مسجدی خبر داد؛

برخی به بهانه مشکلات اقتصادی اصل تقدس ازدواج را زیر سوال می‌برند

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برخی امروز به بهانه وجود مشکلات اقتصادی اصل تقدس ازدواج را زیر سوال می‌برند در حالی که نسل‌های قبلی نیز زندگی مشترک را با حداقل امکانات آغاز می‌کردند.
برخی به بهانه مشکلات اقتصادی اصل تقدس ازدواج را زیر سوال می‌برند
1403/03/21 - 17:31
تاریخ و ساعت خبر:
194354
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه‌ای که به منظور گرامی‌داشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز تجلیل از همکارانی که طی یکسال گذشته ازدواج کرده بودند، برگزار شد با تبریک این روز گفت: در دین مبین اسلام و در تعابیر و روایات مختلف، از ازدواج به عنوان امری مقدس یاد می‌شود و تقدس آن نیز به دلیل آثار مثبت فراوان ازدواج در زندگی انسان‌ها است.
وی تصریح کرد: برخی امروز به بهانه وجود مشکلات اقتصادی اصل تقدس ازدواج را زیر سوال می‌برند در حالی که نسل‌های قبلی نیز زندگی مشترک را با حداقل امکانات آغاز می‌کردند اما اصل تقدس ازدواج را باور داشتند و ازدواج برای آنان حائز اهمیت بود.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: متأسفانه امروزه برخی از جوانان ازدواج را امری سخت می‌شمرند و به همین دلیل با پرهیز از ازدواج دچار انحرافات اخلاقی می‌شوند.
مسجدی با اشاره به آثار مثبت ازدواج در زندگی و روحیات افراد اظهار داشت: رسیدن به آرامش فکری و روانی، دوری از گناه، تلاش برای معاش، حس توکل به خداوند و اعتماد به نفس به دلیل اداره یک زندگی، احساس مسئولیت و.... از مهم‌ترین آثار و فواید ازدواج برای افراد است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: فردی که ازدواج می‌کند قدرت برنامه‌ریزی و نظم در کارها را به دست می‌آورد و متعهد به اداره کردن یک زندگی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه از ۹۰ نفر از همکاران و یا فرزندان آنان که طی یکسال گذشته ازدواج کرده‌اند تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور در موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، که از دغذغه‌های مقام معظم رهبری است، همواره به بهترین شکل ممکن عمل کرده و علاوه بر تدوین و طراحی سیاست‌های تشویقی برای ترغیب همکاران به ازدواج، موارد قانونی از جمله ماده ۵۶ قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نیز به بهترین شکل ممکن اجرایی کرده است.
در این جلسه که با حضور همکاران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، از برترین‌های فعال در حوزه جمعیت در سازمان و همکاران برگزیده در اجرای ماده ۵۶ قانونی حمایت از خانواده و نیز همکاران و یا فرزندان همکاران که در یکسال گذشته ازدواج کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج، پزشکی قانونی، ازدواج آسان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو