یادداشت

ایثار و مجاهدت بی مثال همسران اسرای هشت سال دفاع مقدس

ایثار و مجاهدت همسران آزادگان از ایثار و مجاهدت خود آزادگان کمتر نیست. که این بانوان به عنوان الگو و اسوه نه تنها در ایران بلکه در جهان مطرح هستند. همسران اسرای هشت سال دفاع مقدس با تأسی بر حضرت زینب (سلام علیها) علاوه بر تحمل سختی های فراغ و تألمات ناشی از فقدان و نبود همسر، مسئولیت عظیم مدیریت خانواده و تربیت فرزند و پر کردن خلاء پدر برای فرزندان را نیز بر عهده داشتند.
ایثار و مجاهدت بی مثال همسران اسرای هشت سال دفاع مقدس
1403/06/01 - 11:14
تاریخ و ساعت خبر:
196897
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ سمیه رضایی کارشناس الهیات به مناسبت سالروز آزادی اسرای انقلاب اسلامی در خصوص نقش همسران آزادگان در ایثار و مقاومت اسرا و آزادگان و ماندگاری این حماسه نوشت: همه دستاوردهای ملت ایران مدیون هشت سال دوران دفاع مقدس و حماسه سازی بانوان تاریخ ساز در این دوران است. امام خمینی (ره) فرمودند: «روزی که اسراء برگشتند و من نبودم سلام من را به آنان برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود.»
فرهنگ آزادی و آزادگی، پیام مهم قیام امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا و یکی از رسالت های دوران اسارت اهل بیت علیهم السلام است که آموزه های این مکتب سرمشق دائمی امت اسلامی در همیشه تاریخ شد.
طبق فرمایش امام خمینی(ره) از دامن زن مرد به معراج می رسد. ایثار و مجاهدت همسران آزادگان از ایثار و مجاهدت خود آزادگان کمتر نیست. که این بانوان به عنوان الگو و اسوه نه تنها در ایران بلکه در جهان مطرح هستند. همسران اسرای هشت سال دفاع مقدس با تأسی بر حضرت زینب (سلام علیها) علاوه بر تحمل سختی های فراغ و تألمات ناشی از فقدان و نبود همسر، مسئولیت عظیم مدیریت خانواده و تربیت فرزند و پر کردن خلاء پدر برای فرزندان را نیز بر عهده داشتند.
لذا اگر بگوییم ایثار و مجاهدت این شیر زنان صبور و مقاوم در فراغ همسر خود از ایثار و مجاهدت شیر مردانشان کمتر نبوده سخنی به گزاف نگفته ایم. چه بسا لازم و ضروری است که علاوه بر ادای احترام بر آزادگان عزیز با تمام وجود و تمام قد در برابر همسران ایشان ایستاده و ادای احترام کنیم.
وظیفه امروز ما ارزش گذاشتن و ارج نهادن بر رشادت های آزادگان و صبر و بردباری و همراهی و همیاری همسران ایشان است. چرا که ایثار و از خود گذشتگی و صبر و مقاومت همسران و فرزندان آزادگان عزیزمان موجب شده امروز شاهد امنیت و اقتدار و شکوفایی انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
همسران اسرا، دفاع مقدس، ایثار،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو