تبلیغات و‌ رسانه یکی از عوامل اصلی بحران جمعیت

کارشناس روانشناسی گفت: تبلیغات و‌ رسانه و حتی سیاست هایی که در سال های گذشته پیرامون کاهش جمعیت مطرح شده است تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت ایران داشته است.
تبلیغات و‌ رسانه یکی از عوامل اصلی بحران جمعیت
1403/05/15 - 10:06
تاریخ و ساعت خبر:
196327
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان‌ زرندیه؛ سمیه دیانی کارشناس روانشناسی با اشاره به بحران‌ جمعیت در ایران گفت: ریشه اصلی شکل گیری بحران کنونی جمعیت در ایران موارد مختلفی می تواند باشد. تبلیغات و‌ رسانه و حتی سیاست هایی که در سال های گذشته پیرامون کاهش جمعیت مطرح شده است تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت ایران داشته است.
وی ادامه داد: دشمنان و طرفداران فرهنگ غرب سال ها تلاش کردند مردم ایران را با سیاه نمایی از زندگی در کشور خود ناامید کنند که در این کشور بچه ها عاقبت ندارند و در این زمینه رسانه های مختلفی را جهت از بین بردن امنیت، اعتبار و ارزش ایران برای ایرانیان ایجاد کردند.
دیانی تصریح کرد: از عوامل مهم کاهش نرخ باروری در جامعه موارد متعددی می تواند باشد. خیلی از افراد اولین موردی که اشاره می کنند بحث اقتصاد است. البته ما می دانیم خیلی از افراد پولدار هم یک فرزند دارند. اما معتقدم مهم ترین کاهش نرخ باروری فهم و درک لذت مادر شدن و چشیدن لذت مادری است که در وجود دیگران از بین رفته است‌. و شاید خیلی از اوقات حیوان رو جایگزین فرزند می کنند.
وی بیان کرد: یکی دیگر موانع افزایش جمعیت در کشور نبود امکانات رفاهی است که در دولت های گذشته اقدامات موثری در این زمینه انجام نشد اما در دولت شهید رییسی با توجه به تمهیدات و امکاناتی که برای فرزند دوم و سوم قرار داده شد، شاهد افزایش جمعیت هستیم.
دیانی بالا بردن سطح آگاهی مردم را یکی دیگر از موارد کاربردی افزایش جمعیت دانست و افزود: هرچه سطح آگاهی بالاتر رود قطعا افزایش جمعیت بیشتری خواهیم داشت. هرچه سطح آگاهی کمتر باشد هر چه مردم با فضای مجازی و با رسانه های ساختگی بیشتر باشد قاعدتا از دنیای واقعی دور خواهند ماند.
خبرنگار: فتانه شکل آبادی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بحران جمعیت، افزایش جمعیت، رسانه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو