یک استاد یار حلقات صالحین عنوان کرد:

نافذالبصیره بودن، ویژگی بارز حضرت عباس(ع) / ولایت مداری تنها به سیاست منحصر نمی شود

یک استاد یار حلقات صالحین گفت: اگر در روایات از علمدار کربلا به عنوان نافذالبصیره یاد شده به این دلیل است که این صفت مهم در شناخت شخصیت عظیم ایشان ارائه طریق می کند. گاه درون و مغز مطلبی حق است و ظاهر آن تلخ که در نتیجه باطل جلوه می کند.گاه ظاهر بسیار شیرین و زیباست و باطن تلخ است و شناخت حقیقت این دو مطلب کار اهل بصیرت است.
نافذالبصیره بودن، ویژگی بارز حضرت عباس(ع) /  ولایت مداری تنها به سیاست منحصر نمی شود
1403/05/02 - 09:17
تاریخ و ساعت خبر:
195942
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، فخریه خادم الرسول در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص بصیرت، بزرگترین و با ارزش ترین ویژگی حضرت عباس(ع) بیان کرد: بصیرت به معنای شناخت حق از باطل در فضایی کاملا مه آلود است که حق در باطل چنان در هم آمیخته که فرد نیازمند بینشی فراتر از علم باشد.
وی با اشاره به اینکه حادثه کربلا درسی است برای کسانی که فریب خورده اند، اظهار کرد: بی بصیرت ها فریب می خورند بدون اینکه خود بدانند، آنچنان که در جبهه ابن زیاد، کسانی بودند که از فساق و فجار نبودند اما از بی بصیرت ها بودند.
این استاد یار حلقات صالحین توضیح داد: هر بار که می خواهیم از ویژگی های حضرت عباس(ع) سخن بگوییم به جنگاوری و فرمانده لشکر بودن ایشان اشاره می کنیم یا می گوییم انسان با وفایی بود که امان نامه را نگرفت یا زمانی که به نهر فرات رسید از خوردن آب خودداری کرد ولی ویژگی اصلی آن حضرت در نگاه معصومین (ع) به عنوان یک درس این است که حضرت ابالفضل(ع) به عنوان یک انسان غیر معصوم پشت سر معصوم حرکت می کرد و به مقامات بالا هم رسید.
خادم الرسول، ایمان محکم ، روحیه اطاعت از امام حسین(ع) و همچنین نهایت خیرخواهی و مجاهدت در راه خدا را از جمله ویژگی های این حضرت عنوان کرد.
این استاد یار حلقات صالحین اضافه کرد: اگر ما در تشخیص حق از باطل دچار مشکل شویم ، مشکل از حقیقت نیست بلکه مشکل از حق نشناس هاست چرا که حق را نمی شناسند و حق را منتسب به باطل می کنند. اگر حضرت عباس(ع)، عباس شد در سایه همین بصیرت عمیقشان بود.
خادم الرسول عنوان کرد: کربلا عرصه ای به وسعت تاریخ است و کسانی که می خواهند از آبشخور گوارای ولایت جرعه ای بنوشند باید از دستان مبارک حضرت عباس بن علی(ع) این حقیقت را بنشوند و جرعه نوش حرم او باشند.
وی گفت: فتنه در ادبیات سیاسی اسلام در بیشتر موارد به آزمایش های پیچیده و بسیار مبهمی ناظر است که هر کسی تاب و توان موفقیت در آنها را ندارد. جایی که حق و باطل را به هم در می آمیزند و به هم مشتبه می کنند به گونه ای که نتوان حق را از باطل تشخیص داد. در چنین مواردی است که بعضی به گمان پیروی از حق به دنبال باطل می روند و عملا در زمره مخالفان حقیقت قرار می گیرند و کسی می تواند از چنین شرایطی سربلند بیرون آید که بصیرت کافی داشته باشد و از مناسبت ها و معادله ای قدرت و سیاست آگاهی داشته باشد.
این استاد یار حلقات صالحین افزود: امروزه در جوامع مسلمان در شرایط فتنه، دو گروه که هر دو در ظاهر اهل قبله و نماز و روزه اند در مقابل یگدیگر صف آرایی می کنند که تشخیص وظیفه چندان آسان نیست. پیام حضرت عباس(ع) به امت اسلامی ایمان، صبر، استقامت و پایداری و ولایت مداری به معنای واقعی کلمه است. ولایت مداری تنها به سیاست منحصر نمی شود بلکه عرصه اعتقادات و اقتصاد را هم شامل می شود و انسان در هر زمینه ای باید ولایت محور باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قیام عاشورا، حضرت عباس (ع) ، ولایتمداری ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خوزستان
V
آرشیو