مازندران| گفت وگو

بانوی نخبه قرآنی و مادر 4 فرزند: تمام زندگی خود را مدیون قرآن هستم/ در انتخاب دوست برای فرزندانم دقت می کنم

راضیه قربانی بانونی نخبه قرآنی استان مازندران و مادر 4 فرزند با بیان اینکه تمام زندگی ام را مدیون قرآن هستم گفت: در تربیت فرزندان هم سعی می کنیم در کنار رعایت اصول اخلاقی و تربیتی تا حد امکان، با خانواده های متدین همسو با خودمان برای رفاقت و دوستی با فرزندانم استفاده کنیم تا فرزندانی در خور جامعه منتظر ظهور تربیت کنیم .
بانوی نخبه قرآنی و مادر 4 فرزند: تمام زندگی خود را مدیون قرآن هستم/ در انتخاب دوست برای فرزندانم دقت می کنم
1403/03/26 - 14:40
تاریخ و ساعت خبر:
194526
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زنان در جمهوری اسلامی ایران، نشان دادند که همیشه در تمامی صحنه‌ها، موفق هستند و اگر وارد میدان شوند، نتایج چشمگیری رقم می‌زنند. با توجه به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی، امروز فضای جامعه، نیازمند معرفی الگوهای مناسب برای طی کردن مسیر توسعه و پیشرفت در عرصه های مختلف است. به همین منظور راهی شهرستان بهشهر استان مازندران شدیم تا میهمان سرکار خانم راضیه قربانی شویم که در عرصه های مختلف قرآنی فعالیت دارند و همچنین مادر جوان و نمونه‌ای برای چهار فرزند خود هستند.
از فعالیتهای قرآنی خودتان بفرمایید، با قرآن از چه زمانی مانوس و از چه سنی به قرائت و شرکت در مسابقات مشغول شدید؟
در دوران ابتدایی قرائت قرآن و در دوران راهنمایی و دبیرستان دوره های تجوید را گذراندم و در مسابقات مختلف ترتیل و قرائت در دوران دانش آموزی و دانشجویی و سپاه شرکت کردم و همچنین در دوران دانشجویی شروع به حفظ قرآن کرده و توفیق حفظ 3 جز اول قرآن راپیدا نمودم و همچنین یک دوره تربیت مربی هم در دوران دانشجویی شرکت نمودم و حائز رتبه های شهرستانی و استانی در دوران دانشگاه راهیابی به مسابقات کشوری در رشته ترتیل و تحقیق و همچنین شرکت در مسابقات سپاه از سال 1391 تا کنون و رتبه های اول تا سوم استانی و کشوری و رتبه پنجم نیروهای مسلح را کسب کردم.
کدام سوره و یا آیه قرآن را بیشتر دوست دارید ؟
سوره کوثر را بسیار دوست دارم و از قرائت آن بسیار لذت برده و ارادت شدید قلبی به خانم فاطمه زهرا(س) دارم و نیز آیه نور را بسیار دوست دارم (الله نور سماوات و الارض...)
از تأثیرات قرآن در زندگی تان بگویید؟مشوق اصلی شما در زمینه فعالیت های قرانی چه کسانی بودند؟
بنده تمام زندگی خود را مدیون قرآن هستم و هر چه دارم از قرآن و اهل بیت(ع) می باشد. مشوق اصلی من پدر و مادر و معلم ابتدایی بنده بودند.
برای تربیت بچه ها از چه روش تربیتی استفاده می کنید؟ مطالعه می کنید؟
بنده 4 فرزند با نام های احمد رضا(10 ساله)، فاطمه(7 ساله)، فاطمه حسنا و فاطمه حلما (5ماهه) دارم. برای تربیت آنها سعی میکنم حتما مطالعه داشته باشم. از مشاوره دوستان و خانواده خودم هم استفاده میکنم و سعی میکنم خودم الگوی خوبی برای بچه ها باشم و در انتخاب دوست از افرادی که خانواده آنها را میشناسیم برای رفاقت با بچه ها ی خودم استفاده میکنم. از مربی قرآن بچه ها هم در این راستا استفاده میکنم.

چگونه زندگی را مدیریت می‌کنید و به سایر فعالیت های خود می‌رسید؟
معمولا در نگهداری بچه ها از کمک مادرم و خانواده همسرم هم استفاده میکنم ولی کمک کار اصلی بنده، همسرم هستند.سعی میکنم برنامه ریزی داشته باشم؛ هم فرصتی برای تفریح و سرگرمی بچه ها میگذارم و هم مشغول کار و... میباشم. برای برنامه های دید و بازدید با بستگان هم حتما برنامه ریزی میکنم.
در مورد نحوه مدیریت خانه و چگونگی تربیت فرزندان بفرمایید.
در مدیریت خانه، همسر بنده هم بسیار سهیم هستند سعی میکنیم با همفکری کارها را پیش ببریم. واقعا اگر کمک همسر و همکاری خانواده ها نباشد نمیتوان خیلی از مسائل را حل کرد. در ضمنِ همکاری خانواده، همیشه از خداوند و ائمه اطهار مدد می طلبم و خود را مدیون آنها میدانم که هوای بنده را در تمام عرصه های زندگی دارند.
در تربیت فرزندان هم سعی میکنیم در کنار رعایت اصول اخلاقی و تربیتی تا حد امکان، با خانواده های متدین همسو با خودمان برای رفاقت و دوستی با فرزندانم استفاده کنیم تا ان شاالله بتوانیم فرزندانی که در آینده سرباز آقا امام زمان(عج) باشند تربیت کنیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قرآن، بانوان قرآنی ، راضیه قربانی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو