مهارت‌های جادویی برای کاهش اضطراب کودکان

روانشناس بالینی کودک و نوجوان گفت: با تکنیک‌های ساده و موثر، کودکانتان را از نگرانی‌ها رها کنید و به آن‌ها زندگی آرام و شاد هدیه دهید.
مهارت‌های جادویی برای کاهش اضطراب کودکان
1403/04/23 - 11:02
تاریخ و ساعت خبر:
195532
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ساغر غیاثی روانشناس بالینی کودک و نوجوان اظهار کرد: مدیریت اضطراب کودکان نیازمند توجه و حمایت ویژه است. کودکان به ثبات و قابل پیش‌بینی بودن محیط نیاز دارند. ایجاد یک روتین منظم و اطمینان‌بخشی به آنها که همیشه پشتیبان و حامی‌شان هستید، می‌تواند کمک زیادی کند.
او ادامه داد: به صحبت‌های کودک خود گوش دهید و به احساسات و نگرانی‌هایش توجه کنید. این کار به کودک احساس ارزشمندی و حمایت می‌دهد.
غیاثی تصریح کرد: تکنیک‌هایی مانند تنفس عمیق، مدیتیشن، و تمرین‌های ذهن‌آگاهی می‌توانند به کاهش اضطراب کمک کنند.ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌توانند به بهبود خلق و خوی کودک کمک کنند و اضطراب را کاهش دهند.
او گفت: کودکان نباید در معرض اطلاعات نگران‌کننده یا استرس‌زا قرار بگیرند. محدود کردن دسترسی آنها به اخبار یا محتوای ترسناک می‌تواند مفید باشد.
غیاثی بیان کرد: کودکان را تشویق کنید تا احساسات خود را با شما یا یک فرد قابل اعتماد دیگر به اشتراک بگذارند. صحبت کردن درباره احساسات می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند.
او گفت: رفتار‌های خود را در مقابل کودک مدیریت کنید. اگر خودتان اضطراب دارید، سعی کنید آن را به خوبی مدیریت کنید تا کودک نیز از شما یاد بگیرد.در صورت لزوم، می‌توانید از مشاوره و درمان‌های روان‌شناختی حرفه‌ای برای کمک به کودک استفاده کنید.کودکان را تشویق کنید تا با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و در فعالیت‌های گروهی شرکت کنند. این می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب کمک کند.
غیاثی تصریح کرد: در صورت لزوم، از مشاوران و روان‌شناسان متخصص کمک بگیرید. درمان‌های شناختی-رفتاری (CBT) و سایر روش‌های درمانی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا با اضطراب خود بهتر کنار بیایند.
او گفت: بازی و فعالیت‌های خلاقانه مانند نقاشی، موسیقی و نوشتن می‌توانند به کاهش اضطراب کمک کنند و به کودک احساس رضایت و خشنودی بدهند. زمان استفاده از تلویزیون، تبلت و گوشی‌های هوشمند را محدود کنید و بیشتر به فعالیت‌های فیزیکی و بازی‌های خارج از خانه تمرکز کنید.
غیاثی تصریح کرد: این راهکار‌ها می‌توانند به کودک شما کمک کنند تا بهتر با اضطراب خود کنار بیاید و زندگی آرام‌تری داشته باشد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج ،خانواده ، رفع اضطراب کودکان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو