یادداشت:

زن در انقلاب اسلامی با تاکید بر بیانات امام خمینی (ره)

امام با بیان نکاه الهی دین اسلام به زن، شخصیت زنان را بازسازی کرد به گونه ای که زنان نقش بی بدیلی در پیروزی های نظام اسلامی علیه استکبار داشتند، بازخوانی نقش واقعی زن آنچنان افتخارآمیز بود که امام در جمله ی ناب فرمودند،« از دامن زن مرد به معراج می رود
زن در انقلاب اسلامی با تاکید بر بیانات امام خمینی (ره)
1403/03/20 - 10:00
تاریخ و ساعت خبر:
194180
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کرمان : محمود زارعی عضو کمیته مکتب شهید سلیمانی طی یادداشتی نوشت:یکی از موارد تفکیک بین انسان ها به منظور رسیدن به تکامل، تفکیک جنسیتی ست، و خالق با این خلقت مرد و زن شاهکار هنری خود را نشان داده است، خالق انسان ها را جفت آفرید تا به کمک یکدیگر راحتر مشکلات را پشت سر بگذارند، هر جنس با فیزیک خاص خود و استعدادهای ویژه در کنار دیگری برای هم آرامش می اورند، و در تولید مثل و فرزند اوری هم بهترین موقعیت را ایجاد می کنند. و لکن در عبودیت و عبادت هر دو یک ماموریت دارند و ان رسیدن به قله های بالای انسانی با عبد الهی شدن، در این خصوص تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و هر دو می توانند این پله های ترقی را طی کنند. و لذا بر یکدیگری برتری ندارند. انکس که باتقواتر باشد گرامی تر است،«ان اکرمکم عندالله اتقاکم».
زارعی ادامه داد:و اما مطالعه ی تاریخ به ما نشان می دهد در جوامع مختلف با عقاید مختلف هر کدام به زن نگاهی خاص داشته اند و در اکثر جوامع مادی و غربگرا زن را بیشتر در جهت رسیدن به مطامع دنیوی قربانی کرده اند، زن که می تواند بعنوان یک انسان در جامعه نقش بی بدیل داشته باشد و به مدارج بالای انسانی برسد و در جامعه کمک کننده باشد، ابزاری در جهت شهوت رانی شده و در پی این اقدام و سقوط و انحطاط شخصیت واقعی زن جوامع نیز منحرف شده و این انحراف هر چه زمان میگذرد به شکافی عمیق مبدل می شود که پر کردنش و اصلاحش سخت و سخت تر می شود.
زارعی افزود:با پیروزی انقلاب اسلامی، و نگاه حاکی از عقاید ناب اسلامی امام خمینی ره به زن و واقعیت های موجود زن در جامعه ی اسلامی کم کم انحراف ناشی از دیدگاه غربگرایانه زن،در ایران شاهنشاهی، جای خود را به نگاه واقعی و استعدادها و تاثیرات زن در جامعه داد، امام با بیان نکاه الهی دین اسلام به زن، شخصیت زنان را بازسازی کرد به گونه ای که زنان نقش بی بدیلی در پیروزی های نظام اسلامی علیه استکبار داشتند، بازخوانی نقش واقعی زن آنچنان افتخارآمیز بود که امام در جمله ی ناب فرمودند،« از دامن زن مرد به معراج می رود» این تعبیر بالا در مورد زنان واقعیتی بود که زنان را به جایگاه بالا و والای خود رساند، اعتماد به نفس زنان در بیانات امام به حدی بود که دیگر نه تنها برخی از زن بودن خود خجل نبودند بلکه زن به زن بودن خود افتخار می کرد و می دانست اگر زن در جامعه بداند چگونه عمل کند نه تنها خانواده ی خود بلکه جامعه به این واسطه رشد و سالم می شود.امام خمینی ره: «اگر زنهای انسان ساز را از ملتها گرفته بشود، ملتها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد.»

محمد زارعی گفت:نقش زنان در خانواده است که اگر به خوبی عمل کند، خانواده ی سالمی باشد و جامعه نیز سالم می شود. زن می تواند همسرش را به مسیر درست ببرد یا بالعکس می تواند موجب انحراف همسر شود، زن می تواند با تربیت فرزندان خود عناصر مفیدی به جامعه تحویل دهد هم خودشان زندگی سالمی داشته باشند و هم جامعه ی سالمی بسازند.
امام خمینی (س) فرموده است:«بچه ها از مادر بهتر چیز [مسائل‏] اخذ می کنند. آنقدری که تحت تأثیر مادر هستند، تحت تأثیر پدر نیستند، تحت تأثیر معلم نیستند.»«صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می گیرد.»
عضو کمیته مکتب شهید سلیمانی گفت:بنابراین، صلح و آرامش، موفقیت یا انحرافات، نارضایتی، ناپاکی و فساد خانواده و همچنین سرنوشت گروههای اجتماعی و افراد جامعه، به زنان آن جامعه وابسته است. عبارت زیر از امام خمینی (س) بیانگر این جایگاه است:«زن نقش بزرگی در اجتماع دارد. زن مظهر تحقق آمال بشر است.»
امام خمینی ره که به خوبی دیدگاه های اسلام را بیان می کرد، یادآوری تاریخ صدر اسلام هم بود، که چگونه قبل از اسلام زنان در جامعه تحقیر می شدند و حتی نوزادان دختر را بی گناه زنده به گور می کردند، و لکن اسلام امد و بساط بی عدالتی علیه زن را برچید و زن را شخصیت واقعی داد و در کنار مردان می تواند تا بالاترین مقام انسانیت برسد.
زارعی عنوان کرد:قرآن برای زن شأن انسانی قائل است و حقوق و مسئولیتهای هم ارز مردان برای او در جامعه تدوین کرده است. قرآن بدون توجه به جنسیت انسانها، فقط بر اَعمال آنها تأکید دارد. و در این مورد می فرماید:«و هر که از زن و مرد کارهای شایسته کند با ایمان به خدا آن کس به بهشت ابدی در آید و به قدر نفیری (پردۀ هستۀ خرمایی) به وی ستم نکنند.»( سورۀ النساء، آیۀ 124)امام خمینی ره: «زن یکتا موجودی است که می تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان یک جامعه، بلکه جامعه ها به استقامت و ارزشهای والای انسانی کشیده شوند و می تواند بعکس آن باشد.»
زارعی در پایان خاطر نشان کرد:بازسازی شخصیت واقعی زن توسط امام خمینی ره چنان کارساز بود که جمهوری اسلامی توانست با حمایت زنان در همه ی توطئه های شیاطین و دشمنان قسم خورده پیروز شود،چه در زمان جنگ سخت که مادران با دستان خود فرزندان جوان خود را با جبهه می فرستادند تا جلوی دشمن را بگیرند و در جنگ نرم، توطئه دشمن مبنی بر رواج فساد را ناکام بگذارند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان ، انقلاب اسلامی ، زن در بیانات امام خمینی ره
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو