در گفت وگو با کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح شد:

دست برتر حزب الله در جنگ با اسرائیل

کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه گفت: نتانیاهو دچار یک جنون و دیوانگی میدانی شده و از آنجا که نتوانسته است دستاوردهای مهمی را در جنگ با حماس به دست بیاورد به ناچار برای دستاوردسازی تصمیم حمله به حزب الله لبنان را دارد تا بلکه آمریکا و ایران را هم وارد این درگیری گسترده نماید تا سرپوشی بر جنایاتش در غزه باشد.
دست برتر حزب الله در جنگ با اسرائیل
1403/05/13 - 18:34
تاریخ و ساعت خبر:
196362
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محسن صیاد قنبری کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه در گفتگو با خبرگزاری زنان ایران از گیلان گفت: از زمان وقوع عملیات طوفان الاقصی و شروع جنگ غزه تاکنون، حزب الله لبنان هم به یاری مردم مظلوم غزه شتافت و طی این ۹ ماه حملاتی را بصورت محدود به مواضع نظامی در شمال فلسطین اشغالی داشته و دارد.
وی افزود: اخیراً خبرها حاکی از آن است که رژیم صهیونسیتی بدنبال رویارویی گسترده تر (جنگ تمام عیار) با حزب الله است که حتی آمریکایی ها و اروپایی ها را نیز نگران کرده است چراکه آنها به آمادگی نظامی و رزم حزب الله واقفند و بارها اسرائیل را از جنگ با آن برحذر داشته اند.
قنبری گفت: اسرائیلیها از ۷ اکتبر سال گذشته هنوز موفق به نابودی حماس نشده اند و این امر بر بازدارندگی حزب الله که به مراتب قویتر و مجهزتر از حماس می باشد افزوده است.

وی افزود: حزب الله بر خلاف حماس که در محاصره دریایی و زمینی صهیونیستها قراردارد از لحاظ سرزمینی دست برتری دارد و ظرفیت مرزهای زمینی و دریایی لبنان می تواند در گسیل نمودن نیروها و ادوات از کشورهای دیگر برای این حزب راهگشا باشد.
قنبری با اشاره به اینکه، حزب‌الله لبنان بعد از جنگ ۳۳ روزه که در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد از لحاظ نظامی به توانمندی‌های قابل توجهی دست یافته است خاطر نشان کرد، حزب الله نسبت به حماس دارای موشک هایی با برد بیشتر و دارای ۱۰۰ هزار رزمنده جان بر کف و شهادت طلب می باشد که این آمار البته مربوط به سال ۲۰۲۱ می باشد.
وی اظهار کرد: ورود اسرائیل به جنگ با حزب الله به معنی ورود جنگ با ایران است. در صورت وقوع جنگ بین حزب الله و رژیم صهیونسیتی، این درگیری فقط محدود به زمینی و یا هوایی نخواهد بود بلکه از لحاظ دریایی نیز رژیم صهیونیستی دچار چالشهای فراوان خواهد شد چراکه حزب الله دارای موشک‌ های قدرتمند ضدکشتی است که حتی دارای برد ۳۰۰ کیلومتری هم می باشند و به حزب الله این امکان را می‌دهند تا تهدیدش علیه ناوهای جنگی رژیم صهیونسیتی و حتی آمریکایی و انگلیسی را عملی نماید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارشناس مسائل بین الملل، حزب الله ، قدرت موشکی حزب الله ، حماس ، اسرائیل ، جمهوری اسلامی ایران ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بین الملل
V
آرشیو