امام جواد (ع) توانستند استمرار شیعه را حفظ کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: اگرچه امام جواد (ع) دوران سختی در زمان امامت خود داشتند ولی توانستند زمینه را برای امامت امام هادی (ع) فراهم کنند.
امام جواد (ع) توانستند استمرار شیعه را حفظ کنند
1403/03/19 - 11:34
تاریخ و ساعت خبر:
194283
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران مذهبی درمورد صفات امام جواد علیه‌السلام بیان کرد: هر یک از ائمه اطهار علیهم السلام مظهر یکی از صفات الهی هستند و امام جواد علیهم‌السلام مظهر جود، سخاوت و رحمت خداوند و امام رضا علیه‌السلام مظهر رضای الهی هستند.
چهار فرقه در زمان امام جواد علیه‌السلام وجود داشت که عبارتند از: زیدی‌ها، اسماعیلی ها، واقفی‌ها و غُلات (کسانی که غلو می‌کردند و ائمه را خدا می‌خواندند) و امام جواد علیه السلام با وجود سن کم، در آن زمان که سختی دوران وجود داشت، امامت را برعهده گرفتند ولی به فضل الهی و با علم و دانشی که داشتند، توانستند زمینه را برای امام هادی علیه‌السلام فراهم کنند و درواقع، امام جواد علیهم‌السلام حلقه وصل بودند و توانستند استمرار شیعه را حفظ کنند و به همین دلیل، امام رضا علیه‌السلام از تولد فرزندشان خوشحال شدند و جمله معروف خود را بیان کردند: فرزند من شبیه عیسی بن مریم و موسی بن عمران است.
این سخنران مذهبی با اشاره به جمله معروف امام رضا علیه‌السلام که فرزند من شبیه عیسی بن مریم و موسی بن عمران است، تصریح کرد: دلیلش این است که وقتی حضرت عیسی‌بن مریم به دنیا آمدند و در گهواره صحبت کردند مادرشان را نجات دادند و در این میان، وقتی امام جواد علیهم‌السلام به دنیا آمدند هم، امام رضا علیه‌السلام را نجات دادند. چون دشمنان می‌گفتند که امام رئوف علیه السلام امام نیستند و اگر امام هستند باید بچه داشته باشند؛ بنابراین به خاطر منجی بودن امام جواد علیهم‌السلام، شبیه حضرت عیسی‌بن مریم و موسی بن عمران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به برخی از سخنان امام جواد علیهم‌السلام گفت: حدود سیصد و خرده‌ای حدیث از امام جواد علیهم‌السلام و همچنین توصیه و روایت و نامه از حضرت (ع) وجود دارد. از جمله سخنان امام جواد علیه‌السلام می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم: توحید (خداشناسی)، راه رشد (چه کاری انجام دهیم تا در زندگی خود پیشرفت کنیم)، آسیب‌های زندگی ما چه چیز‌هایی هستند، گناه در زندگی چه تأثیری دارد؟ و نقش دعا چیست؟
این سخنران مذهبی با اشاره به سخنان امام جواد علیهم‌السلام درمورد توحید گفت: همه اهل بیت علیهم السلام و انبیاء الهی آمده‌اند تا بندگان را با خداوند متعال آشنا کنند؛ بنابراین امام جواد علیهم‌السلام به بندگان فرموده‌اند که بدان! شما هیچ‌گاه از دوربین خداوند دور نمی‌شوید. به همین دلیل، اگر مردم به این باور برسند که نگاه خداوند مهربان وجود دارد حتی یک معصیت از آنها سر نخواهد زد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جواد (ع) ، امام رئوف ، اهل بیت (ع)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو