حجاب، ضامن امنیت

بر کسی پوشیده نیست که حجاب ضامن امنیت فرد و اجتماع است و رعایت آن برای همه اقشار جامعه لازم و ضروری به شمار می‌‌رود.
حجاب، ضامن امنیت
1403/04/22 - 17:59
تاریخ و ساعت خبر:
195537
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی، بر کسی پوشیده نیست که حجاب و عفاف همچون چراغ قرمز عمل کرده، امنيت و آرامش جامعه را تامین می‌کند، چرا که فرد بی حجاب در قدم اول امنیت اجتماعی و حتی امنیت جانی خود را به خطر می‌اندازد سپس در قدم بعدی به امنیت فرد فرد جامعه خدشه وارد می‌کند.
قوانين به جامعه نظم و انضباط مي‌دهند و در تحقق امنيت، رونق و شکوفايي در عرصه‌ها و ابعاد مختلف زندگي تاثیرگذار هستند، که حجاب نیز یک قانون به شمار می‌رود و نه‌تنها یک قانون الزام آور اسلامی است بلکه یک اصل مسلم است که در قانون اساسی کشور، عرف و اخلاق به آن تاکید زیادی شده است.
يکي از قوانين مهم و خدشه‌ناپذیر جامعه ایران با الهام از دین مبین اسلام قانون "حجاب و عفاف" است که هم برای زنان هم برای مردان اجرای آن لازم و ضروری بوده و مثل بسیاری از قوانین دیگر اجرای آن نباید به بوته فراموشی سپرده شود.
گرچه این موضوع را نمی‌توان انکار کرد برخي از افراد در جامعه هستند که چندان به حجاب پایبند نیستند آن هم معمولا به دليل تصور غلطي است که در ذهن خود دارند اين قانون را بر نتابيده و با پوشش هاي نامتعارف و خارج از عرف و قانون در اماکن عمومی حضور پیدا می‌‌کنند، که این مسئله در ایام گرم سال بیش از پیش نمود پیدا می‌کند که گرچه بدحجابی و بدپوشی همواره در فصول سرد سال نیز به شکل دیگری نمود پیدا می‌کند.
چنانچه کارکردهای مهم و مفید رعایت حجاب و عفاف به طور کلی و در معنای عام آن پوشیدگی برای اقشار مختلف مردم تبیین شود، چه بسا برای رعایت آن علاقه مند شوند، که راهکار این موضوع بدون تردید امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب، امنیت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آذربایجان غربی
V
آرشیو