یادداشت

حجاب؛ دشمن هویت غربی

غرب همواره بر حجاب اسلامی زن مسلمان به مثابه «هویت اسلامی» و به عنوان نشانه‌ای از «تفاوت فرهنگی» با جامعه غربی تأکید دارد و پوشش را خطری بسیار جدی و به عنوان چالشی برای گفتمان‌های حاکم خود نظیر لیبرالیسم و فمینیسم تلقی می‌کند.
حجاب؛ دشمن هویت غربی
1403/04/23 - 07:07
تاریخ و ساعت خبر:
195512
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در شهرستان بهار، سیما یونسی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در یادداشتی نوشت: رسانه‌های غربی حجاب را در جوامع غربی به ویژه در میان زنان مسلمان با پوشیدن حجاب اسلامی، به عنوان یک خطر جدی می دانند که می‌تواند به شکل یک جریان نرم افزارانه بنیان‌های لیبرالیسم را به خطر بیندازد، به شکل های مختلف مطرح می‌کنند.
در همین رابطه با تأکید بر حجاب زنان که به عنوان مهمترین نشانه سبک زندگی مبتنی بر هویت اسلامی است، نسبت به پیشروی اسلام واکنش نشان داده طوری که روز نامه های غربی بارها نوشته اند «نشانه‌ها حکایت از آن دارد که پیشروی ستیزه جویانه «پان اسلامیسم» از هر سمت به درون مرزهای اروپا به حد اشباع رسیده است». این نشریه پیشروی اسلام را خطری جدی برای هویت اروپایی دانسته معتقدند که پوشش زنان و سبک زندگی اسلامی آنان در جامعه موجب سست کردن سنت فرهنگی اروپا خواهد شد.
غرب همواره بر حجاب اسلامی زن مسلمان به مثابه «هویت اسلامی» و به عنوان نشانه‌ای از «تفاوت فرهنگی» با جامعه غربی تأکید دارد و پوشش را خطری بسیار جدی و به عنوان چالشی برای گفتمان‌های حاکم خود نظیر لیبرالیسم و فمینیسم تلقی می‌کند.
اخبار و گزارش‌های رسانه‌های غربی روش‌های گفتمانی جدیدی را از جمله در طرح مسئله «حجاب اسلامی» برای تقابل با «هویت اسلامی» در پیش گرفته‌اند؛ چرا که از نظر آنان «هویت اسلامی» در تقابل با «هویت غربی» است و نقطه مرکزی این هویت، حجاب زن مسلمان است و در صورت حذف این نقطه، هویت اسلامی باقی نخواهد ماند.
رهبر معظم انقلاب در این زمینه در ۲۶ دی سال ۶۸ در دیدار با جمعی از بانوان فرمود: با این نگاه متخاصم، به ویژه به نظام جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کردند مسأله حجاب را مورد تهاجم تبلیغاتی قرار دهند تا شاید ما را از میدان خارج کنند. باوجود تبلیغات آنها، ایران اسلامی و زن مسلمان پایبندی خود را به مسأله‌ حجاب و حیثیّت اسلامی زن مسلمان و آموزش اسلام در مورد زن، با قدرت و قاطعیّت و روح اعتقاد و اطمینان به خود حفظ کرد و امروز دنیای غرب است که تدریجاً به سمت حجاب اسلامی متمایل می‌شود.
زنان ایرانی در زمان کشف حجاب رضاخانی به مدت هفت سال از حجاب خود صیانت کردند. مانند هشت سال دفاع مقدس که در برابر دشمن ایستادند. با به کار گیری روش های خلاقانه با تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی مقابله کردند.
دشمن به بهانه های مختلف که حضور زنان با حجاب در جامعه غربی به بهانه این که با فرهنگ غرب مغایرت دارد یا از ترس نفوذ اسلام در بین زنان غربی در نتیجه منجر به گرایش مردم به اسلام و تغییر سبک زندگی غربی به سبک زندگی اسلامی هر لحظه دست به توطئه جدید برای مقابله با حجاب را در پیش می گیرد. مثل قانونی که در فرانسه بر علیه حجاب تصویب شد. براساس آن حضور بانوان محجبه در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز و مجامع عمومی ممنوع شد.
بسیاری از نویسندگان و کارشناسان غربی معتقدند جنگ بر ضد اسلام با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد به جای بمب باید با نفوذ فرهنگی دامن های کوتاه را بین زنان مسلمان رواج دهیم.
مستر همفر جاسوس انگلیسی که سال های زیادی برای محو اسلام در کشورهای اسلامی جاسوسی کرده می گوید باید زنان مسلمان را فریب داد و از زیر چادر بیرون کشید. همین کار را کردند حالا باید جوانان را تحریک به مزاحمت کنند بدین گونه فساد رواج پیدا کند. برای پیاده کردن نقشه خود ابتدا زنان غیر مسلمان را از حجاب بیرون آوردند تا زنان مسلمان از آنان یاد بگیرند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب، هویت غربی، هفته حجاب و عفاف، یادداشت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو