۱۱ درصد از شهدای کردستان، بانوان هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: ۱1 درصد از شهدا در کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند و 67 خانوار مادر چند شهید در کردستان داریم که باید در باب این عزیزان کار تحقیقاتی انجام شود.
۱۱ درصد از شهدای کردستان، بانوان هستند
1403/05/02 - 10:02
تاریخ و ساعت خبر:
196176
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، علی کلوندی در نشست کمیته بانوان و دفاع مقدس که در معاونت عمرانی استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد حفظ آـثار به عنوان یک رده مستقل به صورت تخصصی مسئولیت پرداختن به حوزه دفاع مقدس را برعهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: شورای حفظ آثار در قالب 8 کمیته تخصصی که یکی از این کمیته‌ها کمیته بانوان و دفاع مقدس است در سطح استان تشکیل شده و در این حوزه فعالیت می‌کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان به نقش تاثیرگذار بانوان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: حضور و مشارکت بانوان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و به ویژه دفاع مقدس نشان می‌دهد که پیشنه قوی در زمینه نقش زنان در استان و کشور داریم.
کلوندی تصریح کرد: قوام بشری در هر جامعه‌ای بسته به حضور بانوان دارد، اگر نقش زنان را در جامعه حذف کنیم نمی‌توانیم فرهنگ را به صورت کامل به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.
وجود 67 خانواده 3 شهید به بالا در کردستان
وی افزود: نقش زنان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس کلیدی بوده تا جایکه اگر نقش زنان را در دفاع مقدس حذف کنیم 50 درصد از نقش مردم را در این عرصه سرنوشت‌ساز حذف کرده‌ایم.مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی در شرایطی که انقلاب ما نوپا و نیروی مسلح منسجمی نداشتیم به کشور ما تحمیل شد، گفت: سپاه پاسداران در آن زمان شکل نگرفته بود و ارتش هم از انسجامی که باید برخوردار نبود جنگ در این شرایط به کشور ما تحمیل شد جنگی که یک روز بعد از پیروزی انقلاب در کردستان با اعلام موجودیت ضد انقلاب در استان شروع می‌شود.
کلوندی اضافه کرد: شهرها و روستاهای کردستان اشغال شد و همین شهر سنندج در بهار 58 به طور کامل به جز چند نقطه دست ضد انقلاب بود در چنین شرایطی برای دفاع از کشور و مردم در مناطق کردی پیشمرگان کرد سلاح به دست گرفتند و خود و خانواده‌هایشان را به خطر انداختند.
وی تصریح کرد: در کردستان 67 خانواده 3 شهید به بالا داریم این نشان از عمق ایثار و از خودگذشتگی مادران در این خطه است.
۱۱ درصد از شهدای کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه خانواده‌هایی را در این کردستان داریم که همزمان 6 فرزند خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند، گفت: این عمق از خودگذشتگی نتیجه تربیت درست مادرانی ایثارگر در این استان است که باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود.
کلوندی اضافه کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس در کنار اینکه فرزندان و همسران خود را راهی میدان رزم می‌کردند کار پشتیبانی از جبهه و پرستاری را نیز به عهده داشتند و حتی در عرصه رزم نیز نقش آفرینی کرده اند تا جایکه براساس آمار به دست آمده 13 نفر از شهیده‌های کردستان مسلح بوده و در میدان رزم به شهادت رسیده‌اند.
وی با اعلام اینکه 11 درصد از شهدا در کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند که این آمار بالایی است، اذعان کرد: 67 خانوار مادر چند شهیده را در کردستان داریم که به نظر می رسد باید در باب این عزیزان کار تحقیقاتی انجام گیرد.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهدای زن ، شهدای زن کردستان، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان ، درصد شهدای زن استان کردستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حماسه و مقاومت
V
آرشیو