یادداشت

زینب(س) الضراء بقضاء الله، بلاءالله و نعماءالله

اولین ویژگی حضرت زینب(س) اَلضَرّاءُ بِقَضاءِالله راضی بودن به رضای خدا، دومین ویژگی الضراءُ علی بلاءِالله صبر بر مصیبت و حوادث و سومین ویژگی اَلشُکرُ عَلَی نَعماءِالله شکر بر نعمت های خدا است.
زینب(س) الضراء بقضاء الله، بلاءالله و نعماءالله
1403/04/30 - 08:49
تاریخ و ساعت خبر:
195791
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در شهرستان نهاوند، لیلا دلفانی طی یادداشتی نوشت: سه ویژگی که اگر در کسی باشد خیر دنیا و آخرت را دارد و اگر کسی این سه ویژگی را داشته باشد جزء صدیقین است.
بهشت چهار مرتبه‌ دارد که اولین آن نبیّین دومین آن صدیقین سومین آن شهدا و چهارمین آن صالحین هستند.
حدیث داریم که خداوند متعال در شب معراج به پیامبر(ص) فرمود: اگر کسی این سه ویژگی را داشته باشد من اسمش را جز صدیقین می نویسم.
این سه ویژگی در زندگی حضرت زینب(س):
اولین ویژگی اَلضَرّاءُ بِقَضاءِالله راضی بودن به رضای خدا، دومین ویژگی الضراءُ علی بلاءِالله صبر بر مصیبت و حوادث
و سومین ویژگی اَلشُکرُ عَلَی نَعماءِالله شکر بر نعمت های خدا است.
زینب کیست؟ زینب راضیه، صبوره، شاکره، مظهر رضا و صبر شکیبایی.
ما وقتی که واقعه کربلا را می شنویم ومی بینیم که یک زن این همه اتفاق و مصیبت را می‌بیند ولی یکبار هم شکوه و گلایه نمی‌کند.
زینب(س) کسی است که از شب قبل عاشورا به بعد در تمام لحظات در کنار امام حسین(ع) بوده در هنگام به میدان رفتن سید الشهدا در کنار بدن بی جان حصرت قاسم
ایشان کسی هستند که حتی صبح روز یازدهم نزد امام سجاد(ع) آمد و ایشان را دلداری دادن حضرت زینب(س) نه تنها خودشان صبور بودن بلکه دیگران را نیز به صبرو شکیبایی دعوت می‌کردند.
حضرت زینب(س) کسی است که هنگام وارد شدن درمجلس ابن زیاد آن زینبی که تا به آن لحظه هیچ نامحرمی او را ندیده بود اولین جمله ای که گفت ما رایت الی جمیلا من هیچ چیز جز زیبایی ندیم.
چرا حصرت زینب(س) گفتن جمیلا وقتی نگاه می‌کنیم کربلا درس اخلاص، بندگی، ایثار فداکاری، خداحافظی ها و دعاکردن ها، قرآن خواندن و مناجات امام حسین(ع) در قتلگاه است.
همه این ها زیبا است بله زینب(س) این ها را دیده و گفت ما رایت الی جمیلا.
بعداز بیست روز اسیری و خرابه نشینی وقتی وارد مجلس یزید لعنه الله علیه شد بدون اینکه شکوه ای بکند اولین حرفی که زد گفت ای یزید این عدالت؟ زن های خودت پشت پرده اما دختران رسول خدا(ص) در جلوی چشم نامحرم باشند در مجلسی که به سر امام حسین(ع) جسارت کردن و بر دستانشان طناب بسته بودن در چنین شراط سختی هیچ وقت گله ویا شکایتی نکردند.
ایشان کسی بودن که در مجلس یزید با خواندن خطبه غوغایی برپا کردند که همه می‌گفتند که گویا امیرالمؤمنین زنده شده است و با خواندن خطبه کاری کردند که مردم همانند باران اشک می‌ریختند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یادداشت، زینب، الضراء بقضاء الله، الضراء بلاءالله، الضراء نعماءالله
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو