هوش مصنوعی، چشم سوم نیروی‌های نظامی

گراوند واردن (Ground Warden) می‌تواند داده‌ها را از پهپادها و همچنین سلاح‌های شلیک شده دریافت کند و آنها را برای یافتن اهداف پنهان ارسال کند.
هوش مصنوعی، چشم سوم نیروی‌های نظامی
1403/03/31 - 10:00
تاریخ و ساعت خبر:
194698
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شرکت سازنده سلاح اروپایی موسوم به ام‌بی‌دی‌ای (MBDA) از گراوند واردن که یک کمک دستیار تصمیم‌گیری مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است، رونمایی کرد که از فناوری فراتر از خط دید برای یافتن اهداف پنهان استفاده می‌کند.
به نقل از آی‌ای، گراوند واردن با سایر دارایی‌های ام‌بی‌دی‌ای کار می‌کند و برای کمک به واحدهای نظامی برای تقویت عملیات اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) طراحی شده است.
ام‌بی‌دی‌ای که یک سرمایه‌گذاری مشترک بین سه شرکت اروپایی در بخش هوافضا و دفاع است، موشک‌ها و سیستم‌های هر سه شاخه ارتش را تامین می‌کند.
گراوند واردن چگونه کار می‌کند؟
در سناریویی که برای خبرنگاران توضیح داده شد، می‌توان یک پهپاد را در منطقه‌ای پر از درخت مشاهده کرد. چنین محیطی برای مخفی شدن تانک‌ها و انجام حملات ایده آل است. حتی سیستم‌های قابل حمل انسانی نیز برای مقابله با چنین حمله‌ای با مشکل مواجه هستند.
ام‌بی‌دی‌ای پیشنهاد می‌کند که سیستم موشکی را با سیستم گراوند واردن متصل کنید، که می‌تواند داده‌های پهپاد را در لحظه تجزیه و تحلیل کند و گزینه‌های حمله را در مورد مکان هدف و زمان رهگیری آن به کاربر پیشنهاد دهد.
در سناریوی دیگری که ام‌بی‌دی‌ای به نمایش گذاشت، موشکی که به سمت هدف شلیک شد، تصاویری را در مسیر پرواز خود ثبت کرد و آنها را به ماژول زمینی بازگرداند، جایی که برای شناسایی سایر تهدیدات در منطقه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
این نشان می‌دهد که حتی یک سلاح شلیک شده را می‌توان به عنوان یک حسگر استفاده کرد و برای بهبود کارایی واحدها به کار گرفت.
ام‌بی‌دی‌ای یک پلتفرم مشابه برای یگان‌های هوایی به نام اسکای واردن (Sky Warden) ارائه می‌کند که هدف از آن بهبود «واکنش‌پذیری» نیروهای مسلح است.
بهبود مستمر
با تغییر سریع جنگ‌های مدرن، ام‌بی‌دی‌ای اطمینان حاصل کرده است که سیستم‌های خود را به طور مداوم به روز می‌کند. در ابتدا، این شرکت از هوش مصنوعی برای تقویت سیستم و ارائه تجزیه و تحلیل دقیق‌تر از داده‌های جمع آوری شده استفاده می‌کند.
حتی با وجود تمام فناوری‌های مورد استفاده، اپراتور همیشه در جریان خواهد بود. این سیستم فقط برای ارائه کمک‌های تصمیم گیری طراحی شده است و در واقع عمل کردن به تصمیم را بر عهده ندارد. تصمیم نهایی همیشه بر عهده فردی است که دستگاه را اداره می‌کند.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دنیای هوش مصنوعی نیروهای نظامی اطلاعات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فناوری اطلاعات
V
آرشیو