مباهله؛ روایتی از روز اثبات حقانیت دین اسلام

بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته و در این روز که روز نزول آیه تطهیر است، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) مهر تأییدی دیگر زد.
مباهله؛ روایتی از روز اثبات حقانیت دین اسلام
1403/04/12 - 07:26
تاریخ و ساعت خبر:
195104
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی فرزین، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: واقعه مباهله پس از جریان غدیرخم، یکی از وقایع مهم صدر اسلام است که در آن عظمت اهل بیت (ع) به تصویر کشیده شد.
او افزود: بیست و چهارم ذی‌الحجه، یادآور واقعه‌ای در سال نهم هجری است که در آن، حقانیت رسول الله (ص) و اهل بیتش (ع) در برابر مسیحیان نجران به اثبات رسید تا همگان بدانند پنج تن آل عبا (ع) گنجینه‌ی بی‌بدیل الهی برای تمام بشریت‌اند.
این استاد علوم حوزوی با بیان اینکه روزی که مسیحیان نجران به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر (ص) پژوهش و با ایشان به محاجه کنند، سرانجام بحث‌شان به جایی کشید که رسول‌الله (ص)، آنان را به مباهله فراخواند، گفت: در مکان مباهله پیامبر (ص) گنجینه خود، یعنی علی مرتضی (ع)، دخترش فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را با خود آوردند، اما آنان با دیدن این صحنه از مباهله کناره گرفتند.
فرزین تصریح کرد: روز مباهله، روز تعیین برهان صادقی است که پروردگار در کتاب وحیانی قرآن بدان دستور داده و روزی که در آن، خورشید حق، تابیدن گرفت تا بر ظلمت افکار، چیره شود و زبان مدعیان دروغین بسته شود.
او با بیان اینکه به واقع در این روز، پروردگار آشکار ساخت که اهل بیت (ع) از تمامی تقرب جویندگان به او از راه اطاعت و بندگی، گرامی‌تر هستند، بیان داشت: این سند تاریخی گواه شأن و منزلت پنج تن آل عبا و برهان قاطع اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است و رخدادی که هیچ شبهه‌ای در حقانیت آل محمد (ع) باقی نمی‌گذارد و به زیبایی تجسم فضائل و برتری پنج‌تن آل عبا، پیامبر (ص)، علی (ع)، فاطمه (س)، حسن (ع) و حسین (ع) است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مباهله، حقانیت دین، اسلام
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو