زنان و دختران آذربایجان غربی با صفوفی فشرده پای صندوق‌های رای حاضر شدند

روز جمعه ۱۵ تیرماه در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریبس‌جمهوری بانوان همپای برادران پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند و با صفوفی فشرده نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.
زنان و دختران آذربایجان غربی با صفوفی فشرده پای صندوق‌های رای حاضر شدند
1403/04/16 - 09:13
تاریخ و ساعت خبر:
195288
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - برکسی پوشیده نیست که زنان نیمی از جوامع را تشکیل می‌دهند و می‌توانند در همه شئون سیاسی و اجتماعی نقش‌های کلیدی را ایفا کنند، که این نقش آفرینی بانوان بعد از پیروزی رسیدن انقلاب بیش از پیش پررنگ شد و اوج آن را در هشت سال دفاع مقدس و دفع فتنه‌های مختلف همچنین راهپیمایی‌ها و انتخابات‌های مختلف شاهد شدیم.
بانوان بعد از پیروزی رسیدن انقلاب ثابت کردند که همپای برادران دینی خود همواره برای اعتلای کشور و درخشش ایران زمین در حوزه‌های ملی و بین‌المللی تلاش وافری می‌کنند و در چهار دهه گذشته به خوبی نقش موثر و تاثیرگذار خود را در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ورزشی نشان داده‌اند.
همراه فرزندم آمدم رای بدهم
ملیحه کرامتی یکی از بانوان حاضر در شعبه اخذ رای مسجد امام جواد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار زنان نیوز در ارتباط با دلیل حضور خود در این دوره از انتخابات گفت: من آمده ام رای دهم چون این حق من است و نمی‌خواهم خودم را از حقی که دارم محروم کنم.
این زن جوان که همراه خود یک کودک هشت ساله داشت، اضافه کرد: برای مادرها رفت و آمد با اطفال دشوار است من وقتی بازار می روم یا کار اداری دارم بچه ام را به مادرم می سپارم تا او را نگه دارد ولی وقتی رای گیری، راهپیمایی یا مجالس مذهبی می روم او را همراه خودم می برم تا یاد بگیرد.
انتخابات بهترین فرصت برای بیان مشکلات و تلاش برای حل آنها است
رحیمه فلاحتی فرد دیگری که همراه رفقای خود در صف ایستاده است و منتظر است نیز به خبرنگار ما گفت: من کارگر روزمزد هستم و در یکی از کارخانه‌ها مشغول هستم جمعه ها روز استراحت من است ولی این بار از خواب و استراحتم زده ام تا بیایم رای بدهم ( به اینجای صحبت که می رسد، با صدای بلند می‌خندد).
وی ادامه داد: گرانی به ویژه گرانی سرسام آور اقلام غذایی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های طبقه پایین جامعه است، امیدوار هستم کسی که به پست ریاست جمهوری دست پیدا می‌ کند بتواند این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند.
به خاطر نوه‌هایم آمده‌ام
صنوبر قاسمی مادری پیر و فرتوت که با کمر خمیده و عصا بر دست پای صندوق رای آمده است، در گفت‌وگو با خبرنگار زنان نیوز گفت: شاید برای شما جای تعجب باشد که چرا آمده ام رای بدهم ولی من اگر چه برای خودم دیگر آرزویی ندارم ولی برای فرزندانم و نوه‌‌هایم آرزوهای زیادی دارم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از کاندیداها مورد تایید نوه‌هایم است و مدام می گویند که اگر او رای بیاورد بسیاری از دغدغه‌‌هایی که دارند رفع می‌‌شود، برای همین آمده ام تا به کاندیدای دلخواه آنها رای بدهم.
به گزارش زنان نیوز از آذربایجان غربی، امروز زنان و دختران استان آذربایجان غربی همراه و همگام با سایر اقشار جامعه در انتخابات حضور پیدا کردند و نشان دادند بار دیگر در صحنه‌های مهم کشور حضور پررنگ داشته و نسبت به رویدادهای مهم کشورمان حساس هستند.
بانوان این استان همپای مردان خود و پا به پای آنها برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌های رای حاضر شده و در این زمینه نقش‌آفرینی کردند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انتخابات ریاست جمهوری ، مشارکت سیاسی زنان ، زنان آذربایجان غربی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو