همسر شهید مدافع حرم زکریا شیری:احترام به خانواده محور اصلی شخصیتی همسرم بود

همسر شهید مدافع حرم زکریا شیری با بیان اینکه مهمترین ویژگی همسرم توجه و احترام به خانواده بود گفت :وی نگاه ویژه ای به پدر و مادر داشت و حفظ جایگاه آنان برایش اهمیت خاصی داشت.
همسر شهید مدافع حرم زکریا شیری:احترام به خانواده محور اصلی شخصیتی همسرم بود
1403/05/27 - 08:03
تاریخ و ساعت خبر:
196801
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زکریا شیری در 1 آذر ماه سال 65 در یکی از روستاهای زنجان به دنیا آمد. خانواده‌ی ایشان پس از گذراندن دوران ابتدایی شهید، به قزوین آمدند. او در خانواده‌ای مذهبی رشد کرد و پسر ارشد خانواده بود این شهید بزرگوار 3 برادر و 3 خواهر داشت.
علاقه و اراده‌ی شهید به امام حسین(علیه سلام) و حادثه عاشورا بسیار خاص و ویژه بود همیشه در مراسمات عزاداری پابرهنه شرکت می‌کرد و اصلا اهل تکبر و غرور نبود. زکریا اهل صله رحم بود به خانواده‌های مستمند به خصوص برای تهیه جهیزیه کمک می‌کرد خانواده او این موضوع را پس از شهادتش متوجه شدند. همیشه در سلام کردن به کوچک و بزرگ سبقت می‌گرفت و همه افراد خانواده‌ی او شیفته این اخلاقش بودند. خوش خنده بود و تبسم از لبانش محو نمی‌شد.
همسر شهید زکریا شیری؛ احترام به خانواده محور اصلی شخصیتی همسرم بود
مهمترین ویژگی همسرم توجه و احترام به خانواده بود که در ردیف اولویت‌های مهم خود قرار داده بود و نگاه ویژه ای به پدر و مادر داشت و حفظ جایگاه آنان برایش اهمیت خاصی داشت. روابط اجتماعی بالا، دلسوزی، اخلاق حسنه، شوخ طبعی و با محبت رفتار کردن از ویژگی‌های اصلی و مهم زکریا بود و موسیقی آرامبخش نماز شب خواندنش آرامش ویژه‌ای به خانه‌مان می‌داد.
دیدگاه همسرم در بحث ولایت فقیه و اطاعت از فرامین رهبری زمانی که در خانه و یا حتی در میهمانی‌ها بودیم اگر صحبت‌های مقام معظم رهبری از تلویزیون پخش می‌شد زکریا با تمام هوش و حواس مشغول گوش کردن به صحبت های ایشان می شدند و در برگه نکاتی را یادداشت می‌کرد. خط مشی شهداء حرکت در مسیر ولایت فقیه است. ولایت فقیه اولویت‌های اصلی زندگی شهید شیری بود و امور خود را بر مبنای منویات مقام معظم رهبری و فرامین ایشان تنظیم می‌کرد. اعزام همسرم به سوریه نیز بر اساس آنچه که رهبری فرمودند بود و در وصیت نامه‌اش هم به دیگران و از جمله خود من سفارش کرده که همیشه پیرو مقام معظم رهبری و خط ولایت فقیه باشیم.
مادر شهید زکریا شیری
مادر شهید زکریا شیری مادری با صفا، خوش بیان با سبک زندگی اسلامی، او در تربیت فرزندان خود بسیار دقت داشته و شیوه‌ای ارزشمند را برای تربیت فرزندان خود شهید در پیش گرفته است لذا ما شاهد وجود افرادی همچون شهید زکریا شیری در خانواده هستیم.
رقیه آقایی مادر شهید که می‌گوید سواد ندارد وقتی شعری که برای فرزند شهیدش سروده بود را خواند من احساس کردم با یک شاعر احساسی و باسواد مواجه هستم که از شهید الهام می گیرد و حتما باسوادتر از دانشگاهیان است و خطاب به ایشان گفتم: مادرم شما اگر مدرک ندارید اما از درک، فهم و ایمان و مهارت زندگی بالایی برخوردارید که مانند دانشگاهیان، دانشگاه نرفته‌اید اما سواد بالایی دارید و با درک عمیق خود از زندگی و تربیت فرزندانی مومن الگوی عملی برای دختران و مادران هستید.
از مادر شهید خواستم از شهید زکریا چند جمله ای برایمان تعریف کند مادر شهید شیری اظهارداشت:
زکریا آنقدر عاشق شهادت و رفتن به سوریه برای کمک به مردم مظلوم این کشور بود که وقتی حرف شهادت را می‌زد کسی جرات نمی کرد جلویش را بگیرد ضمن این که با شهید مدافع حرم «روح الله طالبی اقدم» دوست صمیمی بود و قرار بود با هم به سوریه بروند دیگر خصیصه مشترک شهدا برخورداری از تربیت دینی و عشق وافر به مکتب اهل بیت به خصوص تاسی و الگوگیری از عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین و بسیار متوجه و شاکر این نعمات معنوی بود.
شهدا همسران خود را نیز به تربیت فرزندانی با روحیه شهادت طلبی و ولایی که حاصل این عشق است، سفارش نموده اند: فرزندان ما را طوری تربیت کنید که با روحیه ایثار و انفاق و گذشت از جان در راه خداوند بزرگ شوند این شهدا خود را بدهکار نظام میدانستند حتی بذل جان هم گویی برای آنان کم است و خانواده خود را نیز به داشتن این حس سفارش نموده اند. وظیفه دانستن خدمت به مردم، توجه و رسیدگی به ایتام و... از دیگر مفاهیم شهدا هست.
نحوه ی شهادت شهید زکریا شیری
چهارم آذرماه سال ۱۳۹۴، در حلب سوریه و بر اثر انفجار تله ی انفجاری و اصابت ترکش و جراحات وارده شهید شد و تا۲۱ خرداد ۱۳۹۹ پیکرش مفقود بود.
بخشی از وصیت نامه شهید توصیه به مردم ایران
توصیه به مردم ایران
خطاب به برادران و خواهرانم و تمام عزیزان و مردم سرزمینم عرض می‌کنم که پیرو ولایت باشید و تا زمانی‌که پشت ولی‌فقیه و رهبر فرزانه، امام خامنه‌ای باشید هیچ قدرتی با هر تجهیزاتی که باشد، توان مقابله با شما را نخواهد داشت.
چون سلاح شما وحدت و ایمان است که در سایه ولایتمداری حاصل می‌گردد. دشمن زبون ایمان و اعتقاد شما را نشانه گرفته است، پس نگذارید بین شما و اهل‌بیت(ع) و قرآن فاصله ایجاد نمایند.
توصیه به زنان ایران
در پایان از خواهران سرزمینم، ایران اسلامی می‌خواهم که با حفظ حجاب، امانتدار خون شهدا باشند. همانطور که در وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس این جمله را خوانده ایم که: «خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت به امانت داده‌ام» حلالم کنید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان قزوین، بسیج، جامعه زنان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حماسه و مقاومت
V
آرشیو