عبرتی تاریخی از دوران امیرکبیر تا امروز ؛

خطری به بزرگی به نام" دو قطبی‌سازی‌ امنیت" و پیامدهای آن

امنیت واژه‌ای بسیار مهم و حتی حیاتی است که این روزها خیلی‌ها در خصوص آن صحبت می‌کنند و نظریه می‌دهند، اما تأسف در آنجاست که همین افراد موضوعات امنیتی را اهم و مهم می‌نمایند در حالیکه هرکدام از آنها در جای خود مهم و قابل پیگیری است
خطری به بزرگی به نام
1403/05/27 - 09:42
تاریخ و ساعت خبر:
196894
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - گیلان : محسن صیاد قنبری در یادداشتی در خصوص امنیت ایران نوشت، اغلب دیده شده افرادی که به اصطلاح صاحب‌نظر و کارشناس هستند برخی از مسائل و موضوعات را اولویت‌بندی می‌کنندکه نمونه آن موضوع «امنیت» است.
امنیت واژه‌ای بسیار مهم و حتی حیاتی است که این روزها خیلی‌ها در خصوص آن صحبت می‌کنند و نظریه می‌دهند، اما تأسف در آنجاست که همین افراد موضوعات امنیتی را اهم و مهم می‌نمایند در حالیکه هرکدام از آنها در جای خود مهم و قابل پیگیری است، نمونه آن توئیت کنایه آمیز حسام‌الدین آشنا می‌باشد که گفته بود: «آیا مو مشکل است و موشک مشکل‌گشا»!و یا در گذشته هم شبیه به این مورد را داشته‌ایم آنجا که هاشمی رفسنجانی گفته بود: «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها».
این نوع صحبت‌ها اصلاً به نفع جامعه ما نیست چراکه دو قطبی‌سازی امنیت به منزله آب به آسیاب دشمن ریختن است که همان چراغ سبز نشان دادن به دشمنان به منظور ضربه زدن به ایران و ملتش می‌باشد، لذا در مقوله امنیت در همه موضوعات اعم از نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... باید یکسان نگریسته شود و الا اگر گزینشی برخورد گردد به منزله آسیب دیدن کشور در همه موضوعات امنیتی خواهد بود.حال که در آستانه عملیات قریب‌الوقوع «وعده صادق۲» هستیم متأسفانه حسامهایی! را می‌بینیم که سعی دارند اینطور به جامعه القاء نمایند که مسائلی همچون حجاب، معیشت و ... مهمتر از امنیت نظامی است و یا اینکه می گویند موشک، پول نان، خانه و ماشین است!
در طول تاریخ، ایران بارها با این دوقطبی‌سازی‌‌ها ضربات زیادی را متحمل شده است که یک نمونه آن زمانی بود که امیرکبیر می‌خواست کارخانه توپ‌سازی افتتاح کند تا ایران از نظر قدرت نظامی تقویت شود. انگلیس شایعه می کرد مردم گرسنه هستند و امیرکبیر جنگ‌طلب است.
پس از شهادت امیرکبیر، انگلیس، بوشهر و خارک را تصرف کرد تا هرات را از محاصره حسام‌السلطنه در بیاورد و با قرارداد پاریس، آن‌را از ایران جدا کرد. مردم گرسنه تر شدند چون هرات دریچه تجارت ایران با خاور دور بود.
بنابراین باید از تاریخ درس عبرت گرفت و الا ملّتی که تاریخ خود را نداند، محکوم به تکرار دوباره آن خواهد بود، لذا باید آگاه و هوشیار باشیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امنیت، امنیت ملی ، دو قطبی سازی ، پیامدهای دو قطبی سازی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو