«جی‌پی‌تی-۵» دارای هوشی در سطح «دکترا» خواهد بود

زمزمه‌هایی در مورد تحول بزرگ بعدی چت جی‌پی‌تی مدت‌هاست که وجود دارد. سال گذشته بارها درباره جی‌پی‌تی-۵ یا هر نام دیگری صحبت شده است، اما به تازگی میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری شرکت اُپن‌ای‌آی (OpenAI)، با شفافیت بیشتری در مورد قابلیت‌های آن صحبت کرده است.
«جی‌پی‌تی-۵» دارای هوشی در سطح «دکترا» خواهد بود
1403/04/02 - 12:10
تاریخ و ساعت خبر:
194754
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - موراتی در مصاحبه ای که در ایکس منتشر شد، جهش از جی‌پی‌تی-۴ به جی‌پی‌تی-۵ را به عنوان فردی که از مرحله دبیرستان به دانشگاه رشد می‌کند، توصیف کرد.
به نقل از دیجیتال‌ترندز، موراتی می‌گوید: اگر به مسیر پیشرفت نگاه کنید، سیستم‌هایی مانند جی‌پی‌تی-۳ احتمالا هوشی در سطح کودکان نوپا داشتند و سپس سیستم‌هایی مانند جی‌پی‌تی-۴ بیشتر شبیه هوش دبیرستانی‌ها بودند و سپس، در یک تا دو سال آینده، ما در حال بررسی هوش سطح دکترا برای کارهای خاص خواهیم بود. همه چیز به سرعت در حال تغییر و بهبود است.
نکته جالب اینجاست که مصاحبه کننده از او خواست تا جدول زمانی را مشخص کند و از او پرسید که آیا این نسخه جدید در سال آینده عرضه خواهد شد یا خیر. موراتی سرش را تکان داد و توضیح داد که زمان آن یک سال و نیم دیگر خواهد بود. اگر این درست باشد، جی‌پی‌تی-۵ ممکن است تا اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ منتشر نشود. برخی از شنیدن این موضوع که قدم بزرگ بعدی بسیار دور است، ناامید خواهند شد.
اولین شایعات در مورد زمان عرضه جی‌پی‌تی-۵ به اواخر سال ۲۰۲۳ اشاره داشت و سپس، زمانی که این اتفاق نیفتاد، گزارش‌ها حاکی از آن بود که در اواخر تابستان امسال عرضه خواهد شد؛ اما در آن زمان GPT-4o عرضه شد که نسخه قابل توجهی بود، اما آن نوع عملکردی که موراتی در اینجا به آن اشاره می‌کند را نداشت.
کوین اسکات (Kevin Scott)، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، ادعا می‌کند که سیستم‌های هوش مصنوعی نسل بعدی قابلیت گذراندن امتحانات دکترا را به لطف داشتن حافظه و عملیات استدلال بهتر خواهند داشت.
موراتی اعتراف می‌کند که هوش «در سطح دکترا» فقط برای برخی از کارها کاربرد دارد. او می‌گوید: این سیستم‌ها در حال حاضر در وظایف خاصی در سطح انسانی عمل می‌کنند و البته در بسیاری از وظایف این‌گونه نیستند.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دنیای هوش مصنوعی چت‌ جی‌پی‌تی اطلاعات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فناوری اطلاعات
V
آرشیو