کارشناس مسائل سیاسی:

حضور فعال در انتخابات تأمین‌کننده امنیت و تضمین‌کننده منافع ملی است

ملکوتی گفت : مردم حق دارند ببینند کدام‌ یک از نامزدهای ریاست جمهوری می‌تواند خواسته‌ها و نیازهای اساسی جامعه را مرتفع کرده و آینده‌ای بهتر و مطلوب‌تر را برای آنها و کشور بسازد و در نهایت همان را انتخاب کند.
حضور فعال در انتخابات تأمین‌کننده امنیت و تضمین‌کننده منافع ملی است
1403/04/13 - 13:20
تاریخ و ساعت خبر:
195183
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیستان و بلوچستان، سجاد ملکوتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار زنان ایران گفت: مسئله مشارکت در انتخابات، یک مساله اجتماعی است و امور اجتماعی پیامدهای سنگینی را به همراه خواهد داشت. ما می‌خواهیم انتخابی را انجام بدهیم که سرنوشت و آینده مردم، جامعه، کشور و نظام به آن گره‌خورده است. همان‌گونه که در شب قدر سرنوشت یک سال انسان ترسیم می‌شود، در عرصه مهم انتخابات نیز نقشه راه چهارساله کشور و نظام اسلامی ترسیم می‌شود؛ لذا ملت شریف و بابصیرت و همیشه در صحنه انقلاب نیز باید به آینده کشور حساس باشند و قطعاً کسانی آینده را رقم می‌زنند که پای صندوق رأی حضور داشته باشند.
وی ادامه داد : مشارکت در انتخابات یک حق است؛ چون قانون این فرصت را در اختیار مردم قرار داده تا در انتخابات مختلف بتوانند در مقابل گفتمان‌های مختلف و رویکردهای متفاوت تصمیم بگیرند که نحوه تأمین معیشت، تأمین امنیت، رویارویی با دشمن و حفظ ارزش‌ها و اصول اسلامی آنها بر اساس چه گفتمانی باشد.
ملکوتی با اشاره به شاخصه های فرد اصلح گفت : وقتی کسی می‌خواهد رأی بدهد، باید یک سری ملاحظات را رعایت کند. چون می‌خواهد کسی را انتخاب کند که در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور تأثیرگذار باشد، و از طرفی کسانی که کاندید می‌شوند، می‌خواهند متعهد بشوند که ما می‌خواهیم امورات و مسائل کشور را در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به‌درستی و همراه با موفقیت به‌پیش ببریم تا در نهایت نفع و برکت آن نصیب مردم شود؛ لذا به مردم این حق داده شده که ببینند کدام‌ یک می‌تواند خواسته‌ها و نیازهای اساسی جامعه را مرتفع کرده و آینده‌ای بهتر و مطلوب‌تر را برای آنها بسازد و در نهایت همان را انتخاب کند. یعنی در قانون، این حق به مردم داده شده است. پس به این دلیل می‌گوییم که حضور مردم در انتخابات، حق آنهاست.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص تجربه برخی دولت‌ها در برقراری ارتباط با غرب عنوان کردند که این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب؛ آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت‌ها معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند؛ آنجایی که ضربه نمی‌زنند، آنجایی است که امکانش را ندارند؛ هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند. عبرت‌گرفتن از بی‌اعتمادی به غرب نباید تاریخ مصرف داشته باشد.
ملکوتی افزود : انتخابات بسیار مهم است، دشمن را از دشمنی مأیوس و دلسرد و مسئولین را نسبت به خدمت به مردم وادار و جدی‌تر می‌کند. حضور فعال در انتخابات تأمین‌کننده امنیت و تضمین‌کننده منافع ملی است. در سایه انتخابات حماسی و پرشور، کشور در برابر تهدیدات بیگانگان ایمن می‌شود و مسئولان در گسترش روابط خارجی با سایرکشورها با اعتمادبه‌نفس و اقتدار عمل خواهند کرد.
وی افزود: از شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی می‌توان به ویژگیهایی چون؛ اعتقاد به ولایت، داشتن روحیه جهادی، فعال و پرتلاش بودن، انقلابی و خستگی ناپذیری ، آگاهی، توانمندی و کارآزموده بودن، همدلی و همبستگی با مردم و در میان مردم بودن، اخلاق‌مداری در سیاست‌ورزی، صداقت و ساده‌زیستی اشاره کرد .
وی در پایان ضمن امیداوری در خصوص انتخاب فرد اصلح از سوی مردم گفت: ان‌شاءالله ملت شریف ایران اسلامی یک‌بار دیگر در روز جمعه پانزدهم تیرماه با حضور پر شور و معنادار خود پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد و نشان می‌دهند همواره پشتیبان این نظام و انقلاب بوده و هستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضور حداکثری ، انتخابات ریاست جمهوری ، منافع ملی ، امنیت ملی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو