رئیس سازمان نظام پزشکی کشور: آمار کاهش جمعیت سیر نزولی دارد / هنوز به مرحله گذار نرسیده ایم

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به بحران سالمندی گفت: آمار کاهش جمعیت سیر نزولی داشته اما هنوز به مرحله گذار نرسیده ایم به همین دلیل باید نگاه متولیان به بحث سلامت زنان در اولویت باشد.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور: آمار کاهش جمعیت سیر نزولی دارد / هنوز به مرحله گذار نرسیده ایم
1403/03/22 - 14:12
تاریخ و ساعت خبر:
194450
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در بیستمین کنگره بین المللی انجمن متخصصان زنان و زایمان که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما وارد شدن در جرئیات است و این معضل ما را از موضوع اصلی غافل می کنند.
وی پزشکی را عامل اصلی سلامت در جامعه دانست و گفت: تاریخ نشان داده که ما در این بخش بر تارک دنیا می درخشیم ضمن اینکه هیچ کدام از تمدن های جهان تاريخ پزشکی به اندازه ما ندارند.
رئیس زاده در ادامه این مطلب تصریح کرد: متخصصین زنان و زایمان با زنانی روبرو هستند که ضامن بقای نسل هستند شما در برابر زن قرار دارید؛ نفس طبیعت وابسته به زن است جنس زن مظهراکمل درمان است.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به بحران سالمندی اشاره کرد و بیان داشت: آمار کاهش جمعیت سیر نزولی داشته اما هنوز به مرحله گذار نرسیده ایم به همین دلیل باید نگاه متولیان به بحث سلامت زنان در اولویت باشد.
وی با تاکید بر اینکه بحث افزایش جمعیت نباید در حد شعار باقی بماند خاطر نشان کرد: اگر نگاه مسولان به سیاست گذاری ها،درمان ها،بودجه ها ی بخش فرزند آوری معطوف باشد آن زمان می توان به این نتیجه رسید که موضوع افزایش جمعیت در اولویت قرار گرفته است.
رئیس زاده در ادامه این مطلب سلامت جامعه را در گرو سلامت مادر دانست و تصریح کرد :به دنیا آمدن یک فرزند می تواند خوشایندترین اتفاق برای یک خانواده باشد و با توجه به شاخص های سلامتی هر جامعه می تواند سند افتخار ما در حوزه زنان و زایمان باشد
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ،بهداشت زنان، پزشکی ، کنگره بین المللی انجمن متخصصان زنان و زایمان ، سیر نزولی کاهش جمعیت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو