گفت وگو با واسطه ازدواج شیرازی که بانی 89 ازدواج موفق شد

عالیه نارنج از بانوان واسطه گر ازدواج در منطفه فیروز آباد استان فارس است که تا کنون موفق شده است با میانجیگیری 89 ازدواج موفق را در کارنامه کاری خود و اعضای گروهش به ثبت برساند.
گفت وگو با واسطه ازدواج شیرازی که بانی 89 ازدواج موفق شد
1403/03/26 - 16:00
تاریخ و ساعت خبر:
194534
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از فارس : رسول خدا(ص) می‌فرمایند: بهترین مردم کسی است که به مردم سود برساند، آنها را کمک کند و در امر خیر آنها را یاری رساند.
در جایی دیگر امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید: بهترین شفاعت آن است که میان دو نفر در ازدواج میانجی‌گری کنی تا خدا آن دو را گرد هم آورد
اول ذیحجه که می‌شود در آسمان و زمین غوغایی وشوری به پا می‌گردد و این ها همه به برکت ازدواج مقدس و پر برکت دخت پیمبر و دردانه هستی بانوی مهربان من حضرت زهرا سلام الله و تنها فخر دوعالم مولی الموحدین علی علیه السلام است و چقدر عالی است که این شور و هیجان در کشور من ایران هفت روز یعنی تا هفتم ذیحجه ادامه دارد .
در این راستا به گفتگو با عالیه نارنج بانوی پرتلاش فیروزآبادی رفته ایم تا قدری درباره میانجیگری‌ایش در امر ازدواج برایمان سخن بگویند .شاید تجارب ایشان ایجاد انگیزه کند برای دوستانی که امکان این کار برایشان باشد اما هنوز اقدامی را انجام نداده‌اند.
سلام ممنونم که وقتتون رو به ما دادید
لطفا کمی از خودتون بفرمایید خودتون رو معرفی کنید نام ونام خانوادگیتون چند سالتون هست و اهل کجایید متاهل هستید یا خیر چندتا بچه دارید؟
عالیه نارنج هستم ۵۵ساله از شهرستان فیروزآباد استان فارس متاهل دارای دوفرزند هستم
. کمی در رابطه باکاری که انجام میدید توضیح بدهید چند وقت هست این کارو انجام میدید چه اتفاقی باعث شد که این کار رو شروع کنید؟برای انجام این کار از چه کسانی کمک میگیرید شبکه خاصی دارید؟برای اینکه یک ازدواج صورت بپذیرد چه کارهایی انجام میدید؟تا کنون بانی خیر چند ازدواج بوده اید؟
مابعدازمنویات مقام معظم رهبری مبنی بربحث جمعیت بادوستان جلسه ای تشکیل دادیم ومتوجه شدیم یکی ازکارای خوبی که می تونه کمک کنه به این امرمبحث ازدواج هست. و باتوجه به اینکه دختران مجردزیادی دراطرافمون بودند تصمیم گرفتیم واسطه گری ازدواج را راه‌اندازی کنیم.
درگام اول جلسه ای بافرماندهان حوزه ها ومسئولین پایگاههاگرفتیم وکلیه فرماندهان پایگاه ها را کنشگرمعرفی کردیم. درگام دوم گروه هایی تشکیل دادیم و مشخصات دختران و پسران را درگروه قراردادیم و هر فردی گزینه ای سراغ داشت صحبت می‌کرد و این دو نفر را با هم آشنا می‌کرد و بعد دیدار با حضور کنشگر در یک مکان معنوی مثل مسجد یا تپه شهدا یایک امامزاده صورت می گرفت. و دیدار دوم اگر ادامه دار بود با حضور خانواده ها صورت می گرفت
و به همین ترتیب طی یکسال توانستیم ۸۹ ازدواج موفق ثبت کنیم.
.ضرورت این کار را درچه میبینید؟
ضرورت این کاردراین بودکه خیلی هاشرایط ازدواج داشتن اماگزینه مناسب نداشتن که ماباواسطه گری این شناخت وتسهیل کردیم.
.انجام این کار چه حسی دارد؟ آیا این کار را ادامه میدهید؟
خب حس بسیارخوبی هست مخصوصا وقتی که به ازدواج وعقدختم میشه ویامارابه مراسماتشان دعوت می‌کنند یاعکس مراسم را ارسال می کنند واقعاخوشحال کننده هست و باتوجه به اینکه روایتی داریم که اگردونفر رابهم معرفی کنیم کلیه گناهانمان پاک می‌شود وعاقبت بخیری برای ما به همراه خواهدداشت
.در حین انجام این کاربا چه مشکلاتی روبرو هستید؟مشکلات کارزیادهست نبودیک مکان ثابت برای ثبت نام خودش باعث می‌شود خیلی از افراد نتوانند در این کار اسم نویسی کنند
. در پایان اگر مطلبی هست که بیانش ضرورت داره لطفا بفرمایید؟
ممنونم ازلطف ومحبتتون
ان شالله که بتونیم گام مهمی درزمینه جمعیت برداشته باشیم
با تشکر از همکاری شما انشاالله همیشه موفق و موید باشید.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج ، واسطه گری ازدواج، استان فارس ، ازدواج جوانان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فارس
V
آرشیو