یادداشت اختصاصی «زنان نیوز»؛

برای ماندن در کربلا باید حجاب نفس را کنار کشید

برای ماندن در کربلا و مَحرَم شدن با ولایت باید حجاب نفس را کنار کشید، قلب را از غبار نفسانیت رهانید، زنگارهای منیت را از عقل زدود، مُوتُوا قَبلَ اَن تمُوتُوا را در عمل تفسیر کرد.
برای ماندن در کربلا باید حجاب نفس را کنار کشید
1403/05/17 - 09:04
تاریخ و ساعت خبر:
196237
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ سید احمد رضوی، مدرس دانشگاه، فعال رسانه، نویسند، منتقد اجتماعی طی یادداشتی اختصاصی برای «زنان نیوز» نوشت: برای با حسین بودن نباید در سطح کربلا ماند، باید بطن معارفش را شکافت، حقایقش را چشید و جان را عمق بخشید با سیر و سلوک کربلائیان تا بتوان امیدوار بود حسین دستمان را بگیرد و ما را در قافله کربلا جای دهد.
به راستی که هر کس در قافله کربلا نشست عاقبتش ختم به شهادت می شود و تا ابد برای عشق ورزیدن به امام حسین (ع) زنده می ماند.
برای ورود به کربلا باید مَحرَم شویم و قدم اول آن بذل جان برای ولایت است، اگر در هنگامه رستاخیز کربلای زندگی چُنان بصیر بودیم و ولایتمدار که زمان را شناختیم، جبهه را درک کردیم و دست خود را به دامان ولی رساندیم می توانیم خود را در کشتی نجاتش پیدا کنیم.
برای ماندن در کربلا و مَحرَم شدن با ولایت باید حجاب نفس را کنار کشید، قلب را از غبار نفسانیت رهانید، زنگارهای منیت را از عقل زدود، مُوتُوا قَبلَ اَن تمُوتُوا را در عمل تفسیر کرد.
آنگاه به امر ولی جلوه گر می شود عالم غیب در برابر مَحرَم شده بر آستان ولی، ما رأیتُ الّا جمیلاً آراسته می شود بر چشم دل، عیان می شود عاقبت راه در میان اشارات معشوق و سِرّ دلبران بر لبخند موالی آشکار می شود.
همه به امام حسین (ع) نمی‌رسند چه بسا نیز در مدینه نیز برخی محب امام حسین (ع) بودند اما در وقت یاری پشت امام خود را خالی کردند و امام در کربلا تنها ماند.
امام حسین (ع) درس آزادگی، عزت و اقتدار را به ما آموخت و امروز نیز جهه مقاومت ادامه دهنده این راه است تا پرچم اسلام به صاحب برحقش امام زمان (عج) برسد.
همه تشنه رسیدن به یار دوازدهم هستیم اما آیا واقعا در زمان یاری پشت امام خود می‌ایستیم، زیرا دوران غیبت، عصر امتحان‌های بزرگ الهی است.
اهل بیت (ع) همه حق بودند و حقانیت را فریاد زدند، اما همواره تاریخ تکرار می شود و فقط مومنان واقعی آن افرادی که ایمان و حب الهی داشتند از این آزمون با سربلندی بیرون آمدند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کربلا، امام حسین، دین، بندگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
البرز
V
آرشیو