کارشناس مذهبی :

امام خمینی(ره) با اعتقاد و باور انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند

کارشناس مذهبی گفت: «باور به خدا» و «مردم» و «خود»؛ سه باور مهم امام خمینی (ره) بود که براساس این سه باور انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
امام خمینی(ره) با اعتقاد و باور انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند
1403/03/13 - 13:04
تاریخ و ساعت خبر:
194065
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ حجت الاسلام امیرحسین شاهی آشتیانی کارشناس مذهبی و مدرس حوزه در آستانه گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان گفت: مقام معظم رهبری در خرداد سال ۹۲، سه باور مهم حضرت امام خمینی (ره) «باور به خدا» و «مردم» و «خود»؛ را رمز پیروزی انقلاب و حرکت الهی امام عنوان کرد.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در گفتار و رفتارش نور خدا پیدا بود. حرفش حرف الهی و اعمالش حرکت خدایی داشت. تعبد ایشان به نماز به قرائت قرآن در زمانی که نجف بودند به زیارت امیرالمومنین و.. تا حتی لحظات آخر عمر شریفشان توکل و توسل به خدا موج می زد.
حجت الاسلام شاهی آشتیانی تصریح کرد: در همان حال بیماری و وصل انواع سِرُم، نماز خود را ایستاده می خواند که تاکید به نماز و یاد خدا دارد.
مدرس حوزه گفت: امام راحل به امت و مردم خود هم اعتماد و باور داشت چون سخنش از دل بر می آمد لاجرم بر دل مردم هم می نشست. اگر در زمان جنگ تحمیلی مردم را به جنگ فرامی خواند آن ها با تمام وجود و اطاعت از ولی فقیه جان خود را بر دست گرفته و نثار انقلاب و اسلام می کرد یا در مسایل سیاسی دیگری چون انتخابات و راهپیمایی ها.
حجت الاسلام شاهی آشتیانی بیان کرد: اعتماد به نفس هم یکی از کلیدهای موفقیت هر فردی به حساب می آید. امام خمینی (ره) هم با توجه به همین امر سخنان خود را با توکل به خدا و بعد اعتماد به خود ایراد می کرد. سال ها قبل از پیروزی انقلاب امام را تبعید به کشورهای دیگر کردند او سخن از سربازانی زد که در گهواره هستند.
وی ادامه داد: یا زمانی که اعلام کرد علیه شاه همه مردم بیرون بریزید یا در زمان جنگ که هنوز انقلاب نوپا بود و هر آن ممکن بود هر اتفاقی بیفتد خیلی صبورانه مردم و رزمندگان را هدایت و خانواده های شهدا را به صبر فرا می خواند و وعده پیروزی می داد که آینده بسیار روشن است و ما در جنگ پیروزیم. همه این ها نشان از عمق توکل و باور به خدا و اعتماد به مردم و خود بود.
کارشناس مذهبی گفت: اکنون مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام راحل است و ما مردم و بویژه مسولین نیز باید این سه باور را در خود تقویت کنند تا کشور به پیشرفت و قله های بالاتر برسد.
حجت الاسلام شاهی آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: کشور ما به امثال چنین مسولینی نیاز دارد که این سه باور را در خود داشته باشند. امثال شهید رییسی رییس جمهور فقید ما که هم معتقد و باور به خدا و مردم داشت و هم اعتماد به خود داشت در حالی که خیلی حرف ها و هجمه ها و توهین ها به ایشان می شد اما برای مقاصد مهمتری لب به سکوت بست و خداوند با آن تشییع عظیم میلیونی مردم مزد خدمت و زحماتش را داد.
خبرنگار: زهرا بختیاری

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام راحل، انقلاب اسلامی، کارشناس مذهبی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو