همایش وصال از ازدواج تا فرزند پروری در مازندران برگزار شد + عکس

همایش وصال شهرستان سوادکوه در سالن غدیر این شهرستان با حضور کارشناسان حوزه زن و خانواده و فرزند پروری برگزار شد
همایش وصال از ازدواج تا فرزند پروری در مازندران برگزار شد + عکس
1403/03/26 - 12:56
تاریخ و ساعت خبر:
194515
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از مازندران : سحر افتخاری کارشناس حوزه خانواده در همایش وصال شهرستان سوادکوه که در سالن غدیر برگزار شده بود، گفت: تشکیل خانواده موجب مسئولیت پذیری بیشتر می‌شود، تشکیل خانواده سالم موجب لذت، آرامش درونی و به دنبال آن جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.
افتخاری درمورد تحکیم خانواده، اظهار داشت : وقتی یک دانه برای به بار نشستن احتیاج به مراقب دارد صرف اینکه فقط ازدواج کنیم مطرح نیست بلکه باید فرآیند زندگی مشترک و خانواده را بلد باشیم .
این کارشناس حوزه خانواده با اشاره به نشانه‌های یک خانواده ایده‌آل، عنوان کرد: یاد گرفتن اصول همسرداری و خانه داری، داشتن برنامه و اختصاص زمان گفتگو ، وقت گذاشتن برای همدیگر و فعالیت خانوادگی از نشانه‌های یک خانواده ایده‌آل است .

وی در مورد خانواده شاد و نرمال، گفت : خانواده همراه، حامی، الگوی مناسب و شاد برای هم باشند و برای هم وقت بگذارند، حس خوب بهم دیگر انتقال دهند و زمان استراحت همراه و فداکار هم باشند .
افتخاری، افزود :خانواده یک نهاد زیستی اجتماعی است که گرد هم می‌آئیم تا زندگی شاد را تجربه کنیم هر شخصی به صورت انفرادی برای خود کار و زندگی کند خانواده محسوب نمی‌شود، زندگی فردی چگونه می‌تواند فرزند تربیت شده‌ای تحویل جامعه دهد .
زینب غلامی کارشناس حوزه فرزند پروری نیز در این همایش، گفت: رفتار والدین به کودک به گونه‌ای باشد که بداند پدر و مادر همراه و حامی او هستند.

وی ادامه داد: مشکلات رفتاری کودک به عواملی همچون خود کودک، خانواده، محیط، اعضای نزدیک خانواده نظیر خاله و عمه و همچنین رسانه مرتبط می‌شود.
غلامی اشتباهات والدین در تربیت فرزندان را ابتدا مربوط به تربیت خود شخص دانسته و گفت: گاهی مادر و پدر کتاب نمی‌خوانند اما به کودک بیان می‌کنند کتاب بخواند، اجازه دخالت دادن به دیگران در تربیت کودک نیز از اشتباهات رایج خانواده‌ها محسوب می‌شود.





انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همایش وصال ، هفته ازدواج ، شهرستان سواد کوه، فرزند پروری ، خانواده سالم ، خانواده متعالی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مازندران
V
آرشیو