از انصراف برای 200 سقط جنین تا ثبت تولد 157 نوزاد در مرکز نفس استان سمنان

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان از انصراف برای 200 سقط جنین تا ثبت تولد 157 نوزاد در مرکز نفس استان سمنان خبر داد.
از انصراف برای 200 سقط جنین تا ثبت تولد 157 نوزاد در مرکز نفس استان سمنان
1403/04/04 - 08:19
تاریخ و ساعت خبر:
194807
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان سمنان؛ ابوالفضل منشی‌زاده، مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در نشستی که با حضور سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مرکز نفس سمنان برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نفس هشت ماه است در استان سمنان به‌صورت رسمی افتتاح شده است در این مدت سه مرکز به‌صورت رسمی در شهرهای مختلف استان سمنان تاکنون افتتاح کرده‌ایم و دو مرکز دیگر نیز در گرمسار و مهدی‌شهر در حال کار هستند، ولی هنوز به‌صورت رسمی افتتاح رسمی نشده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در طول مدت هشت ماه گذشته حدود 200 انصراف صرف از سقط جنین داشته‌ایم که 157 نوزاد تاکنون به دنیا آمده‌اند و قطعاً این آمار بسیار خوبی است.
مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان از ساماندهی جمع 170 نفره از متخصصان به همت بسیج جامعه پزشکی این استان خبر داد و گفت: این متخصصان در حوزه جمعیت و جلوگیری از سقط جنین در قالب مرکز استان سمنان در حال کار و فعالیت هستند.
منشی‌زاده عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با استفاده از ظرفیت این متخصصان تاکنون سه هزار و 200 نفر ساعت آموزش در سطوح مختلف آموزشی برگزار کرده است و جلسات آموزشی به‌صورت مستمر در ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان سمنان در حال برگزاری است و باید بگویم هیچ اداره و دستگاهی در استان سمنان نیست که مرکز نفس را نشناسد.
وی با بیان اینکه مرکز نفس استان سمنان عضو رسمی قرارگاه جوانی جمعیت استانداری سمنان است و اتفاقات بسیار خوبی تاکنون رقم خورده است، گفت: مدیرکل پیشگیری از جرم دادگستری استان سمنان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان، استانداری، سازمان تبلیغات و سازمان بازرسی از ما دعوت کرده و خواسته است که اگر دستگاهی در این حوزه کم‌کاری می‌کند مرکز نفس این کم‌کاری‌ها را جمع‌بندی و به سازمان بازرسی گزارش دهد.
مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان از توزیع 500 بسته معیشتی بین خانواده‌ها، ارائه 9 مورد جهیزیه به بانوانی که در دوران عقد باردار می‌شوند و به دلیل نداشتن جهیزیه تصمیم به سقط جنین می‌کنند و توزیع 140 پک سیسمونی خبر داد و گفت: حمایت‌ها در بخش‌های مختلف اعم از غذا، دارو، پوشاک و درمان در حال انجام است.
منشی‌زاده خاطرنشان کرد: استان سمنان در حوزه جمعیت در کشور بدترین اوضاع را دارد و به همین منظور مرکز نفس این استان با جدیت در این موضوع ورود کرده است و خوشبختانه با اقدامات مختلفی که در این مرکز انجام شده است 157 کد ملی ثبت شده است و باید بگویم این مرکز فاقد سیستم اداری است و کاملاً به‌صورت مردمی و جهادی کارها انجام می‌شود.
وی از دیگر اقدامت بسیج جامعه پزشکی استان سمنان را پیگیری مجدانه در حوزه جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: در بسیج جامعه پزشکی کار جهاد تبیین را در همه سطوح انجام می‌دهیم.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سقط جنین، تولد، سمنان، نفس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سمنان
V
آرشیو