استفاده از وب‌سایت‌ها بهتر است یا استفاده از برنامه‌ها؟

با وجود این که می‌دانیم به دلایل زیادی برخی از عملکرد‌ها فقط در وب سایت در دسترس هستند، اما به طور کلی اپلیکیشن‌ها بهترین گزینه هستند.
استفاده از وب‌سایت‌ها بهتر است یا استفاده از برنامه‌ها؟
1403/03/27 - 12:14
تاریخ و ساعت خبر:
194544
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اگرچه می‌توانید مثلاً از طریق مرورگری مانند کروم یا فایرفاکس وارد فیس‌بوک شوید و از برنامه‌های شلوغ روی گوشی خود اجتناب کنید، اما بسیاری از این برنامه‌ها به خاطر دسترسی آسان استفاده می‌کنند. اما آیا استفاده از برنامه‌ها به جای وب سایت‌ها مزایای دیگری نیز دارد؟
با وجود این که می‌دانیم موارد زیادی وجود دارد که برخی از عملکرد‌ها فقط در وب سایت در دسترس هستند، مانند ایجاد تغییرات عمده در جزئیات حساب شما، اما به طور کلی اپلیکیشن‌ها بهترین گزینه هستند.
در این گزارش مهمترین دلایل را بررسی می‌کنیم:
بارگیری سریعتر محتوا:
برنامه‌های موبایل سریعتر کار می‌کنند، زیرا قبلاً در دستگاه شما دانلود شده اند و نیازی به دانلود همه چیز از سرور‌ها ندارید. این به معنای تجربه کاربری بهتر است.
عملکرد آفلاین قدرتمند: بازدید از وب سایت‌ها نیاز به دسترسی به اینترنت دارد و همین امر در مورد برنامه‌های تلفن همراه نیز صدق می‌کند. اما نکته خوب این است که برخی از برنامه‌ها می‌توانند عملکرد محدودی را به صورت آفلاین ارائه دهند. به عنوان مثال، برنامه‌های نتفلیکس و یوتیوب به شما امکان می‌دهند زمانی که اتصال اینترنت ندارید، محتوا را تماشا کنید، البته اگر قبلاً آن محتوا را در برنامه زمانی که اینترنت در دسترس بوده دانلود کرده باشید.
عملکرد‌هایی که وب سایت‌ها نمی‌توانند ارائه کنند: در برخی از برنامه‌های تلفن همراه، می‌توانید عملکرد‌هایی را انجام دهید که وب سایت‌ها نمی‌توانند انجام دهند. یکی از نمونه‌های بارز برنامه TikTok است که به شما امکان ضبط ویدیو را می‌دهد، در حالی که وب سایت آن این کار را نمی‌کند.
برای صفحه نمایش شما طراحی شده است: برنامه تلفن همراه ما مطمئناً تجربه بهتری را در تلفن شما به شما ارائه می‌دهد. اگرچه این روز‌ها وب سایت‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که در دستگاه‌های تلفن همراه به خوبی نمایش داده شوند، اما معمولاً رابط کاربری مشابهی با نسخه‌های برنامه خود ندارند که معمولاً رابط کاربری بصری تری ارائه می‌دهند.
اعلان‌های مفید: برنامه‌های تحویل غذا فقط نمونه‌ای هستند که دریافت اعلان‌ها در صورت استفاده از برنامه‌ها مفید است. نمونه‌های دیگر هشدار‌های آب و هوای ارسال شده توسط برنامه‌های مربوطه یا اخبار فوری از برنامه‌های خبری است.
کاملاً ایمن: تعمیم در مورد این که آیا برنامه‌ها یا وب‌سایت‌ها امنیت بیشتری ارائه می‌کنند یا خیر، دشوار است. اما برنامه‌های تلفن همراه باید قبل از این که برای دانلود در دسترس قرار گیرند، در فروشگاه اپل اپ استور و گوگل پلی استور بررسی‌های دقیقی انجام دهند. این قابلیت یک سطح بالایی از امنیت را فراهم می‌کند، به شرطی که مراقب باشید به طور تصادفی یک برنامه جعلی را دانلود نکنید.
با این حال، اکثر وب سایت‌ها از HTTPS برای امنیت استفاده می‌کنند. اما این امکان وجود دارد که شما به اشتباه از یک وب سایت جعلی بازدید کنید. اگر از قبل برنامه قانونی را برای این سرویس بر روی تلفن خود نصب کرده اید، می‌توانید از خطر بازدید از وب سایت اشتباه جلوگیری کنید، به طور کلی، آنچه در مورد امنیت به میان می‌آید این است که برنامه‌ها و سیستم عامل خود را به روز نگه دارید اطمینان حاصل کنید که آسیب پذیری‌ها وصله شده اند، از یک رمز عبور قوی استفاده کنید و بهتر است احراز هویت دو مرحله‌ای داشته باشید.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وب سایت ها ، برنامه ها ، اندروید
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فناوری اطلاعات
V
آرشیو