یادداشت

نقش موثر و پررنگ زنان در جمهوری اسلامی ایران

زنان امروز هم در شرایط تاثیر گذار و حساس انقلاب اسلامی در جایگاه یک زن مسلمان در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به نقش آفرینی خود ادامه می دهند
نقش موثر و پررنگ زنان در جمهوری اسلامی ایران
1403/03/26 - 12:30
تاریخ و ساعت خبر:
194513
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ امیرحسین بیاتی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: نقش زنان در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران یک نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار و همه جانبه بوده است. در تاریخ اسلام و در متن جریان اسلام اهمیت و جایگاه زن به عنوان نقش مادری یک جایگاه ویژه و بسیار با اهمیت تلقی می‌شود ، و در گفتار پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام یک جایگاه ویژه و منحصر به فرد می‌باشد.
نگاه پیامبر گرامی اسلام به حضرت زهرا سلام الله علیها و نقش مادری ایشان و جایگاه اجتماعی آن حضرت در دوران حیات ایشان بیانگر نگاه اسلام به جایگاه زن به عنوان یک نقش محوری در خانواده و یک نقش تاثیرگذار در اجتماع تلقی شده است.
در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز همواره زنان نقش و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده بودند از حضور در عرصه اجتماعی و پیروی از تعالیم حضرت امام خمینی ره و شرکت در راهپیمایی‌ ها و همچنین در دوره دفاع مقدس با بدرقه همسران و فرزندان خود برای دفاع از تمامیت ارضی و کیان جمهوری اسلامی ایران.
و همچنین با حمایت همه جانبه و پشتیبانی از رزمندگان اسلام جایگاه مثال زدنی را در دفاع مقدس برای جامعه زنان ایران رقم زدند.
امروز هم در شرایط تاثیر گذار و حساس انقلاب اسلامی در جایگاه یک زن مسلمان در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به نقش آفرینی خود ادامه می دهند، یکی از این موارد در زمان راهپیمایی ‌ها و انتخابات ‌ها می ‌باشد که حدود نیمی از آرا و ۵۰ درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند و حضور آن ها در آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاهی تاثیرگذار و حساس می‌باشد چرا که می‌توانند با آراء و حضور حداکثری خود در انتخابات سرنوشت کشور و انتخاب یک رئیس جمهور در تراز انقلاب تاثیرات جدی خود را مانند گذشته داشته باشند .

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یادداشت، زنان، انتخابات،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو