باقری مطرح کرد؛

مهم‌ترین عوامل مؤثر در افزایش ازدواج

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: ایجاد انگیزه و ارائه تسهیلات تشویقی از مهم ترین عوامل مؤثر در کاهش میانگین سن ازدواج و افزایش این سنت حسنه است.
مهم‌ترین عوامل مؤثر در افزایش ازدواج
1403/03/23 - 15:50
تاریخ و ساعت خبر:
194429
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، ضمن تبریک هفته ازدواج، تشکیل خانواده را امری مقدس و یکی از مهمترین عوامل مهم در پیشگیری از آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد و اظهارداشت: آیات و احادیث بی شماری در خصوص اهمیت ازدواج بیان شده چراکه ایجاد جامعه سالم جز با تشکیل خانواده سالم میسر نیست.
وی رفع موانع، ایجاد انگیزه و ارائه تسهیلات تشویقی را از مهمترین عوامل مؤثر در کاهش میانگین سن ازدواج و افزایش این سنت حسنه دانست و اظهار داشت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اهمیت امر تسهیلگری در ازدواج جوانان مورد تاکید قرار گرفته و برهمین اساس لازم است تمامی سازمانها زمینه افزایش آن را در جامعه فراهم سازند.
معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در جهت افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری برنامه‌های حمایتی ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده است، تخصیص وام کم بهره فوری و بدون ضامن فرزند آوری و ازدواج در راستای اجرای محور همیار و نوبهار بسته خرسند ساز را از جمله این تسهیلات عنوان کرد و یادآور شد: از ۲۲ آبان سال ۱۴۰۱ و همزمان با رونمایی از بسته خرسند ساز این تسهیلات به تمامی مشمولین تخصیص یافته و خوشبختانه افزایش قابل توجهی را در این دو حوزه شاهد بوده‌ایم.
باقری در ادامه وام قرض الحسنه ویژه ازدواج را ۵۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: اعطای ۵۰ میلیون تومان وام کم بهره همزمان با تولد فرزند اول و دوم، صد میلیون تومان به فرزند سوم و ۲۰۰ میلیون تومان ویژه فرزند چهارم از دیگر حمایت‌هایی است که خوشبختانه رضایت حداکثری کارکنان را به دنبال داشته است.
وی در ادامه از سفر به عتبات و زیارت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان هدیه ویژه ازدواج شهرداری تهران به زوجین یادکرد و اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی صورت پذیرفته تمامی کارکنانی که تاریخ عقد ازدواج آنان پس از رونمایی از بسته خرسند ساز است و تاکنون از تورهای گردشگری محور همیار برخوردار نشده‌اند، از این هدیه معنوی بهره مند خواهند شد.
معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران تصریح کرد: همکاران مشمول این طرح انشاالله در زمان برگزاری دعای پرفیض عرفه در کربلا حضور خواهند شد.
به گفته باقری هزینه سفر زیارتی هفت روزه در اقساط ۳۶ ماهه از کارکنان کسر می‌شود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج، شهرداری تهران، هفته ازدواج،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو