بانوی موفق نرماشیری:

حساس امنیت را در پوشیدن چادر کاملا احساس می کنم/ همسری و مادری در اولویت کارهایم می دانم / داشتن فرزند ، امید و انگیزه را برای پیشرفت کار بیشتر می کند

الگوی من مادرم هستند به نظر بنده ایشون هم برای ما مادر نمونه ای بودند، هم همسر نمونه ای،چیزی که من از مادر خودم الگو گرفتم ساده زیستی،قناعت،پوشش، تلاش و پشتکار هست که مطمئنا در هر کاری باعث موفقیت میشود.
حساس امنیت را در پوشیدن چادر کاملا احساس می کنم/ همسری و مادری در اولویت کارهایم می دانم / داشتن فرزند ، امید و انگیزه را برای پیشرفت کار بیشتر می کند
1403/05/09 - 09:22
تاریخ و ساعت خبر:
196121
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شهرستان نرماشیر در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر حضور زنان موفقی بوده است که هریک مسئولیت های مهمی در یکی از حوزه های اجتماعی شهرستان برعهده گرفته اند، اما در این میان بانوانی داریم که یکی از جلوه های بارز موفقیتشان دستیابی به مشاغل مدیریتی در ادارات دولتی است که می توان به خانم دکتر الهام خواجه نظام رئیس اداره بهزیستی شهرستان نرماشیر اشاره نمود.
خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری زنان نیوز در هفته بهزیستی به دیدار خانم دکتر خواجه نظام رفت و به انجام مصاحبه با ایشان پرداخت.
با سلام و احترام و تبریک هفته بهزیستی لطفا شما به عنوان یکی از زنان موفق در شهرستان نرماشیر آنطور که دوست دارید خود را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟
با سلام و تشکر از شما بنده الهام خواجه نظام متولد سال ۱۳۶۳ می باشم و در یک خانواده مذهبی در شهرستان فهرج بدنیا آمدم،از افتخارات بنده این هست که فرزند جانباز هشت سال دفاع مقدس هستم.
تحصیلات شما چقدر هست؟
تحصیلات بنده دکتری روانشناسی از دانشگاه تهران را دارم .
خانم دکتر از کارتون برامون بگید و اینکه چند سال هست که مشغول به کار هستید:
بنده از سال ۹۵ در اداره بهزیستی به عنوان کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی مشغول به کار شدم و از سال ۱۴۰۱ در پست مدیریت بهزیستی شهرستان نرماشیر در حال خدمت رسانی می‌باشم.
قبل از این هم به عنوان مدرس در دانشگاه های پیام نور شهرستان های بم،ریگان و فهرج افتخار تدریس رو داشته ام.
شما دلایل موفقیت خود را در چه می بینید؟
اول اینکه من نمیگویم موفق هستم و این را مدیران وقت باید قضاوت کنند ، ولی همیشه سعی و تلاشم براین بوده در هر کاری که وارد میشوم نهایت تلاش خودم را انجام دهم که شرمنده خدا و خلق خدا نشوم. باید بگم که یک موضوع مهم در بحث موفقیت، داشتن هدف تلاش و برنامه ریزی هست که واقعا انجام آن کمک میکنه که هر فردی در کارش موفق باشد.
آیا شما در زندگی و کارتان الگوی خاصی دارید؟
بله، الگوی من مادرم هستند به نظر بنده ایشون هم برای ما مادر نمونه ای بودند، هم همسر نمونه ای،چیزی که من از مادر خودم الگو گرفتم ساده زیستی،قناعت،پوشش، تلاش و پشتکار هست که مطمئنا در هر کاری باعث موفقیت میشود.
به نظر شما آیا کار کردن زن در بیرون و منتصب شدن آن به پست های مدیریتی ضرری به وظیفه او مثل مادر بودن و همسر بودن می رساند؟
به اعتقاد بنده شاید کار کردن باعث کاستی هایی در زندگی شود اما بنده با برنامه ریزی سعی میکنم جبران ساعاتی که در خانه نیستم را داشته باشم،بنده نقش مادری و همسری را اولویت میدانم،من از وقتی که شاغل شدم سعی کردم همیشه برنامه ریزی را در برنامه های کاریم داشته باشم و کارهایم را به تاخیر نیندازم که یک عامل بسیار موثری هست تا بتوانم هر کاری را در زمان خودش به خوبی انجام دهم .
نظر شما درمورد حجاب چیست؟و اینکه آیا داشتن حجاب برای شما ایجاد محدودیت کرده است؟
این جمله را که حجاب مثل صدف ارزش زن را حفظ می‌کند را معتقدم و آن را حس میکنم.حجاب برای من احساس امنیت را دارد و نه تنها محدودیتی نداشته بلکه ارزش گذاری را برای من بیشتر کرده من احساس امنیت را در پوشیدن چادر کاملا احساس میکنم.
نظر شما به عنوان یک مادر موفق در خصوص فرزند آوری چیست؟ و اینکه آیا فرزند آوری جلوی پیشرفت را میگیرد؟
فرزند برکت زندگی هر خانواده ای است،به نظر بنده فرزند آوری برای پیشرفت کار و فعالیت ایجاد انگیزه میکند.
فرزندآوری نه تنها جلوی پیشرفت را نمیگیرد بلکه به زندگی امید ،نشاط و انگیزه تلاش بیشتر را میدهد.
آیا شما با فرزندآوری بیشتر موافق هستید ؟چند فرزند دارید؟و اینکه در آینده از فرزندآوری استقبال میکنید؟
بله من موافق فرزندآوری بیشتر هستم ،در حال حاضر دو فرزند دارم و در آینده هم تصمیم فرزندآوری را دارم.
نظر شما در مورد کار کردن زن ها چیست؟
خانم ها نقش بسزایی در جامعه ایفا میکنند،زن ها اگه بتوانند در کنار نقش مادری و همسری به کار مشغول باشند می‌توانند دارای استقلال فکری،مالی ،همچنین وجه اجتماعی باشند.زن ها به خاطر مسئولیت پذیریشان هر مسئولیتی که بر عهدیشان گذاشته شود به بهترین شکل ممکن انجام می دهند و این از خصوصیات بارز آنان است.
در پایان اگر توصیه ای دارید بفرمایید ؟
امیدوارم شاهد بانوان در پست های مدیریتی بیشتر باشیم چرا که خانم ها نشان دادن هر کجا به آنان مسولیتی سپرده شد به بهترین شکل ممکن آن را انجام می دهند و مسئولیت پذیری خوبی دارند.توصیه ی هم برای دختران جوان دارم که از فرصت های خود بهترین استفاده را ببرند وبا برنامه ریزی و تلاش در جهت پیشرفت جامعه تلاش کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
#کرمان #حجاب #زنان_موفق
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو