اپل با عبور از مایکروسافت، بار دیگر باارزش‌ترین شرکت دنیا شد

هوش مصنوعی به سکوی پرتاب اپل در بازار سهام تبدیل شد و ناکامی‌های مالی این شرکت را تا حدی جبران کرد.
اپل با عبور از مایکروسافت، بار دیگر باارزش‌ترین شرکت دنیا شد
1403/03/24 - 10:20
تاریخ و ساعت خبر:
194481
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رویداد WWDC 2024، علاوه‌بر نمایش توانایی‌های اپل در‌زمینه هوش مصنوعی، پس‌لرزه‌های مثبتی را برای این شرکت به‌دنبال داشت و علاوه‌بر رشد نزدیک به ۶ درصدی ارزش سهام AAPL، اپل را بار دیگر به باارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل کرد.
روز گذشته، ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد)، سهام اپل با قیمت ۲۰۵ دلار معامله شد و امروز نیز، افزایش حدود ۴.۵ درصدی را تجربه کرد و به ۲۱۶ دلار رسید. این افزایش سهام که یکی از پیامد‌های معرفی هوش اپل است، توانست این غول فناوری را از سد مایکروسافت عبور دهد.
ارزش اپل در بازار امروز، به حدود ۳.۳۲ تریلیون دلار رسید و این شرکت توانست بار دیگر جایگاه باارزش‌ترین شرکت دنیا را از آنِ خود کند تا مایکروسافت با یک پله سقوط و با ارزشِ ۳.۲۵ تریلیون دلاری در رتبه دوم شرکت‌های باارزش دنیا قرار گیرد.
صعود اپل به جایگاه نخست ارزشمندترین شرکت‌های دنیا، اتفاقی است که برای اولین‌بار در پنج ماه اخیر رخ می‌دهد و شاید کمی بتواند اوضاع نابه‌سامان مالی این غول فناوری آمریکایی را بهبود دهد.
هوش مصنوعی برگ برنده‎ اپل برای صعود در بازار سهام است؛ اما رقابت سنگین و البته نزدیک اپل با سایر شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی، باقی‌ماندن طولانی‌مدت اپل در همین جایگاه را کمی با تردید روبه‌رو می‌کند.
هوش مصنوعی Apple Intelligence با ارائه قابلیت‌های متنوعی به کاربران مانند اصلاح و خلاصه‌نویسی متن‌ها، ایجاد تصاویر سفارشی و ایموجی‌های دلخواه و...، قابلیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد.
هوش اپل در کنار همکاری این شرکت با OpenAI و حضور ChatGPT در گوشی آیفون، شاید بتوانند به منابع درآمدی مناسبی برای اپل تبدیل شوند و توجه سرمایه‌گذاران را بیش از قبل به خود جلب کنند؛ اتفاقی که ممکن است باعث افزایش مدت ماندگاری اپل در جایگاه نخست شرکت‌های ارزشمند دنیا شود.
با وجود توانایی‌های چشمگیر هوش اپل، محدودیت سازگاری آن با گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس و آیپد مجهز به پردازنده M1 یا جدیدتر، طیف کاربرانی که می‌توانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند را تا حدی کاهش می‌دهد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هوش مصنوعی ، شرکت اپل ، شرکت مایکروسافت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فناوری اطلاعات
V
آرشیو