یادداشت

نقش حاکمیت در حفظ ساختار جوانی جمعیت

فاصله ازدواج و باروری به طور میانگین در کشور ۳.۴ سال است، گفت: با توجه به این اینکه ازدواج مساله مهمی است و در جامعه افراد مجرد، خانواده‌های نابارور، سقط جنین و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند وجود دارد دولت باید سیاست مشخص خود را مبتنی بر اولویت ها، منابع، ضرورت‌ها و وجود اسناد بالا دستی که مورد تأکید رئیس جمهور منتخب بوده است در نظر بگیرد.
نقش حاکمیت در حفظ ساختار جوانی جمعیت
1403/05/02 - 09:06
تاریخ و ساعت خبر:
195833
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - همدان- حجت الاسلام میلاد صالحی فعال عرصه جوانی جمعیت باتوجه به انتخاب دولت چهاردهم از سوی مردم و نقش حاکمیت در حفظ ساختار جوانی جمعیت طی یادداشتی نوشت: بر اساس ضرورت های هشدارهای جمعیتی، لزوم در پیش گرفتن سیاست‌ مانع زدایی از ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها، جزء اولویت های برنامه جوانان و جمعیت دولت منتخب خواهد بود.
در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون مجرد در کشور داریم که از این میان شش میلیون پسر ۲۰ تا ۴۵ ساله و ۵.۶ میلیون دختر ۱۵ تا ۴۰ ساله مجرد هستند و اگر این تعداد وارد تجرد قطعی شوند، از آنجا که طبیعتا فرزندی ندارند از خود جانشینی باقی نخواهند گذاشت و جمعیت جدید جایگزین نمی‌شود.
کاهش نرخ خام ازدواج سال1401 از 6.16 به 5.59 در سال 1402 از هشدارهایی است که همراه با خروج جامعه جوانان از سن ازدواج می تواند به ضررهای غیرقابل جبرانی در تامین نیروی انسانی مولد کشور وارد شود.
استان‌های کردستان با نرخ خام 7.46 آذربایجان غربی با نرخ 7.28 خوزستان با نرخ 7.07 استان‌های برتر در فراوانی نرخ خام ازدواج هستند و استان‌های سمنان با نرخ 3.89 یزد با نرخ 4.3 اصفهان با نرخ 4.33 نیز کمترین نرخ خام ازدواج کشور را کسب نموده اند.
فاصله ازدواج و باروری به طور میانگین در کشور ۳.۴ سال است و با توجه به این اینکه ازدواج مساله مهمی است و در جامعه افراد مجرد، خانواده‌های نابارور، سقط جنین و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند وجود دارد دولت باید سیاست مشخص خود را مبتنی بر اولویت ها، منابع، ضرورت‌ها و وجود اسناد بالا دستی که مورد تأکید رئیس جمهور منتخب بوده است در نظر بگیرد.
در فقدان رئیس جمهور شهید تعداد وام‌های پرداختی فرزندآوری که از جمله مشوق های حمایتی بود، در بهار1403 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30% کاهش داشت که امیدواریم با استقرار دولت چهاردهم و سرعت عمل ، ارائه تعهدات قانونی به خانواده های ایرانی محقق شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جوانی جمعیت، نقش حاکمیت، حجت الاسلام میلاد صالحی، همدان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو