یک استاد حوزه علمیه:

ازدواج بهنگام عامل امنیت اجتماعی و کاهش جنایت و بی بند و باری است

یک استاد حوزه علمیه گفت: ازدواج باعث سلامت و امنیت اجتماعی است و به طور محسوس از بی بند و باری، انحراف، اعتیاد و جنایت می کاهد. ویل دورانت دانشمند معروف درباره ترغیب به زدواج می گوید اگر راهی پیدا شود که ازدواج در سال های طبیعی انجام گیرد، فحشا، امراض روانی، تنهایی بی ثمر و انحرافات جنسی تا نصف تقلیل پیدا می کند.
ازدواج بهنگام عامل امنیت اجتماعی و کاهش جنایت و بی بند و باری است
1403/04/03 - 13:13
تاریخ و ساعت خبر:
194801
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان،مرضیه خورشیدی طی یادداشتی در خصوص فواید ازدوج بهنگام و عواقب تاخیر در آن بیان کرد: بهترین منبعی که می توانیم از آن برای آینده یک جوان مدد بجوییم آیات قرآن است. خداوند تبارک و تعالی در آیه 21 سوره رم می فرماید "و من آیاته خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه" یعنی خداوند از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنان سکون و آرامش پیدا کنید و بین شما رحمت و صمیمیت قرار داد.
یکی از نشانه ای خلقت خداوند، ایجاد مودت، رحمت و صمیمیت بین زن و مرد است و بهترین کسی که می تواند این نیازها را برآورده کند همسر انسان است.
شاید بتوان گفت که مهم ترین بخش زندگی هر فرد ازدواج است که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید در بهترین زمان خودش هم اتفاق بیفتند. بهترین وقت ازدواج از دیدگاه اسلام زمانی است که دختر و پسر به سن بلوغ جنسی در کنار مصلحت اندیشی برسند. برداشت و هدف قرآن از بلوغ به معنای فرزندآوری است.
ازواج چه زودهنگام باشد و چه دیر هنگام، می تواند حالات جسمی و اثرات روحی متفاوتی بر فرد بگذارد و آینده او را تحت تاثیر قرار دهد. ازدواج بهنگام باعث رشد، تعالی و پیشرفت های چشمگیری در زندگی فرد می شود و زمینه موفقیت در آینده جوان را فراهم می کند. تاخیر در ازدواج نیز تاخیر در دستیابی به کمالات انسانی، ترویج ناامنی، اولویت قرار گرفتن امور مالی و کاهش قوای جنسی را به دنبال دارد..
یکی از نشانه های ازدواج در زمان بهنگام این است که انسان به بلوغ عقلی رسیده باشد یعنی فرد توانایی برقراری تعادل بین آنچه که هست و آنچه که دوست دارد را داشته باشد . به عبارت دیگر فرد بین احساس و عقلش تعادل برقرار کند.
از نظر کارشناسان بهترین سن ازدواج زمانی است که فرد کنترل احساسات خود را داشته باشد و شتاب زده و نسنجیده عمل نکند. می توان اذعان داشت که آیه 6 سوره نساء صریح ترین آیه قرآن درباره ازدواج است که می فرماید یتیمان را آزمایش کنید تا هنگامی که بالغ شده و به نکاح، قدرت و تمایل پیدا کنند، آنگاه اگر آنها را دانا به درک مصالح زندگی خود یافتید اموالشان را به آنها برگردانید. منظور این آیه زمانی است که انسان به یک درک نسبی از درس زندگی برسد.
یکی از آثار مثبت ازدواج بهنگام، گرایش زن به مرد، یکی شدن و آرامش گرفتن از یکدیگر است. همه دوستی ها محدود و موقت اند به جز دوستی و محبت بین زن و مرد که علت آن هم اتحاد دائمی و نامحدود است.
در امان ماندن از انحرافات و فسادهای اخلاقی، حفظ دین باوری، تعاون در اطاعت، ازدیاد رزق و روزی، تداوم نسل و دوری از گناه از دیگر آثار ازدواج بهنگام است.
افزایش ایمان، تکامل فرد و تکمیل دین یکی دیگر از آثارات ازدواج بهنگام است و به عقیده بزرگان کسی که ازدواج کند ایمانش افزایش می باید و به فرموده پیامبر اکرم، متاهل خفته بهتر از مجرد روزه دار و شب زنده دار است.
با ازدواج، زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و نیز خلاقیت در رسیدن به موفقیت در همسران افزایش پیدا کرده و فضائل اخلاقی و انسانی در زوجین به فعلیت می رسد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هفته ازدواج، ازدواج جوانان، کاهش ازدواج، افزایش طلاق ، دلایل عدم رقبت به ازدواج، بالارفتن سن ازدواج،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو