یادداشت

توصیه های مشفقانه به کاندیداهای ریاست جمهوری

عشرت شایق در یادداشتی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری نوشت: ماه خرداد، ماه حوادث و رویدادهای مهم و سرنوشت ساز در مسیر انقلاب اسلامی بوده که بررسی هرکدام از آن ها می تواند چراغ راه آینده باشد.
توصیه های مشفقانه به کاندیداهای ریاست جمهوری
1403/03/19 - 12:43
تاریخ و ساعت خبر:
194234
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در همدان، عشرت شایق دبیر کل زنان پیشتاز انقلابی در یادداشتی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری نوشت: ماه خرداد، ماه حوادث و رویدادهای مهم و سرنوشت ساز در مسیر انقلاب اسلامی بوده که بررسی هرکدام از آن ها می تواند چراغ راه آینده باشد.
حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این رویدادها، نقش محوری داشته و راهنمای پیروانش می باشد.
امامی که فرمودند:
اگر ۱۲۴ هزار پیامبر جمع شوند، هیچ اختلافی باهم نخواهند داشت، یک حرکت و یک حرف خواهند زد.
چند توصیه مشفقانه به کاندیداهای ریاست جمهوری که اغلب آنان بر تداوم همگامی و ادامه راه شهید جمهور تاکید دارند:
۱- باتوجه به اینکه وظیفه اجرای اسناد بالادستی از جمله "برنامه هفتم" بعهده قوه مجریه می باشد فلذا نقش هیات دولت و عوامل اجرایی و تیم عملیاتی دولت بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
بنابراین از کاندیداهای ریاست جمهوری انتظار می‌رود در جریان فعالیت های انتخاباتی به معرفی حداقلی از همراهان و همکاران پیشنهادی خود برای هیأت دولت و سازمان های موثر در بدنه قوه مجریه اقدام نمایند تا مردم با شناخت حلقه یاران رئیس جمهور و بررسی عملکرد آنان، انتخاب شایسته و دقیق تری داشته باشند خصوصا معرفی افراد برای جایگاه هایی که نیاز به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی ندارد.
از جمله این جایگاه ها می‌توان به:
_معاون اول
_معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان انرژی اتمی
_معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست
_ریاست سازمان امور اداری و استخدامی
_ریاست سازمان برنامه و بودجه
_معاون امور مجلس
_معاون امور زنان و خانواده
_سخنگوی دولت
_معاون اجرایی
_ریاست بانک مرکزی
_ریاست سازمان بورس
_ریاست سازمان خصوصی سازی
_ریاست سازمان تامین اجتماعی(شستا)
و...
۲- جایگاه بی بدیل شهید دیپلماسی "دکتر حسین امیر عبدالهیان" در جریان کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، جبهه مقاومت، حرکت عزت مدارانه در برخورد با سران کشورهای مدعی دمکراسی و نگاه بلند و جامع ولایی به ماموریت های انجام شده، می طلبد برای این جایگاه، توجه ویژه ای صورت گیرد و شخصیتی با خصوصیات آن شهید والامقام پیشنهاد شود.
۳- به ستادها و یاران انتخاباتی تاکید شود تلاش خود را در راستای حرکت‌های ایجابی متمرکز ساخته و از تخریب دیگر داوطلبان ریاست جمهوری جدا خودداری نمایند تا تقوا و اخلاق سیاسی محوریت پیدا کند.
۴- جهت حفظ و تداوم انسجام ملی، وحدت و همدلی، همراهی و همگامی برای خلق حماسه ی انتخاباتی بعد حماسه بدرقه و تشیع شهدای خدمت، لازم است به اهمیت این موضوع نگاه خالصانه داشته و تقوای الهی در رفتارها و گفتارها و تصمیم گیری ها حاکم باشد.
بدیهی است در اینصورت، همه برنده انتخابات خواهند بود و ملت سلحشور ایران اسلامی از برکات این حماسه بهره مند خواهد شد.
۵- نظر به اینکه احراز و یا عدم احراز شرایط داوطلبان بر عهده شورای محترم نگهبان بوده و تصمیمات آن شورا، ملاک عمل می باشد فلذا چنانچه جزو لیست احراز شدگان نبودید از بازی سیاسی و زیر سوال بردن نظارت پرهیز نموده و حدالامکان با یکی از کاندیداها که صلاحیتش احراز گردیده، اعلام همراهی نمایید.
۶-و...
در خاتمه، يادآوری این نکته ضروری است که مقام ریاست جمهوری و کلا خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش در مسیر بندگی و خدمت به خلق خدا با توجه به قانون اساسی و اسناد بالا دستی جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی و مقصد ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) معنی پیدا میکند.
بنابراین هرکس بجای خدمت، راه دنیا مداری و قدرت طلبی را در پیش گیرد دچار مکافات خواهد شد و هرکس با تمام وجود خدمت کند، می شود "شهید جمهور"

والعاقبه للمتقین
✍عشرت شایق

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انتخابات، کاندیدا، توصیه، ریاست جمهوری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو