در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین صورت می گیرد:

بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی زنان در پیاده روی اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین یک بخش ویژه به حضور زنان در پیاده روی اربعین، استفاده از برخی قرص ها و عارضه های آن ، سلامت مادر باردار و جنین نیز پرداخته خواهد شد.
بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی زنان در پیاده روی اربعین
1403/04/04 - 12:36
تاریخ و ساعت خبر:
194847
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین تجمعات انبوه در جهان است، اظهار داشت: ارائه خدمات درمان و بهداشت برای ارتقای سلامت زائرین از دغدغه‌های مهم حوزه سلامت و این کنگره به شمار می رود.
پازوکی در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران در خصوص تعداد حضور زنان پزشک جهت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و روحیه بخشی به زنان زائر، گفت: حدود ۵۰ در صد از زائرین اربعین زنان هستند، از این رو مطابق با این میزان از حضور، ارائه خدمات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و ما پزشکان زن و ارائه دهندگان خدمت بهداشتی و درمانی به اندازه نیروهای آقا اعزام می کنیم.
وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: در کنگره امسال نیز یک بخش ویژه به حضور زنان در پیاده روی اربعین و بررسی مسائل و مشکلات نظیر استفاده از برخی قرص ها، و عارضه های آن ، سلامت مادر باردار و جنین نیز پرداخته خواهد شد.
وی با اشاره به حضور بیش از سه میلیون و 300 هزار زائر ایرانی در اربعین 1402 و پیش بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین 1403 بیان کرد: چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین با حضور شرکت‌کنندگان خارجی، اساتید پزشکی و سازمان‌های مرتبط با حوزه اربعین از تاریخ 13 تا 15 تیرماه در سالن همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
پازوکی در ادامه این مطلب تصریح کرد: چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین در 17 محور علمی از جمله حوادث و بلایا، هوش مصنوعی، طب سنتی، مواکب، بهداشت محیط، امداد و نجات، پرستاری، توانبخشی، پزشکی قانونی، سلامت روان، تغذیه، مباحث فرهنگی، دارو و تجهیزات و ... برگزار می‌شود، همچنین در این دوره مباحث جدید دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان نیز به محورهای این کنگره افزوده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به محورهای علمی و توجه بیشتر در حوزه آموزش مسئولین موکب‌ها اضافه کرد: همچنین برای زائرینی ترانزیتی از مبدا کشورشان؛ مسائل بهداشت و درمان مورد توجه است که در این کنگره تجربیات این نوع خدمات تبادل علمی اطلاعات خواهد شد.
پازوکی با اشاره به اینکه عراقی‌ها به دلیل میزبانی زائرین اربعین، بیشترین شرکت کنندگان خارجی در این کنگره هستند ، تصریح کرد: با تبادل تجربیات بهداشت و درمان در این کنگره زمینه‌های بهتری برای میزبانی و ارائه خدمات به زائرین با بالاترین استاندارد علمی صورت خواهد پذیرفت.
در ادامه این نشست دکتر مجید خوش میرصفا عضو کمیته علمی چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین با تشریح جزئیات ارسال مقالات به این کنگره عنوان کرد: تاکنون 350 مقاله به زبان فارسی و انگلیسی در 17 محور علمی به این کنگره ارسال شده است و 200 سخنرانی در 40 کارگاه علمی برای کنگره درنظر گرفته شده است، همچنین 35 سخنران خارجی از 5 کشور کویت، عراق، پاکستان، ترکیه و لبنان نیز در این کنگره سخنرانی خواهند داشت.
وی با اشاره به 15 امتیاز بازآموزی این کنگره که دو امتیاز فرهنگی نیز برای اعضای هیئت علمی دارد، گفت: این کنگره 20 امتیاز ضمن خدمت برای کادر بهداشت و درمان دارد که در قالب 24 کارگاه فرهنگی و پزشکی برگزار می‌شود و در مجموع سه هزار و 500 نفر در چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین شرکت می‌کنند.
میرصفا در ادامه با اشاره به رونمایی چند کتاب در چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین گفت: مجله علمی و پژوهشی با موضوع تجمعات انبوه نیز در این کنگره رونمایی می‌شود.
در ادامه دکتر فاطمه رضوان مدنی قائم مقام چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین نیز با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی این کنگره از سوی اهالی رسانه که می‌توانند در پویش فرهنگی این کنگره برای انتقال تجربیات خود در عرصه اربعین شرکت کنند، اظهار داشت : بیش از سه هزار نفر در این کنگره علمی شرکت خواهند کرد و افتتاح چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین با حضور مسئولین کشور، شرکت کنندگان خارجی، اساتید و شرکت کنندگان داخلی در روز چهارشنبه 13 تیرماه خواهد بود.
قائم مقام چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین بیان داشت: در حاشیه این کنگره نمایشگاهی نیز مرتبط با سلامت در اربعین براساس نیاز زائرین برپا خواهد شد که می‌توان به پرپایی غرفه‌های طب ایرانی تا غرفه محصولات اروتز و پروتز در حوزه توانبخشی اشاره کرد.
رضوانی مدنی در باره حضور زنان باردار در راهپیمایی اربعین نیز توصیه کرد: زنان باردار حتما برای حضور در این راهپیمایی با توجه به شرایط آب و هوایی و مسافت طولانی و تجمعات انبوه حتما با پزشک خود مشورت کنند.
در ادامه بتول مهرشاد مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به اینکه هوش مصنوعی از اولویت‌های مهم این دانشگاه است به تشریح برنامه‌های مرتبط با این حوزه در چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین پرداخت و گفت: براساس تجربیات موفق برگزاری کنگره‌های هوش مصنوعی در این دانشگاه و همچنین دستاورد کمیته هوش مصنوعی در کنگره سوم و در نهایت شناسایی ایده‌ها و شرکت‌های پیشرو در این زمینه، پروژه‌های خوبی کلید زده شده است.
همچنین در ادامه این نشست خبری، دکتر پازوکی به سئوالات خبرنگاران درخصوص تبادلات علمی در حوزه هوش مصنوعی، مسائل مرتبط زنان زائر در راهپیمایی اربعین، مهمترین عوامل مرگ و میر در راهپیمایی اربعین از جمله بیماری قلبی و عروقی و بررسی بیماری شایع و جدید تب دنگی، در چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین پرداخت.
وی همچنین در ادامه از چاپ نخستین مجله آموزشی و پژوهشی با عنوان و موضوع تجمعات انبوه در جهان از سوی این کنگره خبر داد و گفت: برای ارتقای جایگاه بین المللی این مجله، با همکاری یک ناشر هلندی این مجله که به صورت فصل نامه نیز خواهد بود، چاپ می‌شود.

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کنگره بین المللی سلامت در اربعین ، زنان و پیاده روی اربعین، وضعیت درمانی زنان در پیاده روی اربعین ، پیاده روی اربعین ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو