ویژه بانوان؛

همایش رهروان زینبی در سمنان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همایش «رهروان زینبی»ویژه بانوان یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی امسال است که مصادف با 11 محرم‌الحرام در 12 بقعه شاخص استان سمنان برگزار خواهد شد.
همایش رهروان زینبی در سمنان برگزار می شود
1403/04/21 - 11:25
تاریخ و ساعت خبر:
195489
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران، استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی همه‌ساله به منظور اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در ماه‌های محرم و صفر با همت ادارات اوقاف و امور خیریه، هیأت امنای موقوفات و بقاع متبرکه و اصحاب وقف اجرا می‌شود.
وی افزود: به منظور بهره‌مندی بهتر از این طرح و هماهنگی و اجرای برنامه‌های منسجم و اثربخش، پس از تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی، جلسات متعددی با ارکان مختلف اجرای طرح در ادارات تابعه، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مجری طرح برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ 17 تیر آغاز شده است و این برنامه تا 14 شهریور 1403 - مطابق با اول محرم‌الحرام لغایت آخر صفر 1446- در 72 امامزاده و مکان مذهبی استان اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح با اجرای مراسم تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در روز اول ماه محرم با حضور هیأت‌های مذهبی و آماده‌سازی و سیاه‌پوش کردن صحن‌های مطهر و محوطه امامزاده و اعلان عزای سید و سالار شهیدان با نصب کتیبه‌ها و پرچم‌های عزا و برپایی تابلوهای نمایشگاهی و همچنین برگزاری مراسم‌های سنتی سیاه‌پوشان با توجه به آداب و رسوم هر شهر و منطقه آغاز می‌شود.
علیزاده تصریح کرد: فضاسازی صحن بقاع متبرکه و دعوت از دسته‌جات عزاداری جهت استفاده از این جایگاه و هماهنگی با صدا و سیمای مرکز استان جهت انعکاس برنامه از شبکه‌های استانی و انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی در ایام دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر از دیگر اقدامات شاخص این طرح در بقاع متبرکه شاخص استان است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه‌های این سوگواره از ظرفیت 25 روحانی برای سخنرانی و سایر برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌شود که از این تعداد 10 نفر اعزامی از قم و 15 نفر از خطبا و مبلغان بومی هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای ویژه‌برنامه همایش نوجوانان حسینی با عنوان "احلی من العسل" امروز پنج‌شنبه 21 تیرماه مصادف با پنجم محرم‌الحرام در 12 بقعه متبرکه برگزار می‌شود، تأکید کرد: ویژه‌برنامه «شیرخوارگان حسینی«در اولین جمعه ماه محرم مصادف با ششم محرم‌الحرام همزمان با سراسر کشور در پنج بقعه متبرکه استان سمنان برگزار می‌شود.
وی از برگزاری ویژه‌برنامه عزاداری و سوگواری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در همه 72 بقعه مجری طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و افزود: ویژه‌برنامه شام غریبان شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در 20 مکان مقدس استان سمنان اجرا می‌شود.
علیزاده اظهار کرد: همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی امسال است که مصادف با 11 محرم‌الحرام در 12 بقعه شاخص استان سمنان برگزار خواهد شد.
وی به استقبال خوب مردم از برپایی خیمه‌های معرفت در برنامه‌های مختلف در طول سال اشاره کرد و گفت: در طرح بصیرت عاشورایی امسال شاهد برپایی 12 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان سمنان خواهیم بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: در حال حاضر 17 مرکز افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) در بقاع متبرکه فعال هستند که در طول سال به زائران و مجاوران بقاع متبرکه خدمات فرهنگی، قرآنی و اجتماعی ارائه می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر مراکز افق، 14 هیئت مذهبی در طول سال در جوار بقاع متبرکه مستقر هستند که علاوه بر برنامه‌های هفتگی و مناسبت‌های مختلف طول سال، در کار ویژه‌ها خصوصاً ایام محرم و صفر و طرح بصیرت عاشورایی برنامه‌های بیشتری به صورت مشترک با بقاع متبرکه اجرا می‌کنند.
علیزاده برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی نماز جماعت، مرثیه‌سرایی، مداحی، عزاداری، سینه‌زنی و ... را از برنامه‌های این سوگواره برشمرد و گفت: در کنار این سوگواره نمایشگاه‌هایی نیز ویژه محرم در بقاع متبرکه برپا می‌شود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رهروان زینبی، سمنان، اوقاف، بصیرت عاشورایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سمنان
V
آرشیو