیم‌ترین انقلاب تاریخ دانسته و آن را در پرتو عظمت شخصیت امام خمینی معرفی می‌کند و معتقد است دست‌های پرقدرت و فرمانده امام بود که این امواج پرشکوه و قدرتمندِ انسانی را به شور و خروش واداشت.
امام خمینی بر مبنای افق ِاندیشهٔ سیاسی که حاصل منطقیِ تفسیرِ عرفانی ایشان، از هستی و معنای وجودی انسان است؛ «عنصرِ حیاتیِ شروع و استمرار جریان انقلاب اسلامی» بودند و بزرگ‌ترین تکیه‌گاه دنیاییِ ایشان همان «جمهور» بوده است و بر همین اساس است که در جریان مبارزات سال ۴۲ ادعا می‌کنند که سربازان من در گهواره‌ها به سر می‌برند. این همه اقتدار و صلابت و شکوه در یک وجود زمینی چگونه متبلور گشته است، وقتی در میان انبوه اختناق حاکم با اتصال به منبع لایزال الهی فرمانِ شکستنِ حکومت‌نظامی صادر می‌کند و زن و مرد، پیر و جوان، خرد و کلان به پا می‌خیزند و در بذل جانِ شیرین، گویِ سبقت را از یکدیگر می‌ربایند و این در حالی است که حتی بزرگانی از علما، از خوف به‌خطرافتادن جان مردم و شکست نهضت، مخالفت می‌کردند.
به اعتراف تحلیل‌گران غربی، آنها از درک حقیقت انقلاب اسلامی و تفکر بسیار عمیقِ امام خمینی عاجز مانده‌اند، تا جایی که معجزه انقلاب اسلامی ایران را یک «واقعیت بی تعریف» نامیده و اذعان می‌کنند که امام خمینی در تعریف و تعیین اهدافِ انقلاب، رهبری جریان مبارزه، مواجهه با قدرت‌های افزون‌طلب و تاکتیک‌ها و روش‌های حفظ و استمرار دستاوردهای انقلاب اسلامی، دارای «دکترینِ سیاسیِ ویژه و منحصربه‌فردی» بود که انقلاب ایران را از قواعد انقلاب‌هایی دیگر چون انقلاب روسیه و فرانسه خارج می‌کند و غرب چاره‌ای ندارد جز اینکه بپذیرد، انقلاب ایران حتی از لحاظ انگیزه‌های اصلی ایجاد آن، منحصربه‌فرد و کاملاً جدا از سایر انقلاب‌هاست.
اکنون که چنین نعمتی در گسترهٔ جهانی در اختیار ماست، وظیفهٔ ما «حفظ هویت» این انقلاب است. انقلاب اسلامی یک واقعیت اجتماعی، قدسی و ملکوتی دارد که به‌واسطهٔ همین هویت «زنده» است و «استمرار» دارد. هدف و شأن انقلاب، به‌وجودآوردن جامعه‌ای بر اساس احکام الهی است که در آن، هم «سعادت دنیا» و «قدرت مادی» هست، هم «سعادت آخرت» و «قدرت معنوی». انقلاب در پیِ تبدیل‌شدن ایران به «الگوی کاملِ نظامِ پیشرفتهٔ اسلامی» و آن‌گاه، ایجادِ «تمدن نوینِ اسلامی» است.
اگر جامعه‌ای احساس هویت نکرد، حتی صداهای بلند تحکم‌آمیز او را مغلوب خواهد کرد. آن که ایستادگی می‌کند، به دلیل احساس هویت ملی، دینی، انسانی و شرف است. «امروز جامعهٔ اسلامی ایرانیِ ما یک «هویت ریشه‌دار» و تاریخی و قوی و قابل استقامتی دارد که باید به جوانان منتقل کنیم. جوانِ انقلابیِ باهویت؛ باید پرانگیزه، هوشیار، امیدوار، بافکر و اندیشه‌ورز، شجاع و فداکار، مصمم، متدین، پارسا و پاک‌دامن، دارای اعتمادبه‌نفس، فعال، پرکار و پر اثر باشد.»
پیام انقلاب اسلامی، «احیای هویتِ اسلامی» در میان ملت‌های مسلمان است و این تقابلِ فرهنگی، تهدیدِ مهلکی برای نظام سلطه به شمار می‌آید و اکنون که سی و چند سال از عروج ملکوتی امام (رحمت‌الله) می‌گذرد، علی‌رغم توطئه‌های طراحی شده و به‌روز سردمداران کفر و استکبار و ایادی داخلی و خارجی آنها، چراغِ پرفروغِ اندیشه و افکار متعالی امام کبیرمان، بیش‌ازپیش روشنگر راه تمام مؤمنان و آزادی‌خواهان جهان گردیده است. نمونهٔ بارز آن حضور پرشکوه ملت‌های بزرگ جهان، در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس عزیز که به فرموده امام پاره‌تن اسلام است مشاهده می‌شود؛ آنجا که حتی در قلب آمریکا به دفاع از مظلوم برخاسته و پرچم کفر را به آتش می‌کشند.
تحولات جاری دنیا خصوصاً بیداری اسلامی، هر روز بیش‌ازپیش شاهد و حاکی از گسترش دامنهٔ «نفوذ ایده‌ها و اندیشه‌های خمینی کبیر» بوده و بی‌تردید روح خدا تا وصول انقلاب عظیم اسلامی به اهداف بلند و متعالی رسالت تاریخی امام، در کالبد نائب بر حق امام عصر و امت فداکارش به حیات خود ادامه
خواهد داد و اساساً باید گفت: «این انقلاب بی‌نام خمینی، در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.» و ازاین‌پس نیز، دنیا شاهد «شکوفاییِ روزافزونِ اندیشه و هویتِ خمینی کبیر» در «کالبدِ هویتِ انقلابی ملتِ ما» خواهد بود.

یادداشت آمنه عسکری منفردنه

انتهای خبر/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سالروز رحلت امام خمینی(ره) ، اندشه های امام خمینی (ره) ، شکوفایی انقلاب اسلامی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
امام (ره) و رهبری
V
آرشیو