کارشناس و استاد فلسفه بیان کرد

حجاب خودِ آزادی است

کارشناس و استاد فلسفه گفت:اسلام نیز که دین انسانیت، دین آزادگی و کاملترین دین است، حجاب کاملی را که لباس حضور اجتماعی زن است به ایشان هدیه می دهد، تا هم خود آزادانه در اجتماع در پی اهداف والای انسانی خود باشد و هم دیگران آزادانه و بدون اینکه اسیر زیبایی او باشند به خواسته های انسانی خود دست پیدا کنند. در نتیجه باید گفت حجاب خودِ آزادی است.
حجاب خودِ آزادی است
1403/04/27 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
195509
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان زرندیه؛ سمیه جان زمینی کارشناس و استاد فلسفه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران در زرندیه گفت: انسان موجودی اجتماعی است، و هر انسانی دارای امیال، خواسته ها و آرزوهایی است. آزادی در یک دیدگاه یعنی انسان برای رسیدن به امیال و خواسته هایش مانعی نداشته باشد. اما وقتی در اجتماع قرار می گیرد این امیال و خواسته ها با دیگران تزاحم و تداخل پیدا می کند و گاهی مقهور خواسته های دیگران قرار گرفته و به خواسته های خود نمی رسد.
وی ادامه داد: اما عقل حکم کرد برای اینکه همه انسان ها در مداری یکسان و امن، به خواسته ها و آرزوهای خود برسند قانون وضع کند و برای اجرای آن مجری قرار دهد تا یک بستر آرام و امن برای همه ی افراد جامعه مهیا شود و مردم آزادانه برای خواسته های خود تلاش کنند.
جان زمینی تصریح کرد: کسی که زورش بیشتر است حق دیگران را نگیرد، یا کسی که زیباست و دارای جاذبه های جنسی است با خودنمایی در سطح جامعه آرامش مردان و زنان دیگر را نگیرد و بگذارد مردم آزادانه به اهداف انسانی خود برسند. همه جوامع بشری، برای پوشش جامعه خود، قانون وضع می کنند و آن را اجرا می نمایند. زیرا پوشش مردم بر افراد جامعه اثر دارد.
وی ادامه داد: ایرانیان با فرهنگ قبل از اسلام نیز این حکم عقلی را در جامعه ایرانی اجرا می کردند و زنان از پوشش چادر و روبند استفاده می کردند و این مطلب در گزارشات جهانگردان غربی با جزئیات منعکس شده است.
کارشناس حوزه خانواده گفت: اسلام نیز که دین انسانیت، دین آزادگی و کاملترین دین است، حجاب کاملی را که لباس حضور اجتماعی زن است به ایشان هدیه می دهد، تا هم خود آزادانه در اجتماع در پی اهداف والای انسانی خود باشد و هم دیگران آزادانه و بدون اینکه اسیر زیبایی او باشند به خواسته های انسانی خود دست پیدا کنند. در نتیجه باید گفت حجاب خودِ آزادی است.
جان زمینی بیان کرد: عفاف یعنی تقوا، یعنی پرهیز، عفاف در رفتار، عفاف در گفتار، عفاف در پوشش، همه یعنی وقتی میل به رفتار خلاف، میل به گفتار زشت و تحریک برانگیز داری، یا میل به خودنمایی و جلب توجه داری، آن را کنترل کنی و عفت بورزی. در طبیعت و سرشت زن، زیبایی و میل به خودنمایی از جانب پروردگار قرار داده شده، و آن را برای همسرش باید خرج نماید .
وی در ادامه افزود: یک زن عفیف که در جامعه آن زیبایی و آن میل به جلوه گری را محدود می نماید، یک انسان با اراده و سالم است که در رفتار اجتماعی خود دقت دارد، برنامه دارد و می داند این جسم و زیبایی حتما روی دیگران اثر دارد، پس در برابر پروردگارِ ناظر بر اعمالش، در برابر سرزنش انسان هایی که آزادی در اجتماع حق آنها بود، در برابر خودش که اسیر تن نبودن حق اوست، انصاف به خرج می دهد، حیا می کند، پرهیز می کند و تقوا پیشه می نماید. نمی شود پرهیز نکنی و ادعای عفت داشته باشی‌‌ زیرا دقیقا عفت یعنی پرهیز.
این کارشناس فرهنگی در پایان خاططرنشان کرد: شعار آزادی اگر به معنای هرج و مرج در رفتار و پوشش اجتماعی ما باشد، یعنی قانون جنگل که هر که زورش بیشتر باشد می ماند و هر که ضعیف تر، محکوم به نابودی است. این آزادی نیست ، شعار آزادی غرب، دعوت انسان ها به اسارت تن است. شعار آزادی غرب، واکنش حس حسادت آن هاست به جوامع عفیف جهان علی الخصوص جامعه عفیف ایرانی. این حسادت آن قدر شدید است که می خواهد زن، خانواده و جامعه ی پاک ایرانی را بسوزاند.
خبرنگار: زینب پاشاخانی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب، آزادی، عفاف،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو