مدرس دانشگاه در گفتگو با «زنان نیوز»:

دشمن از حضور خانوادگی در پیاده‌روی اربعین احساس خطر می‌کند

مدرس دانشگاه گفت: حضور خانوادگی در پیاده‌روی اربعین ضمن اهمیت پیام این اجتماع بزرگ جهان اسلام، باعث رعب دشمنان دین می‌شود.
دشمن از حضور خانوادگی در پیاده‌روی اربعین احساس خطر می‌کند
1403/05/31 - 12:39
تاریخ و ساعت خبر:
196994
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ سمیه حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی گفت: حضور خانوادگی در پیاده‌روی اربعین ضمن اهمیت پیام این اجتماع بزرگ جهان اسلام، باعث رعب دشمنان دین می‌شود.
مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: دشمن در سال‌های اخیر با سناریوها و فتنه‌های مختلف تلاش کرد تا بنیان خانواده را در کشور هدف قرار دهد اما به هدف خود نرسید.
وی افزود: امام حسین (ع) با اینکه از قیام عاشورا خبر داشت و می‌دانست که صحنه مرگ و زندگی است، باز با حضور خانوادگی در کربلا ثابت کرد که تمامی اعضای خانواده در حفظ اسلام نقش دارند.
حسینی تصریح کرد: حضرت زینب (س) با از دست دادن همه اعضای خانواده خود در یک روز، باز محکم و مقاوم ایستاد تا پیام عاشورا زنده بماند و منتقل شود تا یزیدصفتان به هدف خود نرسند و پرچم اسلام نسل به نسل منتقل شود.
مدرس دانشگاه با بیان اینکه حضور خانوادگی در پیاده‌روی اربعین پیام اهمیت خانواده و مشت محکمی در دهان دشمنان اسلام است، گفت: خانواده در کشور ما مولفه قدرت نظام بوده و هست، امروز نیز دشمن از نداشتن خانواده متضرر شده و آمار فرزندان بدون پدر و مادر و آسیب‌های اجتماعی مهر تاییدی بر این ادعاست.
وی ادامه داد: پای درد دل تمامی زائران امام حسین (ع) در مسیر پیاده‌روی بنشینید، متوجه می‌شوید که هیچ کدام جز عشق و شور و زیبایی چیزی ندیدند و گرما در این مسیر معنایی نداشته و ندارد.
حسینی افزود: والدین باید پیام و هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را در مسیر پیاده‌روی اربعین به فرزندان بازگو کنند تا پیام عاشورا به نسل آینده منتقل شود.
این کارشناس تاکید کرد: حضرت زینب (س) فرمودند که در واقعه کربلا جز زیبایی ندیدم و این اوج بصیرت و ولایت‌مداری ایشان بود و نقش این بانوی بزرگوار در انتقال پیام عاشورا بی‌بدیل بود و نگذاشت غم عزیزان ایشان را از رسالت دین غافل کند.
وی در پایان اظهار داشت: زنان در انتقال پیام عاشورا با تربیت نسل حسینی نقش بی‌بدیلی دارند و فرصت پیاده‌روی اربعین برای این مهم بسیار مهم و ارزشمند است و مادران باید از این فرصت نهایت بهره را بگیرند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضور، پیاده‌روی اربعین، خانوادگی‌ سنت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو